20 Ağustos 2017 Pazar

ATÖLYEMDE BAHAR HİÇ BİTMİYOR

                         Kurdele,biye,dantel gibi malzemelerimi koyduğum karton bir kutu var , zamanında fincan hediyesiyle gelmişti. Kutuyu çok beğenmiş ve atamamıştım. Hoş , artık pek bir şey atabildiğim de söylenemez ya !! Bir türlü sıra ona gelmemişti. Geçenlerde el attım,



böyle bir şeydi. Öncelikle kalın bir kat pembe akrilik boyayla boyadım. Yaklaşık yirmi dört saat bekledim.


Daha sonra kutunun tüm dış yüzeyini mumla kapladım. Bunu yaparken , her yeri iyice mumladığınızdan emin olmanız lazım , bu işlem tam olmazsa daha sonra üzerine süreceğiniz boyayı zımparalamak zor oluyor.


Bundan sonra kutunun dış yüzeylerini beyaz akrilik boyayla tekrar boyadım. İlk kattan sonra yaklaşık üç saat , ikinci kattan sonra ise yaklaşık yirmi dört saat bekledim. Deneyimime göre tek bir kalın kat boyama da yeterli olacakmış , bir dahaki sefere öyle yapacağım. Ayrıca üst kat boyayı akrilik değil de chalk paint ( kara tahta boyası ) olarak kullanmak , ardından yapılacak olan zımparalama işlemini daha kolay hale getirecek , yine bir sonraki çalışmayı öyle yapacağım. Eski yayınlarımda chalk paint hazırlamayı yazmıştım. İsteyen hazır alır , ki chalk paint biraz pahalıdır , isteyen evde hazırlar. Bir ölçü sönmüş kireci az bir suyla krem kıvamına getirip , içine üç ölçü akrilik boya kattığımızda chalk paint yapmış oluyoruz. Ölçü olarak , ister fincan , ister kaşık , ister bardak kullanın fark etmez.


Yirmi dört saat sonra beyaz boyayı güzelce zımparaladım ve şöyle bir sonuç elde ettim,


Bundan sonra üzerine peçete dekupajı uyguladım ve stencil ile desen yaptım. Desenler iyice kuruduğunda , onların üzerini de zımparaladım. Bir gece kurumaya bıraktıktan sonra , solvent bazlı renksiz vernikle vernikledim. Sonuç şöyle oldu,













Gördüğünüz üzere atölyem pembelere , morlara , lilalara durdu. Yaşlandıkça pembeye düşüyorum galiba. Tüm hayatım boyunca renkli ve desenli şeyleri sevdim ama bu aralar pembeye gönül verdim gibi 😁😁 , ne yapayım , içimi aydınlatıyor , idare edin 😜
                               Hadi kalın sağlıkla.











40 yorum:

Ebemkuşağı dedi ki...

Pembe gönlüm sende diyenlerdensiniz galiba.:) Çok hoş olmuş.Ellerinize sağlık...

bücürükveben dedi ki...

Kim der ki, bu kutu, o kutu? Harika bir iş çıkartmışsın, severek yapılan işler güzel oluyor, atölyen de çok tatlı, dikiş bilmeyen burada dikiş öğrenir. Eline sağlık Sevda'cım, güle güle kullan. :)

Handan dedi ki...

Ama gelip gelip çok güzel olmuş demekten sıkıldım ben. Ne o papağan gibi. Hımmm.

Ama çok güzel olmuş yav, napim şimdi :D

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Bu yıl öyle oldum,çok teşekkürler 😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol Müjdem ❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Kız sağol bacım,hiç bir şey yazmasan da olur,bir kalp bırakıp git,ben anlarım ❤️

Yağmur Tozu dedi ki...

Ellerinize sağlık :)

Yurdagül Çelik dedi ki...

Ay ne kadar beceriklisin sen :) Çok güzel olmuş :) Emeğine sağlık :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim 😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ehehehehehe,çok sağol Yurdagülcüğüm 😍

Makbule Abalı dedi ki...

