2 Eylül 2021 Perşembe

YARIMLAR TEKER TEKER BİTİYOR, ERDİM BEN GALİBA

                          El işleriyle ilgili hobisi olan herkes, tam şu başlığı okuduğu anda ya kafasını sallamıştır ya da iç geçirmiştir emin olun. Hiç yarım işi olmayanın bile mutlaka bitmeyi bekleyen bir adet projesi vardır kenarda.  Tıpkı kitap okumak gibi, yapılabilecek o kadar çok seçenek var ki, insanın hepsinde gözü kalıyor. Aynı zamanda;  o günkü modunuza göre yapmak istediğiniz el işi cinsi de değişiklik gösteriyor, ay vallahi bak, yeminle.... 

                         Mesela nakış, aşırı sabır ve dikkat ister.  O gün sabırsız bir gününüzdeyseniz hayatta düzgün işleme yapamazsınız, ha bire sökmeniz gerekir; sayılar şaşar, iplik dolaşır, yanlış yeri işlersiniz falan. Böyle günler için düz örgü ya da basit bir tığ işi uygundur. Kendinizi çok dinamik, sabırlı ve zeki hissettiğiniz günler içinse dikişle uğraşmak ve hatta o gün kumaş biçmek için ideal zamandır. Keza dikişin hiç şakası olmaz, sabır konusunda en obur el sanatıdır kendisi çünkü. 

                         Böyle; kuşlar böcekler, kalpler kanatlar falan gibi mutluluktan tozutmuş bir gününüzdeyseniz de boya işleriyle uğraşmak güzel olur. Çünkü hem renklere hakimiyetiniz artar hem de çıkan proje bayağı bir göze hitap eder. Yalnız peçete dekupajı gibi bir işe bulaşacaksanız, etrafta sizi gerecek, taciz edecek, zırt pırt bir şeyler isteyecek büyük ya da küçük, iki ya da dört ayaklı canlıların olmamasına dikkat etmeniz gerekir. Zira o incecik kağıt parçası pıt diye paramparça olmaya, buruşup yırtılmaya pek müsait ve heveslidir, kafa dağıtayım diye yaptığınız iş bir anda sinir harbine dönüşebilir. 

                         Anlaşılacağı üzere, bendeniz cennet kuşunun da yıllar içinde başlanmış, ara ara yüzüne bakılıp ardından köşeye kaldırılmış birçok projesi bulunmaktadır. Emekli olunca bitiririm nasılsa diyerek sırasını beklemek üzere kenara kaldırılmış projeler nihayet beş yıl gecikme ile tek tek bitmeye başladı. Hatta şöyle geriye baktım ki yarım kalan proje kalmamış. Derhal bir projeye başlayıp yarıladım ve hemen bir yenisine daha başladım, bir de kenarda beni bekleyen geri dönüşüm var. Oh be, şu anda rahat ve motiveyim. 

                         Bugünlük bitenlerden ikisinin fotolarını yayınlayacağım. Goblen hala çerçevelenmedi ama olundu, hiç değilse ütülendi. Burada o çerçeve işleri falan bayağı bir sorun. Sanırım kendim yapacağım o işi de. Bakalım, kısmet. 
















48 yorum:

Kiremithanem dedi ki...

Benim de yarım kalmış projem var o kadar doğru ki :))
Özledim de el işi ile uğraşmayı nasıl güzel bir terapidir o,sizin yaptıklarınızı görünce takdir ettim💛

Manxcat / KuyruksuzKedi dedi ki...

Ellerinize sağlık, hepsi birbirinden güzel olmuş motiflerin 😍

oytunla hayat dedi ki...

hahahahaaaa :)) Hakikaten ermişsin sen :))
Milyon tane yarım işim, bir o kadar da sizlerden heveslenip malzemesini alıp başlamadığım işim var :))
Benim erme imkanım hiç yok :)))

Yaz kızım acilinden Sevdakuşum okunup üflecek, bu erme durumlarına çözüm bulunacak, zira burada ben tam orta yerimden çatlayabilirim :P

Şaka bir yana şahane olmuş, iki işine de bayıldım ama masa örtün kesinlikle favorim ♥

deeptone dedi ki...

oooooooo çok bitirici olmuşsun, eline sağlııık :)

Kaystros Tyrha dedi ki...

Doktor olup da dikiş nakış işlerinden hoşlanan birine rastlamadım:) Çok güzel şeyler üretiyorsunuz, hepsi göz nuru, el emeği. İşe nasıl ve neresinden başlayıp yürüteceğinizden eminsiniz, artık severek yaptığınız bu güzel işlerin kitabını yazmanın sırası geldi sanırım:) Kolay gelsin, sevgiler, selâmlar:)

Ra55 dedi ki...

