31 Aralık 2017 Pazar

YENİ YIL MENİ YIL - YILBAŞI MILBAŞI

                     Bu seneki yılbaşı yayınını yapmadan önce şu eskiyi bir hatırlayalım istedim, buyurun;
                     Efendim, evet Allah’a şükür ( sevgili okuyucu, ben Allah’a inandığım için ona şükrediyorum ama sen neye inanıyorsan ona da şükür olsun ) bir sene daha yaşamak nasip oldu. İnşallah 2018 in son gününde buna benzer bir yazı daha yazabilirim. Yani umarım ömrüm henüz bitmemiştir 😁. Hee, yani neymiş, ömür her an bitebilirmiş. Bırakın yeni yıldı, Noel’ di, zırttı pırttı, yaşamı kutlayın yahu. Yok Hıristiyan geleneği, yok Ahmet dini, yok Mehmet dini, hiçbiri değil yahu biz bir yıl daha yaşayabilmiş olmayı kutluyoruz. Yeni gelen yılı değil, yaşayabildiğimiz yılı kutluyoruz, onu uğurluyoruz. Bücürük ve Ben sevgili Müjde’ miz, benim taktığım adıyla CESUR YÜREK çok güzel bir yılbaşı yazısı yazdı, gidin okuyun, beni yormayın, aynı şeyleri tekrar yazdırmayın. Aşağıda verdiğim linki de okuyun aydınlanın 😁. Sanki hayatının her anını dinsel kurallara göre yaşayıp tek bir yanlış yapmıyormuşçasına lak lak yapanlar, bu sözüm size, bir tarafınızdan element uydurmayın ( bkz. GORA )   Çocuk da yaparım, kariyer de ; süslerim ağaç da, tutarım oruç da 😂😂😂. Efendim, birbirimizi sevelim sayalım, saygılı olalım, eskiden olduğu gibi hangi dinde ne bayram varsa birlikte kutlayalım, biz böyle yaptığımızda çok güzeldik. Aaa, nedir ayol yılbaşı kutlama,ağaç süsleme, hayır ben kutlamazsam sen daha mı dindar olacaksın, cennet sana garanti mi olacak 😂😂😂. Çok reca ediyorum, beraber kutlayalım, vallahi daha iyi hissedeceksin 😂😂😂. Hayır bu şuna benziyor, kendi diyet yaparken başkasının pasta yemesine kızmak gibi oluyor.  Yapmayınız canım, sakil duruyor, komik oluyor.
                     SEVELİM SEVİLELİM, BU DÜNYA KİMSEYE KALMAZ. Valla ben demiyorum, hayır yani diyorum daa, ilk ben demedim 😁😁 Allah rahmet eylesin, YUNUS EMRE demiş ilk.
                     Eeeyy blog dünyasııı, yüreği dünyaya ve yaşama saygıyla dolu olan her kim varsaaa, geçmiş yılınız kutlu olsuuuunnn. Allah ( ya da siz neye inanıyorsanız ) bir yıl daha yaşamayı nasiibb etsiiinn. Seneye bu yazının yenisini, bana yazabilmeyi size de okumayı nasiibb etsiinn. ( Bu noktada sevgili nohut çocuk Fırat; dinimiz amin, süpaneke amin falan der ). Amiiinnn. Ahan da şu linki okuyun, okumayanın gözünde çapak çıksın

http://blog.milliyet.com.tr/yilbasi-nin-tarihcesi-ve-turklerde-agac-gunes-kultu/Blog/?BlogNo=282307


                   Ay hadi dağılalım, mutlu, sağlıklı, yetecek kadar paralı bir yıl geçirelim hepimiz inşallah 🎉🎉🎉

53 yorum:

Annesinin Prensesi dedi ki...

Yeni yıla bu yazınla girdigine göre en azından bir yıl daha espri yapacaksın 😀 haha ay ne bayat oldu bu 😀

Kimse kimseye zarar vermesin aşırılık yapmasinda benim kizdigm o. İcip icip millete takilmasinlar. Yoksa kimse kimseyi yaninda cennete cehenneme götrmyo. Tek kisilik bilet orasi 😀

Mus mutlu yillaaraaa ablaaaaaaaaaaaa 😘😘

bücürükveben dedi ki...

