17 Kasım 2017 Cuma

PAZEN DİKENE BAKLAVA HEDİYE HAANIIIMMM

                          Efendim ; son bir yıldır blogumun boynu biraz bükük kaldı,farkındayım. Blogumla ilgilenemediğim gibi , sizin bloglarınıza da hak ettikleri  ilgiyi gösteremedim. Taşınmak ne kadar zor hepimiz biliyoruz , ben taşınmakla kalmadım , hayatımdaki bir çok aşamayı yeni baştan tekrarladım. Geçtiğimiz son bir yıl içinde yeni baştan ehliyet aldım ( Almanya’da ehliyet almanın ne kadar zor olduğunu bilenler bilir 😊 ) , yaklaşık iki bin soru ezberledim , otuz yıldır var olan araba kullanma alışkanlıklarımı sil baştan değiştirmem gerekti ( ki en zor aşama da buydu , Almanya’da trafiğin işleyişi Türkiye’den çok farklı ). Bu arada Almanca B1 kursumu bitirdim , her gün saatlerce ders çalıştım. Şu sıralarda da Oryantasyon Kursu’nu bitirmek üzereyim. Anlayacağınız hala ders çalışıyorum. Haliyle dikişe çok fazla zaman ayıramıyorum. Bu yüzden de bayağı bir suçluluk hissiyatı içindeyim. Allahtan kasım ayındayız , kasım ayı pazen demek , bundan üç yıl önce bir kasım ayında başlattığım pazen etkinliğinin anlamı çok büyük benim için. Hal böyle olunca etkinliğimize biraz renk biraz tat katayım dedim 😁
                              Oğlum üniversiteye başladı ancak bizden uzakta başka bir şehirde okuyor. Her hafta sonu oğlu eve gelen bir anne olarak cumadan hazırlıklara başlıyorum , klasik Türk annesi anayasasına yürekten bağlıyım yani 😜😜 Bu hafta sonu için ne yapayım diye düşünürken , bir yandan da pazen projemle uğraşıyordum , birden kafamda bir gaz lambası ışıdı. Pazen benim içim köyüm demek , Anadolu demek , sandık kokusu demek , bayram demek , gelenek demek...Bu minvalde kendi iç dünyamda zaman yolculuğuna çıkmış ve dünyayla irtibatımı kesmiş vaziyetteyken ( ki bu durumu sıklıkla yaşadığım için zaman zaman dışarıya hafif zeka özürlü bir görüntü veririm ) gözümün önünden sıra sıra baklavalar geçmeye başladı. Derhal internette güzel bir tarif buldum ve baklavamı pişirdim. Haydi dostlar kasım sonuna kadar fotolarınızı bekliyorum. Projesi yetişmeyen olursa tarihi biraz öteleriz.











Buyrun buyrun , afiyet olsun . Fotolar için mail adresim  drsevdasahin@gmail.com
Kalın sağlıkla...

31 yorum:

Ebemkuşağı dedi ki...

Dikişten pek anlamam ama baklava güzel görünüyor. Pazen dikmesem de baklava ikram edersiniz diye düşündüm geldim. Elinize sağlık:)

dr.coffee dedi ki...

baklava kalp ben :D
başka bir ülkeye alışmak bile çok zor :O 1 yıl blogsuz kalmak az bile.. doktorluğa başladın mı üstatcım??

