14 Haziran 2021 Pazartesi

AYAŞ YOLLARINI DEĞİL AMA CORONA’YI AŞIP DA GELDİM 😁

                    


                         Almanya’ya geldiğimizden beri bloguma verdiğim uzun aralardan birinin ardından daha yeniden merhaba dostlar 😁😂😂. Ay ne yapayım, hala daha; ‘ emanet yaşama, misafir olma ‘ hallerinden çıkamıyorum. Yerleşik hayatı ve düzeni seven bir kişilik olmama rağmen, hayatım sürekli yer ve düzen değiştirerek geçiyor, böyle olunca da zaman zaman kopmalar yaşıyorum. Bir yandan da, böyle yaşamak da hoşuma gidiyor, beni dinamik tutuyor, iki ucu reçelli değnek yani 😂. 

                          Efendim; tam bahçe işlerini, bahar temizliğini vs yoluna koymuş gibiyken  ve de sahalara dönmek üzereyken, pat diye Corona ile yüzleşiverdik ailecek 😬. Resmen üzerimizden bir tren geçti, o kadar diyeceğim ben size, uzun uzun anlatmayacağım. Nasılsa yorumlarda soran olunca yazacağım 😂. Hastalık-iyileşme sürecimiz bir aydan uzun sürdü. Ne yazık ki eşim güneşim dışında hiçbirimize test yapılmadı. Yani hastalığı resmî olarak geçirmiş değiliz😡. Antikor Testleri de kanıt olarak kabul edilmiyor burada. Yani hasta sayısını az gösterme çabası bu ülkede de var. Üstelik hastalık süresince halinizi hatırınızı soran, yol gösteren kimse de yok. Sadece günlük anket geliyor mailinize. Yani acillik olmadan tıbbi yardım ve bakım alamıyorsunuz. Allah’tan Covid  servisinde çalışan arkadaşlarımla temasa geçip son uygulamaları sorma imkanım vardı, diğer insanlar ne yapıyor hiç bilmiyorum. Burada eczaneden ilaç almak da ayrı sorun, neyse ki lazım olan ilaçlar direkt alınabilen ilaçlardı, keza ev doktorumuza da ulaşamadık. Sözün kısası; biz bu turu, göründüğü kadarıyla, sağlam bir şekilde atlattık. Tabii ki kontrol muayenesi olmak isterdik ancak burada uzman hekim muayeneleri için, en erken üç ay sonrasına randevu alabiliyoruz. 

                             İşte böyle dostlar, hepiniz sağlıkla kalın...



43 yorum:

burcu dedi ki...

göçebelik ruhumuzda var ne de olsa, geçmiş olsun efenim ❀❤

Sadece C. dedi ki...

Ayyyyy sizi görmek ne güzel!!! Çok özlemiş ve doğrusu bu ya baya da merak etmiştim, yorumlara iyiyim ev düzenliuyorum deyince daha da soramamıştım ama çok çok geçmiş olsun. Damdan düşenin halini damdan düşen anlar diyeyim, Almanya'da corona geçirmek de başlıbaşına bir deneyim vallahi ama geçmiş bitmiş olsun.
Aşı oldunuz mu bu arada merak ediyorum.. Biz ailecek geçirdik, eşim sistemde değil (sonuçlar kaybolmuş!) o zaten astımı da olduğu için hemen aşı grubundaydı oldu bitirdi. Ama bana bir türlü sıra gelmiyor, 1 aydır listelerdeyim benden çok sonra başvuranlar oldu bitirdi hatta biri pişkince "şekerim ben 3 gün önce başvurdum hemen sıra geldi oldum" dedi yüzüme ama yok bana sıra gelmiyor, bu işte bir iş var gibi de ondan soruyorum.. Yoksa geçirenlere aşı en son mu? Bu durumda çok şanslısınız sistemde olmamakla ;)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Evet aynen öyle Burcu, çok sağol, sizden uzak olsun 😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Canım ya, çok sağol. Size de geçmiş olsun. Corona geçirdikten altı ay sonra öneriliyor aşı. Çok gerekliyse, en erken üç ay sonra olunabilir diyor hocalar. Bu konuyu iyice araştırdım, meslektaşlarıma danıştım, netice yukarıda yazdığım gibi Cerenciğim. Hem Türkiye’deki hem de buradaki uygulama bu yönde. Erken aşılanmanın bağışıklık sisteminde aşırı aktifleşmeye yol açabileceği ve bunun sonucunda da vücudun kendi kendisine savaş açabileceği düşünülüyor. Yani aslında aşı olamıyor olman iyi bir şey. Umarım eşin de iyidir. Benim şahsi fikrim de; mümkün olduğunca geç aşı olmak yönünde. Yoksa eşimin işinden dolayı bize aşı sırası geleli çok oldu ama biz olmadık. Yani acele etme Cerenciğim 🤗❤️ Aklına takılan bir şey olursa hiç çekinme olur mu 😍

Ebemkuşağı dedi ki...