Canısıııı, öncelikle Allah sana seneye de, sadece seneye değil daha enaz 40 - 50 sene bu yazıyı yazmayı nasip etsin, sağlıkla ve huzurla nasip etsin ve de.

Demişsin ya "Ben kutlamazsam daha mı dindar sayılacaksın?" tebrik ediyorum, hakikaten diyelim ki, sen kutlamadın, Ahmet'e ne? Veya kutladın yine Ahmet'e ne?

Ve yine tebrik ediyorum beraber kutlasak inan bu çağdışı düşüncelerini bırakırlar. Demiyorum ki, ZORLA şarap, bira ya da şampanya içireyim, isterse sıcacık çay, kahve veya portakal suyu içsin, şu canlı bomba olanlar bile var ya, gençliğinde dinsel baskıyla hatta muhtemelen dayakla büyütülmüş, bir kızın elini tutmamış, aşık olmamış, dans etmemiş, güzel bir müzik dinlememiş insanlar. Bunları yapan insan canlı bomba olmaz. Bir kızla elele tutuşsun, AŞIK OLSUN, sinemaya gitsin, romantik filmler izlesin, gitar çalsın, şarkı söylesin, dansetsin, kıl, tüy, haram demesin bir kedisi, köpeği olsun, o gözlerdeki nefret, kin anında gider, ne canlı bomba olur, ne de sokaklarda ağzından tükürükler saçarak "yılbaşı kutlamayın kafirler" diye bağırır. Her işin başı SEVGİ. Sevgisiz, kin, nefretle büyütülenlerin dini duyguları da anormal oluyor.

Unutumadan benim naçizane yazımla ilgili güzel sözlerine çok teşekkür ediyorum.
Musmutlu yıllar diliyorum Sevda'm. ♥

Handan dedi ki...

Yıllardır Nardugan diyorum diyorum nihayet herkes öğrenmeye başladı :) Hoş nardugan olmasaydı kutlamayacak mıydım, hehehe, tabii ki kutlardım. Ben kendi dini bayramlarımızı da büyükleri ve mezarlıkları ziyaret ederek kutluyorum, milli bayramlarda da kutlamalara katılmaya çalışıyorum (bulursam),onlara tatil muamelesi yapıp gezilere çıkmıyorum. Yapanlar da gelip yılbaşı ağacıma lâf söylerse bir yerimle gülerim anacım :)

Yaşlanıyoruz galiba bacım, benim de aklımda her sene gelecek sene de kutlayalım böyle inşallah sözleri belirmeye başladı, eskiden olmazdı böyle yav :)

Keyifle yaşadığımız mutlu,huzurlu,sağlıklı bir sene olsuuun 😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol Özleeemm, sana da mutlu yıllaaarr. Ayol içip içip dağıtanlar yılbaşına mzel değil ki, hep aynını yapıyor onlar. Bence içki içmek isteyenler önden teste tabii olsun, dağıtma potansiyeli olanlara kapalı yerde içime izni verilsin, adam gibi içebilenler her yerde içsin. Yani yulbaşı mılbaşı fark etmiyor heheheheheh

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

😘😘😘 ay bilgelik , dindarlık bu işte Müjdem, hakikaten şu saydıklarının birini bile yapsa insan, kıyamaz ötekilere. Sana da sağlık, bol para ( sana özellikle yetecek kadar demiyorum çünkü senin baktığın boğaz sayısı fazla 😍 ) ,başarı, istediğin her şeyi versin canım Allah’ım bu yıl. ❤️❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

He valla yaa, bayramda el öpmeye değil tatile gidenler bi sussunlar. Kız biz küçükken ve ilk gençlik yıllarımızda hiç yoktu bu zırvalar, bayramlar, yılbaşları, başka dinden komşularımızın bayramları nasıl güzel kutlanırdı. Müjde’ye de dedim, o zamanlar Müslüman değildik zaar 😡 Yaşlandığımız doğrudur, kız Allah yaş bereketi versin, böyle olduğumuz gibi yaşlanalım. Oy yirim enerjikim benim ❤️❤️

bücürükveben dedi ki...

