13 Nisan 2015 Pazartesi

ESKİ BURDALAR

                   Bir dikiş blogerı olmanın temel şartlarından birini bugün yerine getirdim sanırım.Romantik elbiselerin tutkunu olarak soluğu Üsküdar Belediye Pasajı'nda aldım,daha kargalar kahvaltılarını bitirmemişti.Zavallı bay Dikiş Sevda'sı ile birlikte soruk soruşturduk dükkanı bulduk.Sevgili Mevlüde hanımcığımın tavsiyesine uyarak,attığı dergilerin intikamını aldım kocişkomdan.Sahaf bey ( adını sormayı unutmuşum ne yazık ki ) hiç üşenmeden koli koli dergiyi taşıyıp önüme yığdı,bir de çay söyledi,koltuğu da çekti,buyrun dedi.Ama oturmak ne mümkün bana,heyecan diz boyu.80 ler,90 lar yığın yığın ama onları görmüyor benim gözlerim.Daha eski diyorum,içeriden bir koli daha taşıyor sahaf bey.Nihayet 60 lara kavuşuyorum ve ne kadar varsa alıyorum.Allahım , kimi benimle yaşıt kimi benden de yaşlı dergilere dokunuyorum huşu içinde,aklımdan neler neler geçiyor.Ben öyle sevindikçe,sahaf bey benden çok seviniyor.Bay Dikiş Sevda'sı hiç problem çıkarmadan ödüyor ücreti,artık dergilerimizin ne kadar kıymetli olduğunu o da idrak etmiş durumda.Üstelik burada dergiler internettekilerden çok daha ucuz ve de tüm patronlar tam.Tek tek poşetlemiş beyefendi dergileri.Bunları herkese çıkarmıyorum diyor,ancak sizin gibi değerini bileceklere gösteriyorum,daha geçenlerde televizyondan dizi çekimlerinde kullanılacak elbiseler için gelip aldılar bir onlara çıkardım,bir de size diyor.İyice gururlanıyorum,seviniyorum.İstanbul'da olan arkadaşlar gidip bakabilirler,bir hazine var orada.Sahafın ismi fotoğrafta tam çıkmamış,ne yazık ki çekim sırasında şarjım bitti.Ama Üsküdar Belediye Pasajı'nda tek bir sahaf var zaten,herhangi bir dükkana sorarsanız hemen gösteriyorlar.Hadi şimdi fotoğraflara geçeyim,




Sanırım dükkanın adı EGE SAHAF'tı


Bunlar da aldığım dergiler













Şimdi en kısa sürede 50 lerden de bir kaç dergi bulmalıyım.Esas takıntım 50 ler biliyorsunuz artık.Ama bunlara da bayıldım,çok şık ve sportifler değil mi?

















20 yorum:

Nuray dedi ki...

Sevdacığım sen tam coşmuşsun yaa,çok iyi yapmışsın ,çok hoşuma gitti dergiler,bir de ellilere taktın öyle mi,elliler nasıl hiç fikrim yok,bir araştırayım bakayım :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Nuray hanımcığım,daha küçücük kızdım 12-13 yaşlarındayken takıldım bu 50 lere ben.Diktiğim her elbisede biraz vardır 50 lerin havası,gelinliğim bile öyleydi,komşumuzla birlikte dikmiştik.

Terzi Begum dedi ki...

Anlaşılan muhteşem bir gün geçirmişssiniz! Çok özendim, koyduğunuz resimlerdeki birkaç modele şimdiden bayıldım. Mavi, pilili elbise, fiyonklu, çiçek desenli yeşil elbise, beyaz dantel elbise, aaaah ah! Ben bir kumaşçıya gidip geleyim :)

hobimanik dedi ki...

Süper aradığını bulmak çok güzel inşallah 50'leri de bulursunuz...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ay Begüüüm,o yeşile ben de bittim.Bakayım eğer 36 bedeni varsa hemen kalıbı çıkarıp yollayayım sana.Mailime adresini yolla hemen canım benim.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Heheheh,buldum,buldum,az sonra yayın yapacağım,çok teşekkür ederim.

ByML dedi ki...

60'lar mı??? Şu an ağlamak istiyorum sayın seyirciler...

