9 Mart 2016 Çarşamba

GİZLİ CEP NASIL DİKİLİR

                            Öyle,ben mantonun cebini beğenmedim,gizli cep yaptım,deyip geçmek olmaz tabi ki.Gizli cep nasıl yapılır anlatmak lazım ki,yeni dikiş severler bizim yaşadığımız zorlukları yaşamasınlar.
                             Öncelikle dört adet cep torbası kesiyoruz.İsterseniz hepsini astardan,isterseniz yarısını astardan yarısını ana kumaştan kesebilirsiniz.Genelde yan ceplerde ,cep ağzında açıklık varsa yarısı ana kumaştan yarısı astardan kesilir.Amaç cep açıklığından görünecek parçanın ana kumaş olmasıdır.Yani cep ağzında açıklık yoksa tüm parçalar astardan kesilebilir.Benim kalıbımda gizli cep olmadığı için ben göz kararı bir çizim yaparak diktim cep torbalarını.Bunun için elinizdeki dergilerdeki herhangi bir gizli cep kalıbını da kullanabilirsiniz.Ben alışkın olduğum için elle çizdim.Şekil aşağıdaki gibi olacak,cebi ters çekmişim üstte görünen kenar dikilirken alta gelecek.Yani kısa kenar altta kalacak.




Cep torbalarını diktikten sonra,mantomuzdaki cep yerini belirliyoruz,bunu kalıpta gösterilen cep hizasını kullanarak ya da üzerimize giydiğimizde elimizi rahat sokabildiğimiz cep hizasını işaretleyerek yapabiliriz.Cep torbamızın açıklığı kadar bir yeri manto üzerinde işaretliyoruz.Ben sonradan bu cebe karar verdiğim için o kadar  kısmı söktüm.


cep torbasını yerleştirmenin en kolay yolu bu açıklıktan torbayı sokup iğnelemek





dikiş payları birbirine bakacak şekilde iğneliyoruz.Sonra da teyelliyoruz.Bu yüzden teyellemek çok kolay oluyor,iğne ardı şeklinde bir o taraftan bir bu taraftan teyelleyip tersini çevirdik mi dikişe hazır hale geliyor.Bence bu cep yerleştirmenin en kolay yolu,mantoyu ters çevirip içten yerleştirmeye çalışırken bayağı uğraşmak gerekiyor.Bu yöntemle şip şak cebi dikiveriyorsunuz.


fotoyu büyütüp bakarsanız teyeli nasıl yaptığımı anlayacaksınız,ay acemiler için söylüyorum hemen kızma ayol :)) Bir bu taraftan batıyoruz dikiş çizgisi boyunca iğneyi ilerletip dışarı çıkarıyoruz,tam karşısına gelen yerden tekrar batırıyoruz.


en son olarak da makineye çekiyoruz.Köşe birleşmeleri ilk seferlerde çok düzgün olmayacaktır,canımızı sıkmıyoruz,köşeleri el dikişiyle düzeltiyoruz.Sonuç işte şöyle oluyor;


bir önceki yayınıma bakarsanız,bu şekilde düzgün durması için dikiş paylarını textil yapıştırıcısıyla nasıl yapıştırdığımı da anlatmıştım.
E,hadi kolay gelsin,kalın sağlıcakla.



















45 yorum:

Handan dedi ki...

Amaaan Sevda bir sürü şey anlatmış ama gizli cep dikmeyi anlatamamışsın işte. Kızım önce kimsenin olmadığı bir odaya geçilir. Kapı kilitlenir. Orada, kimseler görmeden dikilir. Böyle bangır bangır herkese ilan edince o gizli olmaz, cep olur ama gizli cep olmaz .. Haydi şimdi bu bilgiler ışığında daha iyi işler bekliyorum senden :D

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Banada ugrastirici dedigin sekil kolay geliyor. Tegelleme yada igneleme yapmama gerek kalmiyor cunku:) Tembelim kizim yapacak birsey yok.:))
Ama senin yontemide sevdim. En azindan ilk goruntusu duzeltme gerektirip gerektirmedigini gosteriyor. Pratik yani. Ellerine saglik. Paylasim icinde tesekkurler. Optum

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hahahahaha,ilahi,bak bunu düşnmemiştim,tüh yaa.Hahahahahha

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Kız Mevlüde,ilaa dikip sökecen ya,tamam da sen pratiğini almışsın,o şekli anlatsam ben dahil kimse cep dikmek istemez yahu.Kızıımm,sen zorunu pratik bellemişsin,Pratik kadınsın besselam.Seninki gibi dikince sabırsızlanıyorum ben ya,böyle nasıl olacapı belli senin dediğin gibi ya,kolay heliyor bana.Canımsın,hihihii

oytunla hayat dedi ki...

Dikin dikin giyin bakalım siz :))
Kabanı diktim de cebi kaldı gibi saçma bir yorum yapıyım ahahaaa :))
Dikiş bilmiyorum ya fesatlanmanın başka hali işte :)))))))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hahahaha,istesen dikersin sen de Şebo...

