Translate

3 Nisan 2016 Pazar

EYY KAHRAMAN TÜRK DANTELİİ;SEN SANDIK DİPLERİNDE BEKLEMEYE DEĞİL,KUTULAR ÜZERİNDE YÜKSELMEYE LAYIKSIN!!!!

                       Hepimizin sandık köşelerinde bekleyen sürüyle danteli vardır eminim.Çekmeceleri karıştırırken elime annemin ördüğü tepsi örtüsü geçti.Ay ben bundan bir şey yaparım ki dedim ve aldım elime.



Böyle bir teneke kutum vardı


Önce iki kat kara tahta boyası-chalk paintle boyadım.Şunu da hatırlatayım,teneke kutular boyandıktan sonra kapakları zor açılıp kapanıyor ve kutunun kenarları soyuluyor.O yüzden boyamaya başlamadan önce yapabildiğim kadar genişletiyorum kapak kenarlarını.Kutuların bazılarının kenarlarında küçük kilitvari çentikler oluyor,onları da düzeltiyorum.En son her şey birtiğinde de kutunun kapağın altına gelen kısımlarına yat verniği sürüyorum sağlamlaşsın diye.Hep yazacağım,unutuyorum.


Gördüğünüz gibi kabartma desenler ortaya çıktı iyice.Bu durumda ya rölyef pastayla tamamen kaplayıp kapağı dümdüz yaparız ya da bir şeylerle kaplarız.Ben dantelle kaplayacağım için sorun yok.Ama dantelim beyaz olduğu için zemini biraz renklendirdim.


Dantelimi kutunun boyutunda kestim.Eklemeli olduğu için sorun olmuyor.Ama diğer tüm dantelleri de kesebilirsiniz çünkü tutkalla yapıştırınca sökülme şansı hiç yok.


Gördüğünüz gibi herhangi bir beyaz tutkalla yapıştırıyoruz.Önce zemine biraz tutkal sürüp danteli yerleştiriyoruz.Sonra da bolca tutkalla üstten fırça yardımıyla yapıştırıyoruz.Bu aşamada danteli istediğiniz gibi çekiştirebilirsiniz.Beyaz beyaz bulaşık bulaşık olacak,korkmayın .Kuruyunca tutkal saydamlaşacak.Bu arada her türlü peçete ve diğer dekupaj işlemlerinde beyaz tutkalı kullanabiliriz.Su bazlı beyaz tutkal yazmasına dikkat edin ama.Bir ölçü beyaz tutkal ve bir ölçü suyu iyice karıştırdığımızda yabancıların Mod Podge dediği bizde de peçete tutkalı,dekupaj tutkalı gibi isimlerle satılan ürün ,bu karışım işte.


İşte kuruyunca böyle oluyor.Şimdi süsleme yapacağım.Bu arada kutunun ana gövdesini peçeteyle kapladım ve kurumaya bıraktım.Her iki parça da kuruduktan sonra su bazlı vernikle güzelce iki kat vernikledim.



Bu alana madalyon yapacağım,o yüzden akrilik boyayı hafifçe sulandırıp danteli boyadım.Yine paket kurdelesinden minik güller yaptım.Biraz da minik inciler kullandım.Sonuç şöyle;

                                                                      


                                                                    




Arkada görünen şişeler de Beyoğlu gazozu şişeleri.Onları da yayınlamıştım önceden,dekupaj başlığında bulabilirsiniz.Hadi kalın sağlıcakla...













39 yorum:

  1. En çok başlığa bayıldım :D Çok güldüm :)
    Kutu da inanılmaz şık tabi ki! Harika fikir, elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Vavv. Sevda Hanım, diğer el becerilerinize ayıp olmazsa, yayınladıklarınız için de en çok bunu beğendim. Tam benlik, benim zevkimde pembiş pembiş bir süsleme olmuş. Harika.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi pötürcüğüm,kısaca Sevda abla desen yeter yav,bir gün görüşürsek sana da yaparım aynısından.Zaten çeşit çeşit olmasının nedeni bu değil mi,her zevke hitap etmek.Ben hepsini sevdiğim için diğerlerine ayıp olmaz korkma,hihihi

      Sil
  3. Gerçekten çok güzel olmuş! Elinize sağlık. :)) Evde öylece duran eşyaları alternatif bir şekilde yeniden yapılanan eşyalar çok değerli, özellikle el yapımıysa. Elinize sağlık. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce hoş geldin diyeyim,direkt sen diyeceğim çünkü baktım sayfana,kuzucuk kıvamında bir yaştasın.Çok teşekkür ederim beğenine..