Geçmiş olsun. Bir daha da uğramasın...

ASLANIN GÖZÜNDEN dedi ki...

çok çok geçmiş olsun

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Amin, çok sağolun, sizden de uzak olsun ❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim, siz de sağlıkla kalın ❤️

bücürükveben dedi ki...

Aaa! Çok geçmiş olsun Sevdacığım :( ben bloğa ziyaretleri bıraktım gibi o yüzden ancak yorum yazanlara cevap yazabiliyorum o sayede haberim oldu. Eskiden her gün bloğun akışına bakardım kim ne yazmış diye ama Wattpad'a her cumartesi hikayemin yeni bölümünü yetiştirmem lâzım, arada Twitter'a, Facebook'a da bakınca artık bloğa hiç vaktim kalmıyor. İnstagram'ımı da epey oluyor dondurdum. Neyse ama atlatmışsınız ya çok sevindim, gözünüz aydın. Hep diyorum kediye, köpeğe, tilkiye, file, foka, şuna, buna işkenceler yapa yapa başımıza bir şey gelecek, işte geldi. Bu iş Çinlilerden çıkmadı mı? Kedi, köpekleri etleri leziz olsun diye öldürmeden önce kaynar sulara atmak filan! Dövmek! e onları ahı dünyayı sardı sonunda. Hâlâ da bildiğim kadarıyla kedi, köpek yemeye, haşlamaya devam ediyorlarmış. Bu arada bu benim naçizane teorim...hani hep derler ya hepimiz yıldız tozuyuz...hepimiz titreşen minicik parçacıklardan oluşuyoruz...o parçacıkların acı çekerken verdiği acı, inleme, bağırma aynı parçacıklardan oluşan bu evrende negatif bir etki yaratmaz mı ki diye düşündüm...bunca acının, bunca ah' ın bir bedeli olmaz mı? Ne yazık ki, kurunun yanında yaşlar da yanıyor...o da doğal böyle bir bedel tek tek insan seçecek şekilde olamazdı. Valla belki saçmalıyorsun diyecekler ama böyle düşünüyorum...alma mazlumun ahını, çıkar aheste, aheste derler. Sadece Çin değil Vietnam vs. oralarda çok yapıyorlarmış bunu. Twitter'da, Ekşi Sözlük'te hep diyorlar "artık kıyamet kopsun yeter hayvanlara çektirdiğiniz eziyet okurken içimiz parçalanıyor" diye, denizlerde oksijen kalmayınca, affedersin kıçımızı yıkayacak, içecek su kalmayınca zaten kolera hatta belki ta Ortaçağ'da kalan veba filanla kıyamet kopacak....bu gezegen zaten bunu hak ediyordu. İnsanlar bence çocuk yapmasınlar o yüzden diyorum.
Ay çenem düştü....kusura bakma canım.
Sen de sağlıcakla kal, tekrar çok geçmiş olsun. ♥ Çapi'yi gördüm çok mutlu oldum öpüyorum ıslak burnundan

Mert dedi ki...

Amanııın çok geçmiş olsun ya! :)
Blog'umda sürpriz bir duyuru var Deep! :)

oytunla hayat dedi ki...

Kıyamam ben sana Sevdakuşum ♥
Atlatmana çok sevindim. En kısa zamanda toparlanırsın inşallah.
Aşı sıram geldi daha doğrusu birden bire aşı bolluğuna kavuştuk burada :) Tırsıyorum ama :))
Korunmaya devam edip biraz erteleyeyim diye düşünüyorum ben de ama işe de başlamam lazım artık. En fazla bir ay daha evden çalışabileceğim çünkü :/ Hayırlısı diyorum artık. Birkaç hafta daha bekleyip sanırım aşı olmak zorunda kalacağım...
Öpüyorum seni. Tekrar geçmiş olsun canım benim ♥

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Öyle haklısın ki Müjdeciğim. Diyecek söz kalmadı 😘❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol Mert, gelip bakayım sürpriz neymiş.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Şebom aşını ol ama bir hafta kadar da bebe aspirini kullan, naçizane önerim. Eğer kan sulandırıcı kullanmıyorsan tabii. Ben de çok öpüyorum 😘😍

Handan dedi ki...

Aaaaa, geçmiş olsun canım.