Adsız dedi ki...

hayırlı olsun dersgılerınız saglıklı huzurlu gunler yasayıp bol bol kullanmayı nasıp etsın RABBIMIZ ..dıger yazınızda 50 lı yıllara aıt dergılerde tek bı kıyafetın kalıbı oldugu yazıyor 60 larda da durum aynı mı? ben ankaradayım sahafları zıyaret edesım geldı..gelecege yatırım olarak..cok guzeller..ben de cok sevıyorum 60'lı yılların 50 'lı yılların modellerını..bakıyorum da yenı dergılerde bu kadar cesıt yok..ancak eskı dergılerın her sayfasını cevırırken bunu da dıkmelıyım dıyor ınsan ..

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aa,hoşgeldiniz,bir aralık kayboldunuz,daha blog açmadan önce takip eserdim sizi,ağlamayın lütfen,sahaflara gidin.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ne yazık ki eski dergiler hep öyle,ancak kalıp büyütüp küçültmek mümkün ve çok da zor değil.Sahaflarda bulabilirsin,şimdilik tek tek her modele bakıp,beğendiğin modelin bedenine bakarak seçersin dergilerini.Sonra da kalıp üzerinde oynamayı öğrenirsin.

ByML dedi ki...

Hoşbulduuum efenim hoşbulduuumm :)
Aslında hep geliyorum, hep de hoş buluyorum da ses vermiyorum pek son zamanlarda :)
Epeydir bizde bi haller var sormayın gitsin. Ergenler ve ergen halleri diyeyim, siz anlayın.
Son düzlüğe girdik. 15 gün sonra sınav... Sonra tercih zamanına kadar rahatız.

Yorum bile yazmıyorum hiiiç biyerlere. Bi soğukluk da girdi araya üzerinize afiyet.
Onca zamandan sonra destansı bir yorum geliyor yine galiba :) Şimdiden kusuruma bakmayın derim :)

Niyeyse pek bir kanım ısındı size, size abla diyebilir miyim :D
Şaka bir yana ablamla yaşlarınız yakın (67'li o), doktor ve çoook uzun zamandır eline iğne bile almamış olsa da bilir o da her bişeyleri. Ablamla aramızdaki sevgi de ilişki de bir başkadır bizim. Belki ondan oldu yani :)

Ya ben o sahaf amcaların hepsiyle çay kahve içip saatlerce muhabbet ediyorum. Bazılarının ellerinde aradığım yayınların listesi bile var. Ama hain sahaf amcalar göstermiyolar ki bana 60'ları. Acaba ben sormamış olabilir miyim ki? Bilemedim şimdi.
Özellikle 60'ların 2. yarısı tutku halinde bende. İzmir'e gidince bakacağım bir-iki sahaf daha var ama :)

Yıllar önce annem 1960-1997 arası tüm Burda, Noue Mode, Elişi, Samanyolu, Hanımeli, (hatırlayan var mıdır bilmiyorum ama) Praktika, Pfaff kalıpları, Güler Erkan kalıpları, Standart kalıplarını ve cilt cilt El İşi Ansiklopedilerini hatta gazetelerin verdiği kalıp eklerini ÇÖPE atmış.
Tüm dergilerin tüm sayıları eksiksiz kolleksiyon halindeydi.
Atma diye yalvardığım antika ama tıkır tıkır çalışan karakafa dikiş makinasıyla birlikte, yokluğumu fırsat bilip atmış hepsini. Kolileeeeercee...
Bir de oh bee ev ferahadı demişti ;( Ne yapacaksın bunlar, modası geçti hepsinin demişti.
Ah anne ahhhhh! Ne diyeyim ben sana...(Neler hissettiğimi çok iyi bildiğinize eminim)
Şimdi tırım tırım arıyorum hepsini ama nerdeeee...

Ha bir de teyel ipi mevzuusu vardı.
Yeşil, geniş saç örgülü teyel iplerini görmekten gına gelmişti. Yıllarca aynı yeşil... Bitmezdi de meret. Şimdi ara ki bulasın...
Çocukluğum bol teyel al, bol teyel kes, karşılaştır, bol teyel sök, etek boyu al talimatlarıyla geçti.
Evde sürekli dikiş halleri olduğundan bende de sürekli yamaklık halleri...
"Anneeeeee bunu madem sökücez niye dikiyoruz ki yaaaaaaaaaa" :P

Teyel ipleri de dergilerle birlikte çöpü boylamış.
Bir tek mezurası kalmıştı atmadığı. Ona yeni bir mezura verdim elindeki emektarı aldım, saklıyorum.

Ay hönküre hönküre ağlamak istiyorum yaa...
Böhüüüüüüüüüü...

ByML dedi ki...

