19 Nisan 2015 Pazar

KİTAP ÖNERİLERİM

                        Manolya'nın etkinliği devam ederken,bana göre o listeye eklenmesi gereken kitapları da ben paylaşayım dedim.
         1.Turgut Özakman-Şu Çılgın Türkler üçlemesi
         2.Hıfsı Topuz- Tavcan
         3.Vedat Türkali-Kayıp Romanlar
         4.Firuzan-47'liler
         5.Sebahattin Ali-Kürk mantolu Madonna
         6.Orhan Kemal-Murtaza
         7.Yaşar Kemal-Bir Ada Hikayesi
         8.Zülfü Livaneli-Son Ada
         9.Kemal Tahir-Karılar Koğuşu
       10.Yakup Kadri Karaosmanoğlu-Yaban
                         Bunlar sadece örnek,yukarıdaki yazarların tüm kitapları çok değerli ve sizi ciddi olarak düşünmeye ve aydınlanmaya sevk edecek kitaplar.Elbette ki daha yığınla öneri yapabilirim ama yukarıdaki on kitap,kim olduğumuzu,nereden nereye geldiğimizi,ne olup olamayacağımızı çok net biçimde ortaya koyan kitaplar.Bu on kitabı okuduğunuzda,ülkemizin ve insanımızın genel bir panoromasını görürsünüz.Neyin neden olduğu konusunda ciddi olarak aydınlanırsınız.Yaşar Kemal'in İnce Memed'i diğer listede olduğu için buradaki listeye yazmadım ama mutlaka okunması gerekir.
                         Elbette ki sadece bu kitaplar okunacak diye bir şey olamaz.Arada nefes almak için hafif kitaplar da okunmalı.Hatta sizi zorlayan,bitmek bilmeyen,elinizde sarkan bir kitap okurken,aynı zamanda eğlenceli bir şeyler de okursanız,sizi zorlayan kitabı daha rahat okuyabilirsiniz.Ben bazen üç dört kitabı aynı anda okurum.Bunu nasıl yaptığıma şaşıranlara da derim ki,zor bir şey değil,herkes rahatlıkla yapabilir,siz aynı anda birkaç diziyi takip edebiliyorsunuz değil mi? Bu da aynı şey işte dediğimde mantıklı bulurlar.Zaten de öyledir.Kitap okumak öyle abartılacak bir durum değildir.Ne yazık ki ülkemizde ,kitap okuyana çok acayip bir şey başarıyormuş gibi bakarlar.Yahu, ilkokul birinci sınıfta öğreniyoruz hepimiz okumayı!! Sen de kullan bu yeteneğini değil mi ama?Ben hep derim ki,anlasan da anlamasan da okumaya devam et,bir süre sonra farkında olmadan anlamaya başlayacaksın,sen anlamadığını düşünürken,beyninin algılama merkezi analize başlamış oluyor çoktan.Bizde tümden gelim değil tüme varım yöntemiyle öğrenme şekli kemikleşmiş olduğundan,okuyucu,okuduğu her kelimeyi anlamaya çalışır.Tıpkı yeni ehliyet almış sürücü gibi,tek tek hamleler kafada hesaplanır.Nasıl ki sürüşte deneyim kazandıkça hareketleriniz otomatikleşir,okuma da öyledir işte.Okudukça anlama ve algılama beceriniz artar.Hızlı okuma kurslarında yapılmaya çalışılan da budur aslında ama o kursa gidip de hızlı okuyabilen görmedim henüz.Çünkü hızlı okuma da tıpkı araba sürmek gibi deneyim ve bol miktarda pratik yapmak ister.Ben çok hızlı okuyan bir okurum,kursta öğretilmeye çalışılan cümleyi ya da paragrafı tek bakışta algılama becerisi bende var,eşim hızlı okuma kursuna giderken bana nasıl yaptığımı sorup dururdu.Bilmiyorum nasıl yaptığımı derdim,sadece 6 yaşımdan beri soluksuz okuyorum....Etrafınızdaki kitap kurtlarına sorun,onlar da aynı beceriye sahiptirler ve benimle aşağı yukarı aynı şeyleri söyleyeceklerdir.
                         Velhasıl-ı kelam,ne istiyorsanız onu okuyun,polisiya,aşk,macera,bilim-kurgu ya da klasikler.....Yeter ki okuyun.

12 yorum:

Nuray dedi ki...