Merhabalar.
Yarım kalan işlerinizi teker teker bitirmeniz ne güzel bir durum. Keşke ben de yarım kalan işlerimi böyle teker teker bitirebilsem. Bence siz bu konuda doğru bir tespitte bulunmuşsunuz. Bu durumun farkına vararak mı kendinizi, yarım işleri bitirmeniz hasebiyle ermiş konumuna getirdiniz? Yarım kalan işleri tamamlayan kimseleri zaten ermiş sınıfında, ya da konumunda görmek ve ödüllendirmek gerekir. Herkes böyle kolay kolay yarım işleri bitiremez. Bir başkla söylemle, yarım kalanı tamamlamak her türlü takdirin üzerindedir. Ermişliği ya da ermeyi sadece ibadetlerde ve Allah yolunda emek ve zaman harcayanlara bağlamayalım. İnsanlık yararına yapılan her işin sahibini de erenlerden olarak görelim, buna yarım kalan işlerini tamamlayanlar da dahildir.

Kaleminize, emğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı ve esen kalın.

ASLANIN GÖZÜNDEN dedi ki...

ellerinize sağlık goblen göz kamaştırıyor bende bugün plan yaptım yarımları bitirmek için bakalım

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hakikaten çok da işe yarayan bir terapidir. Sizin yarım işin vakti de gelecektir illaki, çok selamlar 😃

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Kedi 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Canım yaa 😂😂😂. Emekli olunca sen de bitirirsin merak etme, hatta çay ve dedikodu eşliğinde birlikte bitiririz 😁😂😘😘😘. Masa örtüsünü hiç sırma, öyle ince delikli bir ketenmiş ki işlemekten bezdim de aplike yaparak işi çabuklaştırfım 😂😂😂😂😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ehehehehe, oldum olası iş bitiriciyimdir 😁😁😘😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun bay Kaplan, işin kitabını yazamam ama elimden geldiğince düzgün iş yapmaya çalışırım. Aslında doktorların çoğu bir el sanatına yönelir ama dikiş nakış yapan bir ben varım göz önünde galiba 🤗. Çok selamlar 😃

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun Recep Bey. Sanırım biraz farkında olarak biraz da işi espriye dökerek yazdım. Yazdıklarınız çok doğru ve hak vermemek elde değil. Saygılar bizden efendim.

Mavi Anemon dedi ki...

Merhaba... Emeğinize sağlık. Masa örtüsünü yakından inceledim ama kanaviçe harici olan çiçekleri çözemedim. Sanki makine de çin iğnesi işi gibi duruyor. Ya da aplike. Çok çok güzel olmuş :)

Ebemkuşağı dedi ki...

Ne güzel şeyler yapmışsınız. Emeğinize sağlık...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ay hadi inşallah, hem hüzünlü hem de sevinçli anlar yaşıyor insan yarımlar bitince. Hayır, o kadar uzun süre aklınızın bir köşesini işgal eden bir iş bitince, insan yoksunluk sendromu yaşıyor inanın 😂😂😂. Darısı başınıza 👍🏻😃

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Merhaba, hoş geldiniz 😃. Evet o çözemedikleriniz aplike. Keten kumaş o kadar ince delikliydi ki daha fazla işlemeye gücüm kalmadı ben de aplike yaptım, kurtuldum 🤗😂😂. Malum gözler yakını görmüyor ya, şemadan işlediğim için işkenceye döndü bir süre sonra 🤗. Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim, selamlar 😃

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun 😍

*mehtap dedi ki...

Emeğine sağlık.Bende kanaviçe falan bayılırım ama gözlerim müsaade etmiyor artık, hemen bırakıyorum kenara. Bir de geçen kış başladığım battaniyem var ,tığ işi.Köşeden köşeye olanlardam.sıcaklar bitsin devam edeceğim.İnşallah:)

oytunla hayat dedi ki...

vayyyy iyi fikir :)))))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

😁

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

İnşallah, başlanmışsa biter o zaten 😁😂🙏🏻 Kanaviçe benim de en sevdiğim ama dediğin gibi gözler ne kadar izin verirse artık, çok selamlar 😃

Handan dedi ki...

Her işin bir vakti var, valla haklısın :D Benim kitaplar da yanımda dizili, kimi akşam okuması, kimi sabah dink kafayla okunacak, kimi kaçamaklarda gider :)

Ellerine sağlık hatun, harika gözüküyorlar.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Eheheheh, evet aynen. Çok sağol Handanım 😘.

BirTatlıHuzur dedi ki...

Kanaviçeyi görünce șaștım o kadar ince olușuna. Mașallah hemșehrime diye düșündüm doğrusu. Ancak vaz geçmekle çok iyi yapmıșsın bence gözler bize lâzım.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok haklısın hemşerim, aslında görebilsem devam ederdim de haa 😂😂😂😂. Bir de kumaşın dokuması kare kare değil, dikdörtgen olarak dokunmuş. Deseni bozmamak için bayağı uğraştım, illallah etim 😂😂😂. Çok selamlar 😍

bücürükveben dedi ki...

