20 Kasım 2017 Pazartesi

SERTİFİKAMI ALDIM DA GELDİM , SÖZÜMÜ TUTTUM DA GELDİM 😁😁😁

                          Efendim,bugün itıbariyle Almanca B1  sertifikamı almış bulunmaktayım. Hatırlayanlar vardır , üç ayda konuşacağımı , altı ayda da günlük yaşamda Almanca konuşacağımı iddia etmiştim. Kursumuz toplam yedi ay sürdüğü için sertifikamı yedi ayda almış oldum ama altıncı ayda konuşmalarımı Almanca yapıyordum günlük hayatta , yeminlen bak , inanın bana 😂😂😂 Esas büyük sözüm bir yılda Almanlar’la aşık atmak üzerineydi , şimdi kara kara bu sözü nasıl tutacağımı düşünüyorum. Söz çıktı ağızdan bir kere , yapacağım artık , kurtuluş yok 🤗🤗
                          Dikiş odam buz gibi , niyeyse o odaya kalorifer koymamışlar , bir ısıtıcı alacağım ama okuldan vakit ayıramadım alış verişe. Bir yandan okul , bir yandan ev derken dikiş biraz ağır aksak ilerledi. Gerçi bitirmek üzereyim elimdekini. Sizlerden ne haber , henüz bana foto yollayan olmadı. Bu arada Merih’in Atmosferinde blogunun sahibi pamuk kadın Merihimiz bir çanta etkinliği düzenlemiş , hepiniz bir göz atın derim. Hep birlikte neler üretebileceğimize bir bakalım.
                          Bu yayına foto koyamayacağım çünkü ipedden yazıyorum ve ne yazık ki artık mini ipedde Blogger uygulaması çalışmıyor. Yayınımı internet üzerinden yapabiliyorum ve buradan foto yüklemek uzun iş, bugünlük idare edin. Pazenlerinizi bekliyorum.
                          Tchüüss, bis bald...

37 yorum:

öneri makinesi dedi ki...

Ayyy süper süper umarım ben de Almancayı akıcı şekilde konuşurum bir gün 😊 Aşık atmak için bol bol almanca edebi eser okumanı öneririm 😊

Handan dedi ki...

Valla konuştuğuna inanırım, çatlarsın kızım sen konuşmazsan. Kanada'da yarım ingilizcemle bir haftada daralmıştım ben, bir senede o işi de halledersin :)

Isıtıcı alma işini ihmal etme. Soğuk olur oralar. Bilirim ben 😂

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar.
Almanca B1 sertifikanızı almışsınız, hayırlı olsun, daim olsun ve Allah tamamına erdirsin.
Selam ve dualarımla.

dr.coffee dedi ki...

hayırlı olsun yeni dilin :) dil öğrenmek beyinde yeni sinaptik yolakların etkinleşmesini sağlıyormuş :))
odana ısıtıcı alınca hemen kumaşlarla hasret giderirsin :)

ezgi dedi ki...

Almanca için tebrik ederim :) Herzlichen Glückwunsch :)))) Etkinliğe göz atacağım teşekkür ederim :)
Sevgilerimle

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aynen,bir dili tam öğrenmek bolca okumayla oluyor ancak. Daha kursa başlar başlamaz aldım Almanca romanlar,şimdilik çoook yavaş anlayabiliyorum ama zamanla hızlanacağım,yani umuyorum,ay inşallah yani,hihihihihi. Ayrıca hoş geldiniz ,hep beklerim,ben de Deep sayesinde size bir kaç kez uğramıştım,şu sınavım da bir geçsin sık sık gelirim 😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Kız Handan,en çok akıcı bir Türkçe ile kendimi ifade etmeyi özledim. İnsanın hakim olduğu bir dilde bilgi birikimini aktarmasının ne kadar doyurucu bir his olduğunu burada anladım. Ühühüüüüü, Türkçe konuşmayı özledim beeennn 😭😭😭 Valla Almanca için en iyi ihtimal iki yıl diyorlar ama bakalım uğraşacağım kıvırmaya. Kız çok soğuk burası aynı Ankara gibi ama alışkınım ben 😜