Ay unutmadan bir de hayvan sevginizden dolayı pek bir sevdim sizi :)
Bi de ... Bi de... Bi de işte... ;))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Şimdi ,öncelikle abla dersen ( madem ablayım,sen diyebilirim o zaman değil mi ) çok sevinirim.Gerçekte de bir kız kardeşim var yani tecrübeliyim bu konuda.Benim ablam da 67 li.Isınma işine gelince,dediğim gibi blogger olmadan önce yanıktım ben sana.Evet ilk olarak hayvan sevgin,sonra da sıradan bir uzaylı olman beni sana çekmişti.Sahaf meselesine gelince eğer İstanbul'daysan ben seni götürürüm.Gerçi adreslerini verdiğim iki sahafta da daha yığınla var dergilerden.Yok başka şehirdeysen ve çay kahve muhabbetine girmişsen ayıp etmişler sana.Belki de sihirli kelimeleri kullanmamışsındır.Çok eski dikiş dergileri arıyorum cümlesine yanıt gecikmiyor genelde.50 leri aldığım sahafa beni yollayan amca ,az önce de birini yolladım yokmuş demişti mesela.Ay belki de 23 yıldır insanla uğraşmanın getirdiği bir beden dilim de olabilir.Orasını bilmiyorum.Bu arada meslekdaşıma da selamlar.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ay ben de höyküre höyküre ağlamak istiyorum atılır mı!!!! Teyel ipleri de bitti evet,ikizler küçükken oynarlardı ben de ellerinden almazdım nasılsa bitmek bilmiyorlar alırım gene diye.O güzel teyel ipleri o güzel atlara binip gittiler ne yazık ki.

ByML dedi ki...

Efenim utandırıyorsunuz beni ama. Yapmayınız istirham ediciim :))

Evet ya! Eski diyorum ben sahafçı amcalara ama çok eski demiyorum. Sanırım sorun bu. Hay bin kunduz!

İstanbul'dayım ama biraz ters yerlerdeyiz sanırım.
Teknik sahaf, metroyla kolayca ulaşabildiğim için benim sıkça uğradığım yerlerden. Yalnız bazen pasajın üst katında da enteresan şeyler çıkabiliyor ;)
Kadıköy'de 5 tane sahaf var gittiğim. 3'ünde sürekli Burda vardır, diğer ikisi zaman zaman getirir.
Bakırköy, Aksaray, Beşiktaş her yeri gezdim ama ancak birkaç tane bulabildim tesadüfen :(
Üsküdar'dakinin yerini tam bilmiyordum açıkçası. Adını öğrenince adresi bulmak da kolay oldu :)
Bugün sabahtan gitmeye niyetlendim. Oradan da Ümraniye'ye geçerim dedim. Hem İstanbul Kumaş'ta olduğu söylenen şu meşhur scuba kumaş neymiş bakarım hem de Asiye Ana'yla tanışmış olurum diye.
Ama içimden bir ses "Dur!" dedi "Gitme!"
Ben de ısrar etmedim. Eh, peki gitmeyeyim bari dedim.
Zaten Üsküdar'dan Ümraniye'ye nasıl gidilir onu da bilmiyorum :D
Vardır elbet bir sebebi :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Gerçi konuştuk ya,scuba.kumaş benim hazzetmediğim bir kumaş.Sırf sentetik,biz dalgıçların suyun altında giydiğimiz kıyafetlerin kumaşının biraz incesi.Hiçbir zarafeti yok.Evet scubadiver ım ben,çift yıldız CMAS

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Ay ben nasil kacirmisim bu postu bu guzellikleri. Senin adina cok sevindim ama adimi bu kadar afise etme vallahi Murat abim blog aleminden attiracak beni:))
Dergilere bayildim, benim teyzem Uskudar'da oturuyor ve ben her geldigimde giderim ama hic sahafa denk gelmedim desem inanirmisin? Ki teyzemle pasajlarin altini ustune getiririz birde yani, bakar kormuyuz neyiz? Gozumun kaldigi modelleri dikersen kendi dikmis kadar mutlu olacagim, bilginize...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Yok yok,abin yıllardır çılgın bir kadın ve de onun çılgın annesi ve kızkardeşleriyle yaşadığı için alışkın.

Adsız dedi ki...

Dantel elbisenin 36 bedenini benimle paylaşır mısınız lütfen tuba ben

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sevgili Tuba,ne yazık ki dergilerimin hepsi Türkiye'de kaldı.Elime geçtiklerinde yardımcı olmaya çalışırım.İleriki bir tarihte blogda taşındığımı okuduğunda bana hatırlat bu isteğini olur mu?O zaman ne yapabileceğimize bakarız,sevgiler.