27 Ağustos 2021 Cuma

ÇOK ŞÜKÜR

                       

               


 


                                Başımıza gelen tüm iyi şeyler ve yaşamadığımız tüm kötü şeyler için çok şükür, çok şükür...

                                 Babam geçirdiği ameliyattan sonra toparlandı, zor zamanlar geçirdik birlikte ama değdi. Bu yaşımda babamı daha iyi ve tam olarak tanıdım, bilmediğim yönlerini ve hatıralarını öğrendim. Bu arada nereden geldiğimizi de tam olarak öğrenmiş oldum. Meğer, Osmanlı İmparatorluğu zamanında Gürcistan’a öncü birlikler olarak gönderilen Azerbaycan Türklerindenmişiz. Gürcü olduğumuzu biliyorduk hepimiz ama aslen Azerbaycan’dan oraya yollandığımızı, Rus-Osmanlı Savaşı sonrası Türkiye ‘ye sürüldüğümüzü, yerleştiğimiz Karadeniz köylerinde ilk zamanlar ciddi ırkçılığa maruz kaldığımızı falan bilmiyorduk üç kız kardeş. 

                                  Babam iyileşme evresinde uzun uzun uyuduğu için yıllardır elimde sürünen gobleni bitirme fırsatım oldu, yaşasııınnn. Gündüzleri goblen, geceleri de bol bol okuma ile yaklaşık bir ay geçirdim babamla baş başa. 

 

                               Bu arada sevgili blog arkadaşım Müjde Dural’ın ( namı diğer Bücürük ve ben ) kitabı Begonvilli Ev’i de alıp okuma fırsatım oldu. Dizi tadında bir roman yazmış Müjde. Ellerine sağlık. 

Hepiniz sağlıklı kalın, selamlar, sevgiler ...




29 yorum:

Ra55 dedi ki...

Merhabalar.
Uzun zamandır sizi bloğunuzda göremeyince, son paylaştığınız yazıya bir yorum bırakmıştım. Akabinde hemen bu paylaşımı yaptığınızı gördüm ve neden uzun zamandır bloğunuzdan ayrı kaldığınızı da öğrenmiş oldum. Babanız ameliyat olmuş, çok büyük geçmiş olsun. Zor zamanlar geçirmişsiniz ama, değmiş. Sağlık sorunlarıyla uğraşmak çok zor oluyor. Siz de bir doktor olarak bunun ne demek olduğunu daha iyi bilirsiniz. Her şey biz insanlar içindir. Cenab-ı Allah hiç bir kuluna çekemeyeceğinden fazla yük yüklemesin.

Yaşadığınız iyi şeyler ve yaşamadığınız tüm kötü şeyler için yazınzın başlangıcındaki şükür duanız çok yerinde, anlamlı ve güzel bir yakarıştı.

Babanızın rahatsızlığı sebebiyle birlikteliğinizi çok iyi değerlendirmişsiniz. Babanızı daha iyi tanıma fırsatı bulmakla birlikte ana vatana nasıl ve neşekilde geldiğinizi de öğrenmişsiniz. Gerçekten insanın nereden nereye gelip gittiğini öğrenmesi çok güzel bir durum. Ben de çok merak ettiğim için, sürekli bir araştırma içindeyim. Anne tarafımın ana vatana nereden ve nasıl geldiklerini sağlıklı ve doğru bir şekilde öğrendim. Kırım tatarlarından olup, Romanya'nın liman kenti Köstence'ye yerleşmişler. Balkan savaşı sonrası da Köstence'den Türkiye'ye gelmişler. Babam tarafı için henüz tam ve sağlıklı bir bilgi edinemediğim gibi, tam bir tespit de yapamadım.

Babanıza tekrar geçmiş olsun dileklerimi sunar, sağlık, sıhhat ve afiyetler dilerim. Selam ve saygılarımla.

Manxcat / KuyruksuzKedi dedi ki...

Çok geçmiş olsun babanıza ve tabi sizlere de. Gürcistan'a gönderilen Azerbaycan Türklerinden olmanız ne kadar ilginçmiş, bir gün detaylıca anlatsanız hikayeyi ne güzel olur :) Selamlar, sevgiler <3

sessizkaldım dedi ki...