Biz 2002'ye kadar Budist' ik. :) AKP gelince Müslüman olduk, AKP'den önce ne oruç, ne namaz, turuncu giyinip, güneşe karşı bağdaş kurup meditasyon yapıyorduk:)

Yurdagül Çelik dedi ki...

Yunus Emre'nin o sözünü ben de hayatın içinde çok kullanırım.Polemikler,birbirimize saygı duymayı öğrenediğimiz sürede devam eder gider.Belki de özellikle halkın üzerinde uygulanan bir taktikdir bu.Sevginin dünyayı kurtaracağına inanıyorum.Umarım içimizde nefret yerinde sevgiye daha çok yer verebiliriz.Yeni yılını kutluyor öpüyor seni şekercik :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hee yaa, benim turuncular duruyor hala dolapta 😂😂😂

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Dünyayı güzellik kurtaracak, bir insanı sevmekle başlayacak her şey, Zülfü’nün ağzına sağlık. Sana da mutlu yıllaaarr 😘😘

burcu dedi ki...

Ben de Çığ Hoca'nın yazısını kaynak alarak bu ayki dergimize "Yılbaşı" temalı haber yollamıştım. Sadece Akdeniz Bölgesinde dağıtılan yerel bir yayın. Belki birilerine ulaşır da aydınlanma yaşatır :)
Mutlu, sağlıklı yıllar diliyorum doktor civanım (:

ezgi dedi ki...

Sevda'cım nasıl güzel bir yeni yıl yazısı.. Bol bol sevelim, sevilelim. Huzurlu, mutlu, sağlıklı yıllar olsun ❤️❤️❤️❤️❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hani okuyan sayısı az olur bilşyoruz ama, hiç değilse başından sonundan bir iki bir şey kapsalar da yine kardır Burcum 🤗. Sana da tüm sevdiklerinle birlikte güzel bir yıl geçirmeni diliyorum toprağın kızı. Ahan da sana da mahlasını vermiş oldum. Bu ara çok fena ilham geldi ayol, iki günde iki mahlas vermiş oldum. 😘😘😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ay inşallah Ezgiciğim, düzgün sevmeyi bilen bir toplum olalım, herkes mutlu huzurlu olsun 😘😘

Meltem sert dedi ki...

ben sana yazdığım yorumu paylaşmamışım ooff:) cevap verdin mi dye bakmıştım neyse yaa mutlu yıllar ablaam

Büşra Bayram dedi ki...

nice mutlu yıllarınız olsun o halde sevda :) ❤️❤️😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Olsuun, yine yazarsın güzellik. Hepimize, tüm dünyaya güzellikle gelsin geçsin bir yıl daha 😘😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ay hepimizin olsun kız Büşra 😘😘

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

"Kıssadan hisse demiş ; arkadaşım noktayı koymuş."
Hayyy....Ağzına sağlık bacım, işte bu kadar...!
🍀🍀🍀

burcu dedi ki...

Uvv çok havalı. Toprağın kızı :)

*mehtap dedi ki...

mutlu yıllar sevgili Sevda...

Terzi Begum dedi ki...

Mutlu yıllar :D

Calimero dedi ki...

Çapak mı çıksın? Arpacıktan iyidir hehehe.... Mutlu, sağlıklı, huzurlu yıllar senin, sen de bizim ol canım💞

Calimero dedi ki...

Çapak mı çıksın? Arpacıktan iyidir hehehe.... Mutlu, sağlıklı, huzurlu yıllar senin, sen de bizim ol canım💞

Özge Başağaç dedi ki...

Mutlu yıllar hepimize, hep beraber kutlayarak :)

Calimero dedi ki...

Benim sabah bıraktığım yorum nereye gitti la? Neyse hangi tanrıya inandığımız değil, nasıl inandığımız önemli. Birlikte yapmaktan mutluluk duyduğumuz şeyleri kimselere kulak asmadan hayata devam!!!

BirTatlıHuzur dedi ki...

