25 Mart 2015 Çarşamba

ÜMRANİYE KUMAŞ PAZARI'NA MASUM BİR YOLCULUK

                         Aslında her şey hadi biraz tadilat yapayım da makineme alışayım diye düşünmekle başladı.Biliyorsunuz P1.0 la aramızda seviyeli bir birliktelik var,henüz birbirimizi tanıma aşamasındayız :) Hal böyle olunca,uzun süredir ertelediğim tadilatları yapayım da makineme de alışmış olayım diye gerekli malzemeleri almak üzere Ümraniye'ye gittim bu sabah.
                         Kumaşçılar sokağı,dikiş severler için açık büfe yemek gibi.Sağdan soldan tezgahlar aklınızı çelip bakmadan geçme der gibiler.Yahu ben sadece tuhafiyeye geldim desem de dinlemediler,beni kendilerine çektiler.



En öndeki jakarlı kumaş 5 TL, diğerleri 4 er TL.Pembe kumaş hariç her biri 2,-3 m.



Jakarlı kumaşın altındaki mavimsi kumaş hafif likralı kalın bir kumaş,kapri olacak.Onun üzerindeki bilin bakalım ne? PAZEN buldum yahu,hiç parça halinde rastlamamıştım,sanırım 6 m kadar var ve sadece 12 TL tuttu.Toptan kestirseydim 42 lira tutardı :))))) Koyu mavi kumaş buklet ve en arkadaki karışık renkli pembe kumaş da şifon.Toplam 29 TL na yedi parça almış oldum.
                  Gelelim tadilata,hepsini çok uygun fiyata bulup aldığım ama kısa oldukları için giyemediğim dört tane elbisem vardı.Yahu neden elbise boylarını hep genç kızlara göre yapıyorlar ki :)) Kısa dediysem,ciddi kısalar yani .....

Bu elbisemi gövde kısmındaki dantelle uzatmayı düşündüm.




Bunu da belindeki kumaşla uzatacağım.




Bu güzeller güzelini de güpür dantelle uzatacağım



Bu çıtır hanımı da alttaki şifonla uzatacağım.


Tabi dikildiklerinde daha orjinal gözükecekler.Ne yazık ki orjinal hallerini giyip gösteremiyorum.Ben 167 cm boyunda bir kadınım,fotoğraflardan anlayacağınız üzere bu elbiselerin tamamı tunikle gömlek arası bir yerlerde duruyor bende.Bitmiş hallerini giyeceğim artık :))






12 yorum:

Hobylst dedi ki...

Cok guzel bir alisveris olmus, buralarda oyle pazarlar yok maalesef ,olsa her gafta giderim herhalde. Ayrica uzatma olayini ben de cok yaparim dikis dikebilmenin avantaji. :) sizin uzatmak icin eklediginiz parcalarin hepsi cok uyumlu ve şik olmus, bitince uzerinizde de gormek osterim. Sevgiler. :)

Terzi Begum dedi ki...

Çok güzel projelere yakında burada sanırım :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Teşekkür ederim,inşallah fotoğraflayıp yayınlayacağım,benden de sevgiler.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

İnşallah Begüm hanımcığım,boya boya nereye kadar değil mi? Valla yakında çocukları dönüştürecektim bu gidişle.Artık biraz dikeyim

Unknown dedi ki...

bende ümraniyede oturyorum kumaşcılar sokagına arada ugruyorum ve ggüzel parçalar yakalıyorum ama siz gercekten benden daha başarılısınız

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Karadeniz Kumaş var,orada genelde güzel parçalar oluyor,bir göz atıverin bence Fatma hanım,sevgiler.

Nuray dedi ki...

Hıııı ben bu kumaş alışverişini kaçırmışım,planlar çok,makine yeni :) kumaşlar da hem uygun hem de çok güzel,,,kolay gelsin

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hheheheh

♕Süslü Püslü ♕ dedi ki...

En öndeki pembe kumaşa bayıldımm

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Değil mi,ben de alırken aşık oldum,bahara doğru dikip paylaşırım inşallah,bu arada hoş geldiniz.

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Sevda hanım yaa bunları kaçırmışım,neyse farkettim,hepsi bibirinden güzeller.Kumaş olayı aynı inanırmısınız,geçen sene diktiğim giyn-meyi unuttuğum elbisem var dersem inanırsınız.Bu nedir arkadaşım ben dikerken hevesimi alıyorum sanki birde arkadaşlara gösterince deymeyin keyfime özellikle geri dönüşüm yada böyle ekleme-dantel-kırkyama varsa elbiselerimde zevk dorukta tek olmadığımı sizleri görünce sevincimi anlatamam kendimi garip bulurumda azıcık neyseki sadece ben değilmlşim.Özellikle güzeller güzeli güpür diklecek olan favorim.En kısa zamanda üzerinizde görmek dilegiyle,ne deyim bayıldım gidip bohçaları karıştırıp ayılmaya çalışayım başka türlüolmayacak.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hepsinin dikilmiş ve giyilmiş halleri var bundan sonraki yayınlarda Merih hanımcığım.