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun Recep Bey , her zaman çok nazik ve yüreği iyilik dolu bir insansınız. Allah’ın selamı ve rahmeti sizin aracılığınızla hepimize gelsin inşallah.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aynen çömezim,dil öğrenmek,piyano çalmayı öğrenmek,geometri,bulmaca vs yeni sinaps bağlantıları oluşturuyor,tıpkı vücut geliştirmecilerde kasları beslemek için oluşan bir dolu kılcal damar ağı gibi. Yani mesela şimdi İtalyanca ya da İspanyolca’ ya mı başlasam 😂😂😂😂. Valla aslında soğuk da beni tutamazdı ama okul ve ders çalışma beni biraz yordu , dikiş ve hobiler biraz aksadı. Bundan sonra hızlanırım ama belli de olmaz, her an yeni bir kursa da başlayabilirim ehehehehehe😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Danke sehr schön. Valla etkinlik tam size göre Ezgi , hem de yeni arkadaşlarla tanışmış olursunuz. Ben malum sınavlar yüzünden çok takip edemedim ama blogunuzda görmüştüm,bu tür işleri seviyorsunuz. Artık daha sık görüşeceğiz inşallah😀

Nil dedi ki...

Yeni bir dil öğrenmek gibisi var mı? Hele de ülkesinde.
Bizim Almanya'da yaşayan çok tanıdıklar var. Allahım Türkçeleri nasıl bozuk.
Çanta işine hem girişmek istiyorum. Hem cesaret edemiyorum.

Ecehan dedi ki...

Ben sizden öğrenerek başlamak için bekleyenlerdenim, beni unutmayın olur mu? <3 <3 <3

oytunla hayat dedi ki...

vuhuuuuuuu ♥
Bir insan daha dahil ettin bünyeye Sevdam ♥ Hani derler ya bir lisan, bir insan diye ondan mütevellit ♥
Kocaman öpüyorum seni can kuşum, yapamayacağını hiç düşünmemiştik zaten ♥

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çanta işine girişin efendim,beğenmezseniz kendiniz beğenmezsiniz,kime ne? Yapıp yapamayacağınızı denemeden bilemezsiniz ki 🤗🤗 Ne yazık ki burada yaşayan pek çok Türk hem dil olarak hem de davranış olarak Türkiye’de yaşayan Türkler’den çok farklı. Bizlerde doğuştan var olan kibarlık,saygılı olma,ağırbaşlı ve alçak gönüllü olma gibi pek çok özellik buradaki Türklerin büyük kısmında yok olmuş.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çantayı mı, Almanca’yı mı Ecehan 😂😂😂😂 Çanta için söz veririm ama Almanca işi yaş 😁😁 Selamlar

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Şebom,oldu gibi valla 😁😁

burcu dedi ki...

Kutluyorum seni can, hedefe de ulaştın :)

Türkan dedi ki...

Merhabalar Sevda hanımcımm,uzun süredir blogdan uzaktım, dost ziyaretleri yapayım dedim. Şimdi Merih abladan geldim, etkinliğine katılıyorum. Sizin etkinlik kurallarına bakayım, zaman açısından uygun olursa seve seve katılırım.
Tebrik ederim, kim tutar Sevda'yı...öptüm

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol Burcum,çalışmaya devam 😜

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Türkan hanımcığım,hoş geldin. Ben de sınavlar nedeniyle çok uzak kaldım blogdan. Birlikte yeniden başlamış oluruz böylece,pazen etkinliğinde pazenden herhangi bir şey dikeceğiz,aralık başında yayınlayacağım inşallah,kısmetse dikersin,yoksa canım sağolsun. Çok öptüm ben de 😍

Gökçe dedi ki...