      Sil
  4. Çok güzel olmuş kutu da, şişeler de. Eline, koluna sağlık, ben senin yerinde olsam bu işi seri üretime geçirirdim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe,zaten bir süre sonra koyacak yer kalmayacak.Ben böyleyim işte,bir başladım mı suyunu çıkarana dek yapıyorum.Fakat kardeşim,ne kutu biriktirmişim ha...Daha da yapacak bir kaç tane var,hihihig.Ay sen de haklısın Müjdem,isteyen olursa maliyetine satayım bari.Ya da millet bana yollasın evindeki kutuları yapıp malzeme parasını alıp geri yollayayım.Ben bunu bir düşüneyim.Oradan gelen parayla da sokaktaki dostlarımıza yardım ederim.Onların mamasıydı,tedavisiydi biraz para lazım oluyor tabi ki.

      Sil
    2. Harika olur:) kedicikler de faydalanırlar:) Ben gençken (genç derken 19- 20) bir mobilya mağazasında çalışıyordum, orada hediyelik eşya da satardık sadece mobilya değil. (Çünkü ençok onlar rağbet görürdü hele de yazın turistler çok alırdı) işte senin gibi evinde hobi olarak yapan hanımlar, hatta karı-koca çalışanlar bizim mağazaya satarlardı. Bunu da düşün daha pratik olur kargo filan ile uğraşmazsın..

      Sil
  5. Sevda hanım yine döktürmüşsünüz.Anne dantelleri ne güzel değerlendirmişsiniz tebrikler.Harika olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merih hanımcığım,bu dantel işi çok hoş yahu.Bu yöntemle tepsi falan da süsleyebiliriz.Yüz kat vernik diye bir şey var,danteli yapıştırıp üstüne döküyorsunuz,cam kaplanmış gibi oluyor.Ay bir tane de ondan yapayım bak aklıma düştü şimdi.Eminim sizde de neler vardır,yapsanıza siz de :))

      Sil
  6. Ne kadar güzel olmuş, elinize emeğinize sağlık...
    Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniiizz,umarım çok çok ilham alır daha güzellerini üretirsiniz.Ben de geleceğim size birazdan :))

      Sil
  7. Anlatılamayacak kadar güzel bir tasarım daha .....danteli ne güzell değerlendirmişin süperrr olmuş....ahhh ben şimdi attığım parçalarıma yanıyorum sanki çok yer kaplıyorlardı ütü istiyor artık kullanılmıyor diye bazılarını isteyene bazılarını çöpe attım ben başımı nerelere vurayım şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız aşk olsun,her şey atılır da,dantel atılır mı yaa??Ama eskiden bu işleri yapmadığımız için akıl edemiyorduk tabii.Allah'tan ben,annem örmüş diye atmaya kıyamıyordum.Benimkilerin çoğu da yazlıkta zaten.Fidince alıp getireceğim.Neler neler yapılıyor biksen,abajurlar,tepsiler,ıcır zıvır süsleme falan.Artık atmazsın.Yavaş yavaş öğreniyoruz işte kız,öğrenmenin yaşı yok ki :)))

      Sil
  8. Annen gormesin kemiklerini kirar bak:))
    Kutu cok zarif olmus. Yine konusturmussun hunerlerini ve yaraticiligini. Ellerine saglik Sevdam. Ev halki yavas yavas uzaklasmaya baslasa iyi olacak galiba, hizini alamayip mazallah onlarida boyarsin falan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok kız,annem kenarda duracağına değerlendirmişim diye sevinir.Bayılır böyle işlere.Ben kime çekmişim sanıyorsun??Kız geçen yaz da böyle coşmuştum ya ben,yazmıştım hatta bir yayınımda,yakında ev halkını da boyamaya başlayacağım diye.Anacığım,her işim böyle,suyunu çıkarmadan bırakmıyorum.Şimdi birikmiş kutular bitsin,kanaviçelere geçeceğim.