Yahu doktorcum sen acaba yanlış meslek mi seçmişsin dedim. :) Şahane şeyler üretiyorsun, fotoları büyülterek tek tek baktım, çok güzeller. En güzeli goblen bence. Prensesler goblen işlerdi diye hatırlıyorum böyle eski çağ masallarında, tablolarında. Orada bir kurs açabilirsin. Bir dolu öğrencin olur gibime geliyor.
Çok çok sevgilerimizi bıraktık.♥

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Canım Müjdem, çok sağol, aslında kafamızı rahatlatmak için bulduğumuz kaçış yolları bunlar. Ve haklısın, Avrupa’dan doğmuş bir el sanatı Goblen. Saraylı hatunların oyalanacak başka şeyleri olmadığından işleme yaparlarmış. Zor ama çok zevkli bir zanaat. Biz de çok öptük ❤️❤️❤️❤️

Dear Monarosa dedi ki...

Ellerinize sağlık gerçekten çok hoş gözüküyorlar :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun, hoş geldiniz 😀

EsTen dedi ki...

Maşallah ne kadar güzel yetenek :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun, hoş geldiniz 😊

Ogün Sakız dedi ki...

güzel yetenek elinize sağlık :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun, hoş geldiniz.

Ra55 dedi ki...

Merhabalar.
Almanya'da güz mevsiminde işler güçler çoğalır. Herhalde sizi de tüm gün boyunca uğraştıracak mevsimlik işleriniz vardır. Blog sayfanızda yeni bir şey göremeyince ben bu kanıya vardım.
Selam ve saygılarımla.

sessizgemi dedi ki...

minicik kelebekler çiçekler çok hoş olmuş kii bayılırım minimal figürlere diğerleri de çok güzeel :) resimde iyiyimdir ama nakış örgü vs hiç başaramam :D

sessizgemi dedi ki...

yorum yaptım sanıyordum been ama yayınla demeyi unutmuşum herhalde o zaman :) okuduğum bir kitapta kız sürekli goblen işliyordu o yüzden özenmiştim ben de ama pek yetenekli değilim bu konuda :) çok güzel olmuş bunlar yaa özellikle minik çiçekler kelebekler yani minimal figürleri ayrı severim ve bayıldım hepsine :) manzaralı olanı işlemek çok zor olmalı ona hiç sabredemezdim sanırım emeğinize sağlık :)

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Deli durtunce boyle seyler yapiliyor demek :))
Ben de ermek istiyorum ama mecalim yok bu ara. Bir ara bize gelip burada da ersene:))
Ozledik

Manxcat / KuyruksuzKedi dedi ki...

Sevda Hanım, nerelerdesiniz? İyi misiniz? Epeydir sizi arıyor gözlerim. Umarım iyisinizdir ve her şey yolundadır.

Ra55 dedi ki...

Merhabalar.
Sesiniz soluğunuz çıkmayınca sayfanızı tekrar ziyaret ederek, kendimi bu yorumu buraya düşmek zorunda hissettim. Hiçbir açıklamada yapmadınız. Şahsen ben böyle sesi soluğu çıkmayan ve herhangi bir açıklama yapmadan uzaklaşan tüm blogcuları ziyaret eder, hal ve hatırlarını sorarım.
İnşAllah sağlık, sıhhat ve afiyettesinizdir.
Sağlıcakla kalın.

Ra55 dedi ki...

Merhabalar Dikişsevdası.
İnşAllah sağlık, sıhhat ve afiyettesinizdir.
Selamlar.

Handan dedi ki...

Öhö öhö öhöööö, tozlanmış buralar, huuu, iki havalandır, bi ilgilen bloğunla :D

bücürükveben dedi ki...

Nerelerdesin Sevdacığım? Merak ettim ....:(
İyisindir inşallah....sevgilerimi bıraktım. ♥

Ra55 dedi ki...

Merhabalar.
Sayfanıza yine geldim. Ahde vefa denilen şey bu olsa gerek. Nasıl bir fincanın kırk yıl hatırı varsa, bir selamın da öyle olması gerekir diye düşünerek, sesi soluğu çıkmayan blogcu arkadaşlarımın sayfası garip kalmasın diye sessiz sedasız ziyaret eder, ama mutlaka birkaç satır da olsa, yazarım.

İnşAllah sağlık, sıhhat ve afiyettesinizdir. Sizi yine blog sayfanızda o güzel paylaşımlarınızla görmek istiyoruz.
Selam ve dualarımla birlikte Allah'a emanet olun.

Ra55 dedi ki...

Merhabalar Efendim.
İnşAllah sağlık, sıhhat ve afiyettesinizdir. Efendim, sesiniz çıkmayınca insan müteessir oluyor. Hani herhangi bir açıklama da olmayınca, insan ne diyeceğiniz bilemiyor. Bilmemezlik çok kötü bir şey.
Selam ve saygılarımla.

Dear Monarosa dedi ki...

yeni eserlerinizi bekliyoruz :)

Dear Monarosa dedi ki...

yeni biten yarımlar artık yok sanırım. Belki yazarsınız diye sayfanızzı sık sık ziyaret edeceğim

dr.coffee dedi ki...

Ben de 2023 e girmeden 2 yarım işi bitirdim :) bitirmek zor geliyo ama bitince mutlu oluyor insan