2 Ağustos 2016 Salı

PANTOLON YA DA ŞORT CEBİ NASIL DİKİLİR

                            Pantolonlara ya da şortlara cep dikmek bir çoğumuza zor gelen bir işlem.Oysa ki hiç de göründüğü kadar zor değil.Hadi başlayalım,



öncelikle pantolonumuzun ön ortasını yukarıdan bir miktar açıklık kalacak şekilde dikelim ya da teyelleyelim.Bu açıklığa daha sonra arka cep patı dikilecek.(Her kalıpta cep patı olmayabilir,cep patı yoksa tamamen dikebilirsiniz.Eğer pantolon önden fermuarlıysa zaten açık bırakmanız gerekecek.Ben salopet diktiğim için bu kısmı sonradan tamamen diktim).Sonrasında ön cep torbalarını gördüğünüz şekilde kumaşın yüzü yüzüne gelecek şekilde yerleştirelim ve sadece yan dikişleri makineye çekelim.Dikkat bacak kısmına denk gelen kısmı dikmiyoruz,sadece elimizi soktuğumuz yan açıklık kısmını dikiyoruz.Diktikten sonra dikiş paylarını açarak ütüleyelim,

ütüden sonra cep girişlerine baskı dikişi yapalım,

bu aşama da bitince pantolonun ters yüzü bize bakacak şekilde masaya serelim ve cep torbalarını geri çevirelim,şöyle ki 

şimdi arka cep torbasını yine yüzü yüzüne gelecek şekilde ön cep torbalarının üzerine yerleştirelim.

bu arada Çapi bey ben fark etmeden kadraja girmiş,kıyamam onun minik patilerine,ha bire dikişimin üzerine yatıyor ki onu seveyim.Evet,gördüğünüz gibi yerleştirdikten sonra sadece kıvrımlı kenarı dikiyoruz,bu işlem de bitince pantolonumuzu düz yüzü bize bakacak şekilde çeviriyoruz

bu aşamada ortadaki açıklığa,bel kenarına ve yan dikişlere cep torbasını güzelce yerleştirip makinanın en geniş ayarında dikiyoruz,şöyle ki


fotoğraftaki iğneli kısımları çepeçevre dikiyoruz,orta dikişi de normal ayarda kapatıyoruz.Sonuç şöyle oluyor


Bu aşamadan sonra pantolonumuzun cep dikişi tamamlanmış oluyor.İşte bu kadar basit.Bu salopetin birmiş hali de yakında huzurlarınızda.Kalın sağlıcakla.
















16 yorum:

Calimero dedi ki...

Ben orta dikişleri, fermuar takma işlemlerini bitirmeden ön ve arka parçaları birleştirmiyorum. Bana daha kolay geliyor böylesi. Çabi beyi de benim için de şöyle bir mıncıklayınız lütfen. Zire bir otuz saniye kadar o patiyi sevdikten sonra yazıyorum :D

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel anlatmışsın. overlok makinesini düzden daha çok kullanır oldun:))

gozdeninevi dedi ki...

Emeğinize sağlık :) Ahh yeteneksiz ben hayatta yapamam ki :(

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Abladı,Çapi bey de mırıldamalarını yolladı.Dikerken tüm ayrıntıları bitirip,parçaları en son birleştirmek en kolayı zaten,ben de senin gibi yapıyorum.Tskıldığım yerde youtube sağ olsun,engin deniz,her şey var orada,öptüm çok.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ablacığım,ben de en çok overlok makinesini kullanıyorum artık.Yıllardır niye almamışım diye de hayıflanıyorum.Verdiğimiz emek tam karşılığını alıyor overlokta.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hoş geldiniz.Öyle demeyin,yeteneğiniz illa vardır da,bilginiz yoktur,merakınız yoktur.Eline iğne almamış kişiler sonradan neler dikiyor inanamazsınız.Zaman içinde insanın ilgi alanları değişiyor,bir bakmışsınız manto dikiyorsunuz.Sizin yaptığınızı da ben yapamam mesela.Svegiler,selamlar...

Handan dedi ki...

Dediklerinin.hepsini anlamış gibi kafamı sallıyorum şimdi, bozuntuya verme taam mı :)

Günaydın :)

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Ah ah ne uğraşmışlıklarım vardır cepde,çogunda da iptal edilmiş cepsiz giysiler.
Bundan bööölee benim bir dikiş hocam var,açar bakar yaparım.Arşivimde (SEVDAAAA)
Emeğine-paylaşımına sağlık çok teşekkürler canım.
Çok yararlanacağım emin ol.

oytunla hayat dedi ki...

Benim için puzzle gibi bu işlem ahahaaa :)) Aşağıdaki tshırt de öyleydi...
O oraya bu buraya tamam mantığı çözdüm de teoride belki...
Uygulamadan sınıfta kalırım kesin doktorcum :)))
Ben düz dikişi öğreniyim hele bir, köşe yapma falan...
Öperim maharetlim ♥

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Bir an yan dikişler niye dışardaki spor olsun diye mi ? DEdim anladım ki! daha diğer prçaya dikilecek değil mi .Ne kaa akıllıyım bak anladım de mi ? değil mi.?
Bitmiş halini göreyim ben de dikeceğim,iki senedir biçilmiş duran şortlar var vallahi desem inanırmısın ?
Sevgiler.Sevdaaaaaaaa.!

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Taam bacım,sanki anlamışsın gibi durmaktan öte,sanki sen öğretmişsin fibi bir surat ifadesi sezinliyom ben sende zati 😜😜

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Gurur duydum,işe yaradığıma sevindim Merihciğim.Kendi kendimize öğrendiğimiz için teknik bilmiyoruz ondan zorlanıyoruz.Eskiden ama bayağı bir eskiden,yaklaşık 25 sene evvel dikiş dikerken çektiklerimi hatırlıyorum da....Şimdi takıldım mı açıyorum youtube u oluyor bitiyor

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Yavaş yavaş o da olur Şebo,yeter ki iste sen,yapamayacağın iş var mı ki senin 😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hahahha,ilahi,içten görünüşünü çektim ki,patlı cep mep dedim,insanlar patlı cep ne ola ki demesinler diye,hahahah

Ayselce örgüler dedi ki...

Bana ne çok faydası olacak bunların bilemezsin balım👌zordur açıklama hazırlamak forumlarda açıkladığım örgülerden bilirim elin kolun dert görmesin sağolasın💜çapinin parisini ısır öp ye benim yerime😸

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çapi sana mırıldadı teyzesi.Faydalanabilirsen ne çok sevinirim,resimle anlatmaz zor gerçekten,iyice anlaşılsın istiyorum ama takıldığın yer olursa sorarsın 😘