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Efendim ne demek,buyrun buyrun,hoş geldiniz,mutluluk getirdiniz,aaa çok istirham ederim iki dilim faha alın 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Kız çömez,nerelerdesin sen yahu 😀 Benden beter çıktın 😁 Burada doktor olarak çalışabilmem çok zor,öncelikle B2 kursunu bitirmem gerekiyor. Sonrasında en az iki sene hastahane stajı ve ardından zorlu bir sınav var. Açıkçası beni hekim olarak tanımayan bir ülke için bu kadar uğraşmaya değmeyeceğini düşünüyorum. Almanya’da çok ciddi anlamda doktor açığı var ama EU dışındaki ülkelerin diplomalarını tanımıyorlar. Düşün bir EU üyesi bir çok ülkede tıp eğitimi içler acısı ama onların diplomaları geçerli, Türkiye tıp eğitimi konusunda lider ülkelerden biri ve bizim diplomalarımız geçersiz. Bu bana adil gelmiyor, o yüzden de hekim olarak çalışmayı düşünmüyorum burada. Bakalım zaman ne gösterecek 😊 çok öptüm 😘

Handan dedi ki...

Baklava nefis gözüküyor,ellerine sağlık. Uleyn dikiş de bilmem hamur da açamam , pek komplekse girdim bir an :)

TATESAL dedi ki...

Maşallah Doktor hanım size,hem doktorluk hem dikiş hemde baklava açmak,takdir ettim gerçekten,ellerinize sağlık...mütevazilik,kadınlık ve güzelliğin göstergesi,sevgiler...

Meltem sert dedi ki...

Sevda abla ya her defasında o kadar şaşırıyorum ki ne kadar çeşitli özellklerin var öyle!

Nil dedi ki...

Dikiş diken kadınlara olan hayranlığım zaten biliniyor ama sen hem anne, hem doktor, hem terzi, hem aşçı, hem şoför, hem öğrenci ... alkış. Helal olsun.
Ben bir gözleme hamuru açamazken, baklava hamuru açanların önünde saygıyla eğiliyorum.

Bi Poşet Kitap dedi ki...

inanmıyoruumm ben yokken neler olmuşş o.O Almanyaya mı taşındın ablaaa valla en iyisini yapmışsın :)

dr.coffee dedi ki...

ilk gittin zaman çalışırım belki falan yazıyordu sanki post'unda.. belki ben karıştırmışımdır :) yeni blog açtım oradan yazıyorum ama sık değil.. stajdan sınavdan zaman ayıramıyorum bloga :P

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Haklısın,aynen öyle yazmıştım ama kaprise kaprisle cevap veriyorum aklım sıra😂😂

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ayol istesen alasını yaparsın sen,merakın yok bu konulara 😁

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun Tülin hanımcığım,iltifat etmişsiniz ama göğsüm kabardı ne yalan söyleyeyim 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ehehehehe,sağol kuzum😘😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

🤗🤗🤗 estafurullah Nil,eminim sen de yapabilirsin,benimki aşırı meraktan,ikizler burcuyum ya,çocukluğumdan beri annemin yakasından düşmem,haliyle pek çok şey öğrendim ondan 😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ah be kızım,nerelerdesin sen,merak ettim vallahi. İyisin değil mi? Biz bir yıldır Almanya’da yaşıyoruz. Hakikaten yaşamaya değer bir ülke😘

Annesinin Prensesi dedi ki...

Ay ablaya yaa yeminlen hayranim sana hem zeki hem güzel hemdd hersey iste amannn geride kalan 5555 iltifatı sen saydım say 😁 valla helal olsun cok güzel gözkyor ben daha hic baklava yapmadim ama yemeye bayilirim. Afiyetle yesin göçürsün oğlusun 💕 Ehliyetini de kazasiz belasiz kullan emi öptüm kocaman 😘😘

Not ; Pazen nedir bilmez anlamaz yapamaz beceriksizin teki olur kendileri. Ben yani 😁

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ahahahahahaha,çok sağol canım,ben de çok öptüm😍😘

oytunla hayat dedi ki...