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Hahahahahaaaa Handannnnnn supersinn :)))

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Valla Sevdam su ana kadar cebi hic sokmedim. Hep cuk oturdu. Simdi buyuk laf ettim ya, kesin bundan sonrakiler aksi gider.:))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Kız yok,sen alışmışsın,çok dikiyorsun,aynen cuk oturmaya devam eder merak etme,ben nazar değmesin diye takılıyorum sana

♕Süslü Püslü ♕ dedi ki...

Emeğinize sağlık çok güzel anlatmışsınız:)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Faydalı olabildimse çok sevinirim,sağolun

Ayselce örgüler dedi ki...

Hay ağzına uğraşan ellerine sağlık şaekerciğim ,öyle makbüle geçecek ki sorma :)yiğidi öldür hakkını yeme demişler harika anlatmışın.

Yelek dedi ki...

Nasıl güzel bir anlatım ohhhh. Emegine sağlık cicim.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol narinim,inşallah işine yarar,bol bol gizli cep dikersin :))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol atomum,sen alasını yaparsın kız :)

Gökçe dedi ki...

eveet, şimdi anladım, bir önceki yazıyı hızlı hızlı okuduğumdan tekstil yapıştırıcısıyla nereyi yapıştırdığını çözememiştim :) Aklım da cepleri olan ama aslında olmayan pantolonum gelmişti:D Acaba dediydim, benim gibi komple cebi mi yapıştırdı güzel dursun diye :DDD tabi silkindim kendime geldim sonra, deli misin, onu ancak sen yaparsın diye :D

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hahahaha,artık sadece dikiş paylarını yapıştırırsın sanırım :)))

Gökçe dedi ki...

evet demek istiyorum ama benim sağım solum belli olmazz :))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hahahahahah,ivit,belli olmaz ne yapacağın,seni şirine seni

kadriye dedi ki...

Teşekkürler . Deneyeceğim dikiş dikmeyi . Biraz daha sabrım olursa eğer bir gün:)))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hoş geldiniz,mutlaka deneyin,insanın dik

deeptone dedi ki...

şu anda sınav sürüyor olmalı.... hadiii çok çok başarılar işallah :)

gizli cebe ne konuyoooo, dolar mııı, altın mııı, neeee :)

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Sevda hanım bugün size pazar kahvesine geldim.Kahvenizi içtim pastanızdan yedim,minnoşu sevdim,gardrobunuzun önünde elbiselerinizi birlikte denedik,paazenleri kıskançlığımdan birr kere hiç beğenmedim.Süslü kabarık pembiş tüllü -müllü varya onuda çaktırmadan aldım geldim haberiniz var mıı?Şaka şakada ama ben sizin yaptıklarınıza bayıldım ayılmam için şimdi kalkıp bugün biraz işleme yapayım başka türlü olmayacak.M A Ş A L A H size.Elleriniz hep çalışsin 90 yaşında nine olduğunuzda da torunlarınızın bebeklerine elbiseleri dikerken bana camdan el sallayın.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Yorumum eksik gitmiş ya,ipedden yazınca ferk edememişim,malum yakını göremiyorum.Diyecektim ki,insanın kendi diktiğini giymesi müthiş bir keyif.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Biiti,geldik.Başkaları ne koyar bilmem de,ben huzur,anlayış,insan sevgisi,iyilik falan koyuyorum,hihihhi.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ay hoş gelmilsiniz,biz sınavdaydık da,sizi karşılayamamışım.Alın dolaptan istediğinizi,o ki beğenmişsiniz,göz hakkı var :))İnşallah o yaşlarımızı da görüp,üretiriz,karşılıklı el sallarız.

gozdeninevi dedi ki...

Sizleri gördükçe başımı alıp nerelere gideyim aaa dostlar diye bağırasım geliyor :( Ben altı üstü sökülen yeri dikmeyi becerebilirken gizli cep bana ben gizli cep'e bakarım :D Nilgün Hanım'ın diktikleri sizinkiler vallahi oturup ağlayacağım bu yeteneksizliğime :))

Gideyim mutfakta iki bir şey yapayım da bari kendimi iyi hissedeyim :))

Kalem Kuklası dedi ki...

Haha Sevda Ablam mükemmel olmuş. Ellerin dert görmesin :)

nurtenbegendi.blogspot.com dedi ki...