Bizim için yılın başı olan günün anlamını ne güzel anlatmışsınız. Evet,ben de zamanları belli bir düzene göre bize veren Allah'ın yeni bir 365 gün başlangıcının ve gelecek günlerin hepimiz için hayırlı,sağlıklı ve mutlu olmasını diliyorum.

deeptone dedi ki...

amiiiiiin :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Eheheheh, sağol pamuk bacım 😘😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hepimizeee😍😍😍🎉🎉

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sana da Begümcüğüüümm

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

😊😊😊😊 fena şımardım yalnız Calimero, ne yazayım bilemedim,hihihihihihi 😘😘❤️❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hadi inşallah Özgeciğim 😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Yukarıda ya la 😂😂😂 Yoldaydım dün, ancak yanıtladım kız 🤗. Aynen yahu, filler tepişsin, biz çimenler olarak dik durmaya çalışalım, ezileni birlikte diriltelim. Vays vays vaayyss, ne laf ettim be yaa 😂😂😂

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Amin hemşerim, Allah verdiklerinden geri koymasın, herkese huzur,sağlık, yeterince para versin😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Amin yavrucuğum, aamiinn ❤️😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Yakışmadı mı şimdi, sen söyle toprağın kızı 🤗😘😘

Ayselce örgüler dedi ki...

Aminnn kraliçem her halimize bin şükür....ne düşünürlerse düşünsünler her koyun kendi bacağından asılır...ben yüreğe bakarım orası temizse gerisi boş öptüm seni sağlıklı bolll üretkenli seneler....

Ecehan dedi ki...

Güzel dileklerinize katılıyorum, aynısından diliyorum...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aynen narinim, ben de çok öptüm 😘😘😍😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun Ece hanımcığım 😍😍

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

İnsanca yaşayıp insana değer verenlerle her şeyi kutlarım kardeş kim neyi kutluyorsa mutlu olsun ben güzel kalplerin dostuyum dünya onlarla güzel yargılayan,yeren, tü kakacı,ötekileştirme meraklıları bi defolup gitsin şu dünyadan of geldi artık.
mutlu olun ,çok mutlu olun ,daha çok mutlu olun:))))hatta inadına mutlu olun kutlayın ne varsa:)

Mert dedi ki...

yeni yıııııl :)

kadriye dedi ki...

Valla Sevdacığım bu tartışmalara kraldan çok kralcılık mı desem, birilerine yaranma çabası mı, huzursuzluktan zevk alma mı desem bilemedim. Sadece komik buluyorum. Herkes işine baksın. Kutlamayanlara yeni yıl gelmesin mademki:)))) Neyse boşverelim onları yeni bir yıl çok güzel geçsin ve yıl sonunda yine sen böyle bir yazı yaz:)

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Aman o ne der, aman bu ne der, kutlasam mi? soylemesem mi gibi seyleri birakali cok uzun zaman oldu. Herkesin gunahi da sevabi da kendine. Gu,ah sevap ayrimi yapana kadar, hatirnaz olmayi, kalp kirmamayi, canliyi sevmeyi ogrensin, oyle gelsinler...
Musmutlu yillar hepimize, sevmeyi bilenlere :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aynen ablacığım, kimse kimseye şöyle yapacaksın, böyle yapacaksın demesin, hepimiz mutlu olalım 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hem de yepyenii 😍😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ben eğlenemiyorum, sen de eğlenme; ben yapamıyorum, sen de yapma demek bence bu 😡 İnşallah yazarım, hepiniz de okursunuz Kadriyeciğim 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aynen yahu, hepimize mutlu yıllaaarr😍😍😘😘

oytunla hayat dedi ki...

Kuzum yine kayboldun ya sen... İyisindir eminim, yoğunluktan yazamıyorsundur diye düşünüyorum.
Doğru düşünüyorum değil mi?

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Kuzummm özledim de geldim ama sen de benle bir yok olmuşsun buralardan:))))
kucak dolusu sevgilerimle

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Bu sefer teknik arıza Şebom. Çok seviyorum seni 😘😘😘😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol ablacığım, teknik sıkıntılar nedeniyle yayın yapamıyorum. Benden yana da kucaklarca sevgiler 😘