      Sil
  9. Ben kalkıp bir kutu boyayana kadar bu kutu boyama yayınları bitmeyecek sanki.Olmaz ki bu kadar da özendirilmez ki. Bak vallahi yeteneğim yok, çok kötü boyuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız,hani çöp evler var ya,bizim ev de kutu ev olmuş şerefsizim,hihihi.Daha bir iki tane var yapılacak.Onlar da bitsin daha yapmayacağım valla bak,söz.Ama senin müyendis kafan gıdıklanmaya başlamıştır eminim,analitik analitik bakıyorsundur evdeki kutulara şimdi.Hehehehe,yakışııır,attırıver bir iki tane de sen.Kız valla çok rahatlatıcı bir şey,ellerin çalışırken beynin başka alemlerde geziyor.Tam bizlik :)))

      Sil
  10. Kuzuşummmm sen herşeyi boyadın kalmadı ya bişey :))))
    Fakat itiraf ediyorum son boyadığın kutularda ilk favorim kuşlu olan, ikincisi de bu danttellidir biline :))
    Öpüyorum seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Janjanlı seviyom ben diyosuunn.Yakışır Şeboma.Ay her telden yapıyorum işte,kim neyi beğenirse en güzeli odur yahu.Valla boyamaya başladım mı,bıkana kadar boyuyorum işte.En son mutfak takımını boyayıp bitirdiğimde,daha da davosa,ay pardon hatlar karıştı,daha da boya görmek istemiyorum demiştim.Heyhaatt,al işte bugün bu noktadayım.Ehi ehi

      Sil
  11. Bu kutuda çok güzel olmuş. Şişeler de çok hoş. Tutmayın beni herşeyi boyayacagim. Şişe getirin, kutu getirin bana der gibisin ki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma komşum,bu bildim bileli böyle,illa bir işin suyunu çıkaracağım.Bıkana kadar yapacağım,sonra bir süre hiç yüzüne bakmayacağım.Alıştı evdekiler de.Tuhaf biriyim,pek normal değilim,o yüzdendir zaten hafifden de asosyalim.Yani öyle konu komşu gitmesini bilmem,gezip tozmam,hele sırf kadınların olduğu gün kabul gibi şeylere hiç bulaşmam.Anca böyle sizler gibi aynı telden çaldığım kadınlar olursa o zaman da çenem durmaz.İşte hepsi bu yüzdendiiirr,hihihihi

      Sil
  12. bayıldıımmm çok zarif bişey çıkmış ortaya :) senin yüzünden ya dikişe başlıycam ya da kutu süsleme işine valla ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kuzucuğum,çok yakışır o bebek ellerine,yap vallahi.Hiç bir şey kaybetmez,çok şey kazanırsın.Hadi göreyim seni.

      Sil
  13. DİKKAT,ŞİMDİ FARK ETTİM,MOD PODGE YAPARKEN İKİ ÖLÇÜ BEYAZ TUTKAL BİR ÖLÇÜ SU KOYUYORUZ.YAYINI MİNİ AYPEDDEN DÜZELTEMEDİM.DAHA SONRA DÜZELTECEĞİM

    YanıtlaSil
  14. sen depresyondayken güzel şeyler yapıyon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatçı kaprisi şeysi işte,mutluyken üretemiyorum ifenim.Yok lan,mutlu mutsuz her şekilde üretiyom ben.Bakınız yaptığım yayınlar.Ayol üretemezsem ölürüm ben yaa.