Aaaa bugün dikmeye başladığım kabanın (yoksa manto mu diyeyim çünkü boyuna göre ne olacağı sonunda belli olacak) cepleri de böyle. Çok severek belki 7-8 yıl giydiğim, canına okuduğum Ekol kabanımın yarısını söküp kumaşın üstüne yatırarak iğne bile kullanmadan kestim. Dikerken de kabanın sökülmemiş yarısından faydalandım. Valla benim için kurs gibi oldu. Cep girişlerini kumaşın cep kısmına 2-2,5 cm kadar fazlalık vererek kesmişler. Önce astar cebi o kısma diktim. Sonra beden dik-uzun dikişlerini çektim. Çoook rahat bir cepmiş, ilk defa denedim, bayıldım. Sen de güzel anlatmışsın. Ama benim yaptığım ve inşallah göstereceğim gibi olanda teğellemek, el dikişi falan gerekmiyor, tembel işi :)
Eğer bu ilk deneme güzel olursa niyetim bordo renklisini dikerken fotoğraflamak. Çünkü diktiğim siyahta pek bir şey anlaşılmıyor. Yaka da muntazam olacak gibi inşallah. Sonuçta emek çekiyoruz değil mi? Rever yakayı ben burdadan öğrendiğim gibi dikiyordum. Hazırına baka baka diktim, daha kolay ve temiz bir yol buldum. Belki başkaları zaten öyle dikiyormuştur da ben bugün farkına varmışım ve Arşimet gibi "evreka, evrekaaa!" diyorumdur :) Neyse... Mantonun rengi çok hoş. Orta kısımdaki pat desen ayrı bir hava vermiş. Güle güle, güzel günlerde giy Sevdacım. Üstünde paralansın inşallah. Sevgilerimle.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Öncelikle hoş geldiniz,sonra teşekkür ederim.En son olarak da,isteseniz siz de yaparsınız yahu,harcamayın kendinizi hemen :))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Tişikkirler kuklamuuu

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ya işte çeşit çeşit yapılışı var,hangisi kolayımıza giderse yapıyoruz.Eminim harika olmuştur.Manto kardeşime dikildi Nurtenciğim,inşallah iyi günlerde giyer.Bakalım senin anlatışın daha kolaysa onu yaparım artık.

bücürükveben dedi ki...

Sevda'cığım Handan'da görüp hatırladım, tıp bayramını - böyle bombalı, kara bir günde - artık münasebetsizlik olmazsa kutlarım. Doktorlara sabır versin manyak hastalarla uğraşırken...

oytunla hayat dedi ki...

Canım doktorcum...
Bugün niyetim ağzımı doldura doldura tıp bayramını kutlamaktı blogtan ama ol-a-madı...
Bari geliyim seni bir öpüyüm dedim canım benim.
Tıp bayramın kutlu olsun.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

İnadına kabul edip teşekkür ediyorum Müjdeciğim,inadına yaşıyoruz,inadına doğru bildiğimizden şaşmıyoruz.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aynı cevabı yazacağım Şebom,inadına tebriğini kabul edip teşekkür ediyorum.İnadına yaşayacağız ve inadına doğru bildiğimizden şaşmayacağız.

Unknown dedi ki...

Sevda Hanım, Geleyim de Tıp bayramınızı kutlayan ilk ben olayım dedim, geç kalmışım.
Günümüz buruk olsa da, emektar doktorlarımız var olsunlar hep. Atam, " Beni Türk Doktorlarına Emanet Edin" diye boşuna dememiş. Bayramınız kutlu olsun.
Sevgiler.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim,gönüllerimiz kırık dökük ama bize düşen atamın emanetini devam ettirmek :)

benimhayatimblogum dedi ki...

aaayy annem dikiyor bana bugün :D

haha bu yazıdan ayrdım :D

yaa senin de ters düzü okuduğunu biliyorum 2.sinin fragmanı çıkmışş çok heyecanlandım şimdi onu yazdım ben de.. :D

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

E o zaman annene kolay gelsin,selamlarımı söyle,ben de gelip bakayım ne yazmışsın küçüğüm

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Geldim ama evde yoksun,blog kaldırıldı diyor ??

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Sevda hanım uğradım evde yoktunuz.Bu aralar iletimişinizi görmedim merak ettim inşallah her şey yolundadır.Selam ve sevgiler.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağolun Merih hanımcığım,her şey yolunda demek isterdim ,evde her şey yolunda da çok şükür,ülkem kan gölü,ne kadar çabalasam da umutsuzluk ve öfke beni ele geçirdi bu ara,hiçbir şey yapasım yok,kendime gelmeye çalışıyorum.

ayşegül dedi ki...

Selamlar. Blogunuzu ilgiyle takip ediyorum. Ben de sizin dikiş makinenizden aldım. henüz penye dikme fırsatım olmadı. Ne dersiniz penye gibi esnek kumaşları güzel dikiyor mu? Siz hangi ayarda dikiyorsunuz. Overlok makinesine ihtiyaç duyuyor musunuz?

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hoş geldiniz,penyede makinemizi tek geçerim.Öncelikle mutlaka penye iğnesi ile dikin.Zaten makineden çıkan takım halindeki iğnelerin içinde jarse iğnesi diye var.Ben penye ve trikoları 17 numaralı overlok ayarıda dikiyorum,tabi yan tarafı beyaz olan overlok ayağıyla.Overlok makinesine kesinlikle ihtiyaç bırakmıyor Pfaff.Yalnız overlok makinesi gibi hızlı overlok yapamıyor ve kumaşı kesmiyor.Onun dışında bir eksiği yok.Güle güle kullanın.Bir şey sormak istediğinizde hiç çekinmeden yazın :))