Sevdacığım ne güzel yazmışsın,her cümlene katılıyorum,yeter ki okuyalım,hiç kitap okumadım diyen insanlar var yaa,yazık

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ya,işte,sanki kitap okumak üstün bir beceri istermiş gibi bir algı yaratıldı yıllardır.İnsanların okuyup aydınlamnaları istenmiyor sanki.Bir edebiyatçı olarak senin tavsiyelerin çok kıymetli benim için.Sen de yaz bir şeyler....

Handan dedi ki...

Aaa biz oğluşla akşamları Şu Çılgın Türkler'i okumaya başlamıştık sınavdı şuydu buydu derken unuttuk bak. Yeniden başlayalım:)

Evet ben de okuruma aynı anda birkaç kitap. Çantamda ince bir kitap vardır. Başucumda arada açıp okumayı sevdiğim bir kitap. Arada bir kitap çok yavaş ilerlerse o arada bir tane daha okurum :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Eminim sürekli okuyan herkes bizim gibi yapıyordur,çok güzel şey okumak yaaa,Şu Çılgın Türkler Okunmalı mutlaka ama daha benimkiler de okumadı,zamanı gelmedi demek,nasılsa okurlar diye üstelemiyorum ben de.

sevdicann dedi ki...

Anlasan da anlamasan da biraz ilerle çözülecek doğru söylüyorsun:)Kitap önerilerinde on numara:)

Mevlude Turk Topal dedi ki...

O listede sadece Sebahattin ali'yi okudum. Guzel kitapti.
Bir suru kitap okuyorum, (Turkiye'den getirebildiklerimi:)
Yalniz bu ara iyice abarttim okumayi, koca kisisinden her aksam firca yiyorum, gozlerini yikacaksin siskoooo diye. ( yikmak ne yaa, bozmak bozmak diyemiyorum sinirden)

bücürükveben dedi ki...

Çok güzel bir liste hazırlamışsın. Eline sağlık:) Yaban'ın filmi ya da dizisi olmuştu sanki diye hatırlıyorum ama aklımda yanlış kalmış da olabilir...güzel romanlardan harika filmler oluyor

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol komşum,hihihiiii,komşuyuz biz artk

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hahahahaaaa,yıkılmaz yıkılmaz,havuç ye okurken hihihiiiii,abime saygılar özledik çok,Murat Baha'ya koçu diye sesleniyor artık

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Filmi var diye biliyorum ben de.Beğenmene sevindim,kendi kendimizin farkına varalım istedim ya.

dr.coffee dedi ki...

Yasar kemal ve zülfü livaneli'nin dilini seviyorum :-) hatta livaneli ile tanışma kitabım listenizdeki son ada kitabiydi :-) şuraya reklamimi birakiyim :D http://dostlarkutuphanesi.blogspot.com.tr/2015/01/son-ada-zulfu-livaneli.html
Firuzan aklimin kuytularinda olan bir yazar ama bir cikamadi o kuytulardan :D

Bence de araya hafif kitaplar atmalı, ben okuyamama kısır döngüsüne girince hemen chick-lit atiyorum :D zaten kac sayfa olursa olsun bi-iki gecede bitiyor :-) ama 3-4 kitap işini yapamıyorum hic :( birini bitirmeden kitap degistirince otekine donemiyorum :(
Dediğiniz gibi hızlı okuma kursu dışında kitap okumayan biri icin o kurs sadece zaman/para kaybi olur.. benim kardesim gitti ama hic kitap okumaz :‘( sürekli olmayinca kursta ogrenilen de unutuluyor muhtemelen..
Iyi okumalar, bol kitaplar!

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çömez,o araya attırdığın çitli mitli şey ne ben bilmiyom ama üç dört kitabı aynı anda okumanı şiddetle öneririm.Tıp okuduğuna göre yüksek ihtimalle çoklu zekaya sahipsin.Çoklu zeka parlatılmak ister,bizim meslekte de acayip işe yarar.Şöyle düşün,bir kaç dersi bir arada çalışmıyor musun??Aynı şey işte,kendini alıştırırsan konular arası geçiş hızın artar,ileride vaka çözerken çok işine yarar.Çünkü,eminim hocaların ha bire tekrarlıyordur,tıpta hastalık yoktur hasta vardır.Her bir hastanı muayene ederken bilgisayer gibi birçko sayfa açıp aradıklarını bulup tek sayfada toplayacaksın,bu aşamada çoklu zeka devreye girecek,konular arası geçiş hızın başarını belirleyecek.Neticede üçünü beşini bir arada oku,abla tavsiyesi bilmem kaç :)))