      Sil
  15. Sanki kapakta yalnızca dantel olsaydı daha bir şık mı olurdu. Yani benim nacizane fikrim. Ama sizin ile birlikte çalışmayı isterdim. Elinize sağlık. Bir sürü dantelim var nasıl değerlendirsem acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben o halini de çok beğenmiştim ama kabartı desenler vardı ya kaoakta,işte onları gizlemek için süsleme yaptım.Düz bir kapakta gerçekten çok şık ve zarif olur.Bunu öyle bıraksam yamalı gibi duracaktı.Fotoda pek belli olmuyor da yakından gördüğünüzde kabartmalar rahatsız ediyordu.İstanbul'daysanız çalışırız birlikte seve seve.Dantellerle neler yapılmaz ki,en basitinden tepsiye yapıştırırsınız,üzerini yüz kat vernik denen vernikle kaplarsınız,sanki cam altına dantel yerleştirmiş gibi olur.Aynı yöntemle sehpa yaparsınız.Danteli özel sıvısıyla sertleştirip abajur yaparsınız.Renklendirip,tablo yaparsınız.Çerçeve kaplar metalik boyayla eskitme görüntüsü verirsiniz.Aklıma şu anda bunlar geldi.Ben kutuları çeşit çeşit yapıyorum ki fikir versin.Aslında en çok tahta eski görünümlü modeli seviyorum.Bu süslü olanlara chabby chic deniyor.Ben de hep you tube dan öğreniyorum.Ama yerli videolar değil de yabancılarda çok ilginç fikirler oluyor.Gerçekten fikir paylaşmak isterseniz mailleşelim. drsevdasahin@hotmail.com

      Sil
    2. Tepsiye monte etmek fikri süpermiş. Ben size çok uzağım maalesef. Sehpaya nasıl monte edildiğini araştırmaya başlayayım. Çünkü evdeki sehpamda değişiklik yapmak istiyordum. En fazla boyayabilirim diye düşünüyordum. Ama kimse destek vermiyor. Bilakis bunu ancak mobilyacı yapabilir. Sen yapamazsın deyip hevesimi kırıyorlar.

      Sil
    3. Sehpanızı istediğiniz renkte boyayın.Sonra tıpkı benim kutuya yapıştırdığım gibi beyaz tutkalla yapıştırın.Tamamen kuruyunca da yüz kat vernik adıyla satılan vernikle kaplayın.Cam altına monte edilmiş gibi olacak.Benim dekorasyon başlığı altında yaptığım yayınlara göz atın,mutfak takımımı baştan sona yeniledim,döşemesinden mobilyasının rengine kadar.Hayatımda ilk kez yaptım üstelik.Ben yaptıysam siz de yaparsınız.Her yayınımda ayrıntılı tarifler,boyalar hakkında bilgiler bulacaksınız.Dekorasyon başlığında sehpa da var.Aklınıza takılan şeyleri sorun,seve seve yardımcı olurum.Bir de youtube dan bol bol yabancı videoları izleyin.

      Sil
    4. Çok tşk ederim. Kesinlikle inceleyeceğim. Önce tepsimle başlayacağım. Üretmem lazım yoksa kendimi kötü hissediyorum. Hergünüm birbirinin aynısı.

      Sil
    5. Sizin de gazınızla başladım tepsimi boyamaya. Bakalım becerebilecek miyim?

      Sil
    6. Hadi bakalım,kola gelsin,sonucu merakla bekliyorum.Olmasa da,yılmak yok ayrıca,tepsi sizin,emek sizin,kimseye laf düşmez 😃

      Sil
    7. Yaptım tepsiyi bakalım beğenecek misin?

      Sil
  16. Valla bravo sayende hem bu işlerin ince ayarlarını, püf noktalarını, hemde hinliklerini öğreniyoruz.Sağol be koçum. El kadar dekupaj tutkalına bir dünya para veriyordum. Dahada vermem. Paylaşımlarına sağlık, güzel arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız valla nasıl kekleniyoruz ha,az dur ha bire bir şey öğreniyorum.Yalnız düzeltme yazdım okudun mu,iki ölçü tutkal bir ölçü su olacak

      Sil