Bu güzel kutunun içinde tüm güzelliklerin,iyi dileklerin, umut ve öžlemlerin yer almasını diliyorum.
Sevgiler...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun Makbule hanımcığım

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Bi dur diyecegim ama, cok durdun zaten, koyver gelsin arka arkaya:)) Cok chic olmus, Pem-Be oda olsun dikis olanin ismi. (pembe ve beyaz ama tek renk gibi:))

Meltem sert dedi ki...

yorum yapamadm çok güzel oljmş, hayal gücünün de katkısı işte

hobimanik dedi ki...

Çok güzel görünüyor sevda hanımcığım ellerinize sağlık :)

Yurdagül Çelik dedi ki...

Sevdacığım yorumlara yanıt verecekkken teknolojinin azizliğine uğradım ve yorumun silindi.Örnek olayları canlı yayın videolarında anlatmaya çalışıyorum.O video işini tam oturtamadık.İnşallah yapacağız bir şeyler :) Öpüyorum seni :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Eheheheh valla haklısın Meludem,durduğum kabahat artık.Sevda'nın Pembe Atölye'si olsun,beğendim 😍😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol güzel kızım benim 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun,nedense sizin blogu açamıyorum ben,üstelik takip listemdesiniz ama ne oldu anlamadım

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Önemli değil Yurdagül,sen okuduktan sonra silinse de olur ama gerçekten faydalı şeyler paylaşıyorsun.Yaşanmış hikayeler hep daha ilgi çekici ve akılda kalıcı oluyor ya,o yüzden tecrübelerini paylaş istedim 😍

Annesinin Prensesi dedi ki...

Ahh yine harika olmus 😁 bence ben cok beceriksizimmm 😁 ellerine saglk pecete deseni harika olmus gercektende :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Esilam,istesen yaparsın sen de 😀

ezgi dedi ki...

Çok güzel olmuş, döktürmüşsünüz. Ellerinize sağlık :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim 😊

incidennotlar dedi ki...

Çok güzel olmuş.Emeğinize saglık.
Blogunuza üye oldum.Banada beklerim sevgiler

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Teşekkür ederim,hemen geliyorum 😊

burcu dedi ki...

Harika bir iş çıkarmışsın, sandalyenle de uyumlu :)

Calimero dedi ki...

Yaşlandıkçaymış... Tam da senin gibi bir ergene göre bir atölye işte, daha ne olsun :)))

hobimanik dedi ki...

Kapalı bir süredir bu sebeple ulaşılamıyor güncelleme yapmam gerek :)

mehtap.erdalli dedi ki...

Ellerinize saglik benim bile icim acildi. Blog yazmaya geri dondugunuze sevindim. Evinizde gule gule, saglik mutluluk ve huzurla oturun, Iyi Bayramlar Avustralya'dan sevgiler.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Tamamdır

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun,size de iyi bayramlar 😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Burcu,yer gök pembe 😂😂

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Eylemlerim devam edecek 😂😂😂

tülin dedi ki...

Kutu da çok güzel, atölye de :) Ellerinize sağlık.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun 😀

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Nerelerdesin kardeşimmm görünmüyorsun hiç. yoğunluk var sanırım. Sağlık ve güzel işler için de olman dileğiyle öpüyorum.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Canım ablam;çok yoğundum,çocukların okul işlerini yoluna koyduk.Bu arada benim kurs bitirme sınavım vardı,çok şükür hallettim sanıyorum.Bir ay sonra sonuçlar açıklanacak.Hobilerime falan hiç zaman kalmadı ama yakında başlayacağım yazmaya,çok öptüm 😍😍

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Ohh süper iyi olmana çok sevindim her işin rast gitsin canım benim.

BirTatlıHuzur dedi ki...

Valla maşallah size. Karton kutuyu da bu hale getirebiliyorsunuz ya helal olsun.