13 Nisan 2015 Pazartesi

PRATİK TAM DAİRE BÜZGÜLÜ KLOŞ ETEK

                      Söz verdiğim gibi anlatıyorum şimdi,hazır mısınız karınca eller ( bu sevgili Diktim Diktim Giydim Nuray hanımcığımın benzetmesi )??? Bu hazırladığımız kalıptan iki tane kesip birleştirirsek yarım daire kloş, dört tane kesip birleştirirsek tam daire kloş etek dikebiliriz. Tam daire kloş eteğinizin ortasında  dikiş olmasını istemezseniz, iki parça kalıp çıkarıp birbirine bantlayıp kumaşı öyle keserseniz sadece yan dikişleri olan tam daire kloş bir etek dikebilirsiniz. Başka bir şekilde; bu kalıbı tek kat kumaştan iki kez biçip dikersek yarım daire, çift kat kumaştan iki kez biçip dikersek tam daire kloş etek dikebiliriz. Hangisi kolayınıza giderse öyle yaparsınız. 
                       Öncelikle kare bir kumaşımız olacak.Büzgülü olacağı için bel ölçümüze kesim aşamasında ihtiyacımız yok.Bel oyuntusu ne kadar geniş olursa o kadar büzgü elde ederiz.Aynı kesimi pileli kloş etek yapmak için de kullanabiliriz.Bel oyuntusunu vermek için bir yarım daire yapacagız.Eliniz alışkın değilse geniş bir tencere kapağı kullanabilirsiniz.Diyelim ki kumaşımız bu,


Öncelikle bel oyuntumuzu işaretleyelim,


Sonra iki köşeyi birleştirelim,


Bu bize kılavuz olacak.Sonra üst,alt ve köşegen üzerinde etek boyumuzu işaretleyelim,



Daha sonra köşegenin bel oyuntusunu kestiği noktayı kılavuz kabul edip tüm etek boyunu yakın aralıklarla işaretleyelim.Şöyle ki,


Kalemin ucuna dikkat edin,0 hep bu noktaya denk gelecek.




Şimdi de kumaşımızı keselim,


İşte eteğimizin bir yüzü hazır.Kesilmiş parçayı kumaşın üzerine iğneleyip diğer parçayı da kesebiliriz ya da kalın bir kartona bu uygulamayı yapıp kendimize kalıcı bir kalıp hazırlayabiliriz.Kumaşımız tam bir kara değilse aynı ölçülemeyi kullanıp dar kloş da dikebiliriz.Aynı ölçülemeyi kullanarak büzgüsüz ya da pilesiz kloş da yapmak mümkün.Bel ölçünüzü alıp,tencere kapağı üzerinde işaretleyin,kumaşın köşesine işaretlediğiniz noktalar kumaşın iki yanına denk gelecek şekilde yerleştirin ve çizin.Dikiş payını unutmayın.İşte bu kadaaaarr.







Hadi kolay gelsin.....

















8 yorum:

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sıfır hep bu noktaya denk gelecek yazmıştım ama o diye çıkmış.İpedden düzeltemedim hanımlar :)

Nuray dedi ki...

Oooooo çalışmaya başlanmış,kumaşlar biçkiye alınmış Sevda Hanımcığım kolay gelsin :)

Nuray dedi ki...

Mavi çiçekler çok güzel,modeli de çok beğendim,kolaylıklar diliyorum :))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Teşekkürler Nuray hanımcığım,e hadi seni de sahalarda görmek istiyoruz artık,keçe çanta ışığın olsun :))

Terzi Begum dedi ki...

Çok güzel bir anlatım olmuş, teşekkür ederiz :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol Begümcüğüm

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Kumasin renkleri ne kadar guzel, insanin icini kipirdatiyor.
Siz marifetlerinizi dokun ortaya, ben bir hafta yatacagim:) Ama gozum uzerinizde haa, tembellik yok!!!

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Eneeemm,şimdi çocukları okula bırakıp geleceğim ve bu elbise bugün bitecek,çok fena gaza geldim