Sevdam döktürmüş yine :))
Gitiim alaman ellerine, oturuyum köşeme alamanca filmler izleyeyim demiyor da hababa çalışıyor bu kadın dedim senin sekretere geçen gün. Pek bi sevindi seni çekiştirdim diye :)))

Yine eminim çok güzel olmuştur baklavan ♥

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ehehehehee,o cadı sekretere söyle çok yayılmasın,az kaldı kursum bitiyor,işe boğacağım onu😂😂 çok sağol Şebom😍😘

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Baklava kokusu almasam gelemeyecektim iyi mi?
Sevda kuşum ellerine sağlık nefis görünüyor.
Afiyet olsun
Öncelikle oğluşa hayırlı uğurlu okullar olsun.
Kızçeyi de öpüuyorum.

Benim kızçemin biri daha Almanya 'da mastıra başladı.İkizlerim çok şükür bu sene hasret değiller birbirlerine iki saatlik mesafededeler,derslerden vakit buldukça evcilik oynuyorlar yine.
Bizde kaldık edi ile büdü elele....ÖZLEMLERİMİZLE...!

Seninle ilgili güzel gelişmeleri duydukça kendim yaşamış gibi hissediyorum,çalışana,sabredene Allah yardım ediyor bazen geç oluyorsa da hayırlısı ile oluyor.

gelelim pazenlere iki gün önce Batıkent Bursapazarına gittim,Sevda ne kumaşlar var anlatamam,aldım,aldım kendime kızçelere valla Topişe bile minderlik kumaş,eşime-oğluma bulamadım gelinime de aldım,aklıma eskiden SÜMERBANK alişverişlerimiz geldi duygulandım,sana da nostalji olsun diye yazayım dedim.

Boncuk gözlüm bu mektubu geçen yorumumu okurken sen,ben pazenimi biçiyor olacağım.Senin kadar olmam mümkün değil ama ehhh birşeyler dikeceğiz işte.
Bu ara da yazmadan geçmeyeyim;Aysel-i Melek-İmm yüzünden bir çanta etkinliği başlattım katılırsan çok sevinirim,
Öpüyorum seni,dikiş güzeli ve her güzel-iyi şeylere SEVDALI VE MERAKLI KUŞUM...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Oy çok sevindim Merih’im,kardeşler ayrılmasınlar,çok özleşiyorlar. Bizimkiler de hiç kavga etmiyorlar artık, biraz özlem lazımmış demek ki 😂
Kumaş pazarına ne özendim vallahi,dediğin gibi Sümerbank’ta ne çeşitler olurdu,insan seçemezdi. Bu günlerde son sınavıma hazırlanıyorum,o yüzden blog gezemiyorum,etkinliğinden haberim yoktu. Hemen gelip bakayım,tabi ki katılırım canım arkadaşım. Ben de senin pamuk kalbini öpüyorum Merihim 😘

Bi Poşet Kitap dedi ki...

iyiyim çok şükür ablacım al beni de kaçır buralardan :D

Calimero dedi ki...

Allahtan iki elin var... Dört elin olsa ortaya daha neler çıkacakmış ortaya Allah bilir...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

😁🤗

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ehehehehehe,teveccühün kız Calimero,Türk kadınıyız,genlerimizde var 😂

Türkan dedi ki...

Yeni çalışma yetiştiremem ama basmadan dikip blogda paylaşmadığım çocuk elbisesi kabul olursa baklavadan bir dilim alayım. Kabul et kabul, bak canım çok çekti:))) Sevgiler

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aa ne demek Türkan hanımcığım, başımla beraber, hatta ben sırf size özel ayrı bir tepsi baklava yaparım hemen ❤️

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Hey maaşallah bir geldim blog Ülkeye hasret kalmış pazenler baklavalar ohh miss ellerine sağlık:))) afiyet olsun kilo olmasınnn

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ay amin ablacığım, kilo olmasın, hala veremedim emeklilik kilolarını zaten 😁

Ayselce örgüler dedi ki...

Ne çok post kaçırmışım ben bu nasıl güzel baklava elin kolun dert görmesin türk tarihi bu kadar hamarat kraliçe görmemiştir yeminle:)
Maşallah benim güzeller güzelime sağlıklı ömrün olsunda evlatların için koştur.