Harikasın, tebrik ederim :))
Benim pazenimin bitmesine az kaldı, en geç hafta sonu göndericem fotoğraf :)
Çanta etkinliğini gördüm, yetiştiremeyebilirim diye hiç ses çıkartmıyorum, yetişirse, son dakika ben de varım diyecem, çaktırma :)))
Hiç kullanmadığım yöntem ama bloggerda emaille de yayın yapılıyordu bildiğim kadarıyla, fotoğraf eklemek daha kolay olabilir ;)

Mevlude Turk Topal dedi ki...

3. sevdaya selam olsun:))
Aferin kiz sana. O azimden az da bende olsa ne guzel olurdu:))
Cok buyuk tebrik koydum sana Sevdosum. Bak bende coktandir ugramiyorum buralara dur bi gidip bakayim Merih'e ne cantasiymis bu? :))

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Kim tutar Sevda'mı...
Tebrik ederim.
Kolay gelsin,emeğine sağlık.
Mavi gözlü dev in mavi gözlü güçlü dev torunusun sen,başardın işte bu kadar.
Öpüyorum seni.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

😊😍😘 çok sağol pamuğum

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol Gökçe kız 😘 , fotolarını bekliyorum. Çanta etkinliğinde süre koymamış sanki Merih , yoksa ben mi anlamadım gene 🤗 Emaille yayın falan beni aşar hihihihih, fotoğraflı yayın yapacağım zaman laptopla yapıyorum artık. Ama kısa bir şey yazacağımda laptopu açmakla falan uğraşamıyorum olay o 😁 çok öptüm prenses 😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol bacım 😍 Merih’in etkinliği tam sana göre , çantaların kraliçesi olarak katılmalısın bence 😀

Terzi Begum dedi ki...

Tebrikler Sevda Hanımcığım :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

sağol Begümcüğüm,artık bir pazenle beni ödüllendirirsin 😁😘

Ayselce örgüler dedi ki...

Bakk sen benim kraliçeme dil olayını çözmüş dahada iyi olacak sen azimli kadınsın.İnşallahh pazenimi yetiştireceğim kuzum çünkü misafir trafiğim var ama ne olur aralığın 2si falan olsun o zaman yayınla öptüm seniii Tchüüss:))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Senin Almanca vedanı severim ben. Canım benim ne zaman yetişşrse o zaman yayınlarım yorma kendini. Yeter ki katıl etkinliğe, kolay gelsin 😘😘😘

ezgi dedi ki...

Ancak bakabildim, katılmak istiyorum ama şu sıralar biraz yoğunum. Ama geç de olsa bir şeyler çıkarayım diyorum ortaya.. Bu etkinlikler şahane. Sevgilerimle

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aynen, etkinlikler sayesinde heveslenip yeni yeni işler deniyoruz hepimiz. Ben de ilk kez çanta dikeceğim mesela. Daha önce çanta kaplamıştım, Dekupaj başlığı altında görebilşrsin. Belki öyle bir şeyler deneyerek başlayabilirsin 😍

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Canımm yaa bravo sana tebrik ediyorum azmin zaferi sonuçlandı :)) öptüm kocaman.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

🤗🤗 valla başardım ablam, ilk geldiğimde kendimi aptal gibi hissediyordum, berbat bir duyguydu. Şimdi anlaşabiliyorum insanlarla, daha da iyi olacağım inşallah. Ben de öptüm gül yanaklarından ❤️

Yurdagül Çelik dedi ki...

Ben ingilizce dil sorununu hala çözmedim.Afferinnnnnnnnn sana :) Ablamın bana dediği gibi :) Sen,çok akıllısın,bekliyoruz yeni yeni şeyleri :) Öptümmmmmmmmmmmmmmm :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Dili kullanmadan , o dile hakim olmak pek mümkün değil Yurdagül. Bende ikisi de tam değil henüz. Kullandıkça gelişiyor işte 😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Dili kullanmadan , o dile hakim olmak pek mümkün değil Yurdagül. Bende ikisi de tam değil henüz. Kullandıkça gelişiyor işte 😀