Çok geçmiş olsun Rabbim Şifalar versin inşallah 🤲 hoşgeldiniz 🤗 sevgiler

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun Recep Bey, evet diğer yorumunuzu da yayınladım ama cevaplayamadan bu güzel yorumunuz geldi. Geçmişimizi, atalarımızı bilmek çok güzel ve huzur verici değil mi? Umarım baba tarafınızı da öğrenebilirsiniz. Güzel dileklerinize çok teşekkür ederim. Benden de saygı ve selamlar.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Kedi😍. Vallahi iyice bir araştırıp babamın anlattıklarıyla da harmanlayıp yazsam güzel olur gerçekten. Bunu yapayım. Bu arada son iki yayınına defalarca denememe rağmen yorum bırakamadım, sayfan hata kodu verdi Okuyup seni anladığımı bil diye yazıyorum bunu da 😍😘

ASLANIN GÖZÜNDEN dedi ki...

çok geçmiş olsun dilekleriniz her zaman gerçekleşsin:)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim, hoş buldum 🙏😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim, amin inşallah hepimizinkiler gerçekleşsin 🙏😍

bücürükveben dedi ki...

Sevdacığım babanın hasta olduğunu da, ameliyat olduğunu da bilmiyordum. Yoksa daha önce yazardım canım. (Sebebi de en son yazımı bir tam bir ay önce yazdım ve bir daha bloğa sadece gelen yorumları cevaplamak, yorum yazanlara yorum bırakmak dışında uğramadım.)
Çok çok geçmiş olsun, şu anda iyi olmasına çok sevindim. Senin gibi bir kızı olduğu için ne mutlu ona üstelik doktor olarak çok daha bilinçli bakmışsındır.
Kitabımı beğendiğin için sağol canım, okuyan gözlerine sağlık. Zaten tv dizisi olması için yazmıştım inşallah ölmeden görürüm dizi olduğunu.
Çok öpüyorum, seni de, Çapi'yi de. Tekrar geçmişler olsun:) ♥♥♥♥

bücürükveben dedi ki...

Unuttum goblen harika! Eline sağlık♥

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Canım Müjdem; yazmana bile gerek yok ki, ben senin ne kadar nazik ve duyarlı bir insan olduğunu biliyorum. Çok sağol, kitabını okurken tahmin ettim zaten dizi olsun diye yazdığını, inşallah o hayalin de gerçekleşir canım. Biz de Bücürük ve seni çok öptük ❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Müjdem. Ha, bu arada; kitapta Boncuk’la ilgili yazdığın her satırda, uzun zamandır Kedi annesi olduğun rahatlıkla anlaşılıyordu, kedisi olanlar ne demek istediğimi anlayacaktır. Herkesin dikkat etmeyeceği ya da bilemeyeceği ince ayrıntılar vardı. Kendini ‘ Kedili Teyze’ olarak özetlemişsin ya, bundan sonra yazdığın her roman ya da senaryoda mutlaka bir ya da bir kaç Kedi olsun, hatta birinin andı hep ‘Bücürük ‘ olsun. Bu da senin alamet-i farikan olsun, ne dersin? Hani bazı yazarların sabit bazı kahramanları olur ya, onun gibi. Kitabı okurken sürekli aklımda gezindi bu fikir 🤗. Çok çok öptüm ❤️🧿🧿😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

aslında yazdığın her şeyde mutlaka bir Kedi zaten oluyor değil mi Müjde ama ismi Bücürük olmuyordu, bundan sonra belki yaparsın 🤗😘😘

*mehtap dedi ki...

Babanıza ve sizlere geçmiş olsun.

Handan dedi ki...

Babacığına çok geçmiş olsun Sevdam . Hastalık gibi br şey ne güzel sohbetlere vesile olmuş, o sohbetler ikinize de şifa olmuş.

Irkçılık her daim her ortamda var. Kendime baktığımda mantığım başka şeyler söylemesine rağmen yüreğim ve önyargılarımın ırkçılık yaptığınu fark ediyorum. Ne acı.

bücürükveben dedi ki...

