21 Ekim 2014 Salı

KARAKÖY POĞAÇASI

Bugün yıllarca uğraşıp yapamadığım,sonrasında Nefis Yemek Tarifleri Sitesi'nde, Pastane Poğaçası adıyla yayınlanan tarif üzerinde yaptığım değişiklikler sonucunda nihayet istediğim tada ulaştığım Karaköy Poğaçası tarifimi paylaşacağım.Öncelikle Nefis Yemek Tarifleri Sitesini şiddetle öneririm hepinize.Bu siteden uyguladığım tüm tarifler daha ilk yapışımda tuttu,harika tarifleri var.Gelelim benim tarifime;
MALZEMELER
  1. 2 YUMURTA(BİRİNİN SARISI ÜZERİNE SÜRMEK İÇİN AYRILACAK)
  2. BİR BARDAK ILIK SÜT(Orjinal tarifte çay bardağı ama ben su bardağı kullanıyorum ki daha fazla poğaça elde edebileyim)
  3. BİR BARDAK SIVI YAĞ(Ben tüm tariflerde fındık yağı kullanıyorum çünkü zeytinyağı kadar sağlıklı)
  4. 250 GR. TEREYAĞI (Orjinal tarifte margarin kullanılıyor ama ben sağlıklı olduğu için tereyağı kullanıyorum)
  5. BİR YEMEK KAŞIĞI KURU MAYA
  6. ÜÇ YEMEK KAŞIĞI TOZ ŞEKER
  7. BİR TATLI KAŞIĞI TUZ ,300-400 GRAM EZİNE TİPİ BEYAZ PEYNİR                                                                                                             YAPILIŞI                                                                                                                                         Öncelikle ılık süt,toz şeker ve maya bir kapta karıştırılıp kabarmaya bırakılır.
    sonra tüm malzeme bu karışıma katılır.İşte bu noktada yaptığım değişiklik peyniri poğaçanın içine değil de hamuruna katmak oluyor.Bu şekilde yapıldığında tam Karaköy Poğaçası tadı alınıyor yerken.Hem de peynirli poğaça yemeyen çocuklarınız peynir yemiş oluyor.
                  Karışım birbirine geçene kadar yoğrulur,ben makinede yaptım,elle de aynı sonuç oluyor.Daha sonra azar azar un ilave edilir.
    bu aşamada yavaş gitmelisiniz çünkü oldukça yumuşak bir hamur elde edeceğiz.Ben yaklaşık 5 bardak un ekledim.
    Hamurumuz artık hazır,hamur iki katına ulaşana kadar mayalanmaya bırakıyoruz.
    Mayalanma bitince hamurdan parçalar koparıp mekik şekli veriyoruz.En zevkli aşama bu çünkü tek tek açıp içine peynir koyma derdi yok,hamur bir çırpıda şekilleniyor.
    Üzelerine içine birazcık sıvı yağ katılmış yumurta sarısını sürüyoruz.Ardırdan bir çatal yardımıyla poğaçaların üstlerini hafif bastırarak çiziyoruz.

    Şimdi poğaçalarımız fırına girmeye hazır,200 derecede yaklaşık 20-25 dakikada pişiyorlar.Afiyet olsun,bir daha hazır poğaça almak istemeyeceksiniz.

2 yorum:

Siyahdantel dedi ki...

Dediğiniz siteden bir sürü poğaça tarifi indirmiştim altında bir sürü güzel yorum vardı madem siz de öneriyorsunuz tarifinizi mutlaka deneyeceğim

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

hoşbulduk Seda Hanım;sitenin denediğim tüm tarifleri tuttu şimdiye kadar.Bu poğaçayı margarinle hele de Vita yağıyla yapınca tadı daha güzel oluyor ama sağlıklı olsun diye tereyağı kullanıyorum ben.