Canım, çok teşekkür ediyorum. Kedi annesi olarak senin de gözünden kaçmamış:) ♥
Evet bebeğim yazdığım tüm hikayelerde istisnasız kedi ve kedi - köpek birlikte var.
Şöyle bir düşündüm "Hata yapmayayım; hafızam yanılabilir, içinde kedi, köpek olmayan hikaye yazmış olabilir miyim?" diye.
Karpuz Apartmanı'nda kedi var, Düşman Aşıklar'da esas kızın kedisi, esas oğlanın köpeği var ve sonradan kızı bir de kedi buluyor onu da sahipleniyorlar:) Yeşim'de yine esas kızın kedisi, esas oğlanın Luke isminde köpeği var ve ayrıca esas oğlan yaralı, kör, vs. kedi buldu mu malikânesinin kocaman bahçesine getiriyor öyle ki, dedesi "Oğlum, oldu olacak kapıya Sadullah Emin Hayvan Barınağı" tabelası asalım" dediği cümlem var. :) Begonvilli Ev'de Boncuk, Etme, Bulma isimli bloğumda çizgili, resimli hikayem, sokak sokak dolaşıp sokak hayvanlarına bağış toplayan kedici teyze ile başlıyor (aslında onda yoktu sonradan ekledim hatta bu yeni şekliyle okursan sonu kedici teyzenin başına gelen müthiş bir sürprizle bitiyor yani hem başı, hem sonu kedilerle ilgili yaptım:)) Güzel Katil'de (hani 60 yaşındayken perilerin gençleştirdiği kadın)yine kedi var:) Evet ya, kedisiz hiçbir hikayem yok:)))))Dediğin gibi farklı isimler koydum Bücürük ismi yok:)
Bücürük'le çok çok öpüyoruz seni ve Çapi'yi ♥♥♥♥

deeptone dedi ki...

geçmiş olsun çok çok, atalar ilginçmiş, annatırsıın, babanın yanında goblen kitap iyi geçmiş bu yönden, bayağı uzun yatmış baban.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok çok sağolun 🙏🏻😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Handanım. Irkçılığı bazen farkında olmadan da yapıyoruz, yaptığımız şeyin ırkçılık olduğunu farketmeden 😔🤷‍♀️ Babamla tam 25 gün geçirdik ikimiz baş başa. Yeniden ve daha iyi tanımış oldum babamı. Hakikaten şifa verir oldu o sohbetler 😘❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aynen ben de içinde hayvan olmayan bir hikayeni hatırlayamadım 😍. Yalnız Bücürük olsun bından sonra mutlaka 😁😍😘😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol çocuğum, atalarımı iyice öğrenince anlatacağım 😘😘😘

bücürükveben dedi ki...

Tamam, söz. Yeni bir hikaye yazarsam bu seferki kedinin ismi Bücürük olacak. ♥♥♥

bücürükveben dedi ki...

Sahi Sevda'm demişsin ya kitapta herkesin bilemeyeceği ayrıntılar vardı. (kediyle ilgili) annem rahmetli olup da, (2007) eve geri dönemeyince, Bücürük yatak odasının kapısında ulurdu. Gerçekten ulurdu miyav sesi değildi ve komşumuz vardı kulağıyla duyup çok şaşırmıştı. Epey öyle uludu. Sonra baktı ki, dönen yok bıraktı. Aynen kitaba da aktardım birebir yaşadığım bu ilginç olayı. Bu arada odasına girmiyordu asla kapının eşiğinde durup uluyordu. Sanırım odasına girerse çok üzülmekten korkuyordu.

Ülker arican dedi ki...

Geçmiş olsun. Sağlıklı ömürler dikerim.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Kesinlikle inanırım, insanı şaşırtacak şeyler yapıyorlar. Çapi de bu son eve taşındığımızda on beş yirmi gün uludu geceleri. Aynen dediğin gibi; miyavlamadı, uludu. O kadar çok gezen hayvan ilk kez sıla hasreti belirtileri gösterdi, sonra alıştı aynen Bücürük ‘ün anneannesinin yokluğuna alışması gibi 😞. Allah rahmet etsin anneciğine de, öpüyoruz seni ve Bücürük ‘ü ❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

😍👍🙏❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun, hoş geldiniz 😀

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Babacigina çok geçmiş olsun.
Öpüyorum seni sevda 🐦 kuşum.
Sağlıkla kal💝
Ellerine sağlık ,yarım iş bitirmek ,,,bilmemmmiii,,,,,yasaaaaasiiinnnn
Tebrik ederim canım 💕

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol pamuğum. Sen nasılsın? Çoktandır sesin çıkmıyor, her şey yolunda mı, kızlar iyi mi, bir ihtiyaç olursa buradayım ben ❤️😘