*mehtap dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun. Bizde hasta olana hemen test ardindan 2 çeşit ilaç getirip bırakıyorlar. Lakin verdikleri ilaç meger diger ülkelerde geçen yil yasaklanmış,bizde baharda verilmemeye başlandı, diğeri bir günde 8×8 icilen bir ilaç ki o da tartışılan bir ilaçmis. Yani Almanya nın haline şaşırdım. Tevekkeli bizi kıskanıyor, diye bir söylenti var:)
Tekrar çok geçmiş olsun.

sessizkaldım dedi ki...

Hoşgeldiniz çok geçmiş olsun Rabbim Bir daha göstermesin inşallah.. sevgiler 🤗

oytunla hayat dedi ki...

tamam canımcım, tavsiyen için çok teşekkür ederim ♥

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Handanım😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim, sizden de uzak olsun inşallah ❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim, yani aslında bu tarz pandemilerde neyin doğru neyin yanlış olduğunu kesin olarak söylemek pek mümkün değil. Tüm hastalıklarda tedaviler deneme yanılma yoluyla bulunuyor bir dereceye kadar🤷‍♀️ O yüzden ‘vay bizimkiler yanlış tedavi yapmışlar’ demek de çok doğru değil. En azından bizde hal hatır soran birileri var, burada yapayalnız kalıyorsun 🤷‍♀️ Allah rahmet etsin; Nusret Fişek Hoca zamanında öyle bir sistem kurmuş ki; bulaşıcı hastalıklar konusunda kolay kolay elimize su dökecek ülke yoktur. Hem pandemiye, hem de diğer hastalara yetişti bizim sağlık çalışanlarımız. Bizde on gün sonraki randevuya ‘geç’ denirken, burada üç ay sonraki randevuya ‘ yakın’ deniyor. Tabii bu bizim sağlıklılarımızın canlarını dişine takarak çalıştığının da bir göstergesi 🤗. Bu konuda yazacak çok şey var da uzatmayayım. Tekrar teşekkürler 😍

Kendi Dünyasında dedi ki...

Atlatmış olmanıza sevindim. Çok geçmiş olsun. 🙏🏻🌸

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim, siz de sağlıkla kalın 😀

deeptone dedi ki...

oooooy geçmiş olsun, hadiii ailece bunu da atlattınız o zaman maşallah maşallah, doktor covid mi olurmuş yaa, yanlışlıkla yolunu şaşırıp gelmiş sana bu covis, şayze :)

Manxcat / KuyruksuzKedi dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun!

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

😂😂😂😂 bana kalsa olmazdım da; eşim güneşim eve iş ( Covid) getirdi 😂😂😂. Çok sağol çocuğum, sana hiç uğramasın inşallah 😘😘😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol kedi, sizden uzak olsun ❤️

Ertuğrul Yıldırım dedi ki...

Geçmiş olsun,zor bir durum..🙏

Kaystros Tyrha dedi ki...

Merak ediyorduk. Geçmiş olsun. Sevgiler, saygılar...

camdandusler dedi ki...

Cok geçmiş olsun...

Tuğçem dedi ki...

Çok geçmiş olsun ya 🙏

Kelam-ı Kibar dedi ki...

Çok geçmiş olsun toparlanması uzun sürüyormuş kendinizi bırakmayın direncinizi de dinamik tutun Allah şifa versin..amiiin..

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun, zordu gerçekten 🙂

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun Bay Kaplan, bizden de sevgiler, saygılar.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim 😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim ☺️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun, evet tam bir buçuk ay sürdü iyileşmek 😊

uzmanamator dedi ki...

çok geçmiş olsun umarım bir daha gelmez öyle bir süreç çevremde yaşayanlar oldu ve çok zorluyor insanları

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim, hakikaten çok zorlu bir süreçti 🤗. Çok selam 😍

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Cooook geçmiş olsun 💕
Sevdakusum,
Öpüyorum seni ❣️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol pamuğum. Ben de çok öpüyorum ❤️😘

Ra55 dedi ki...

Merhabalar.
Blog sayfanızda gezinirken tesadüfen karşılaştığım bu bloğunuzu okumadan geçmedim. Her ne kadar üzerinden uzun bir süre geçmiş olsa da ben size geçirdiğiniz corona-19 için çok geçmiş olsun diyor ve bir daha bu illetle karşılaşmamanızı diliyorum.

Almanya'da bulunma nedeninizi daha önceki bloglarınızda sormuştum. Ama işte biz bundan sonra konuştuğumuzu da okuduğumuz da suya yazıyoruz.

1971-1975 yılları arası Almanya ile günümüz Almanyasının aynı olduğunu söylemek mümkün değil. Ülkemiz de ve tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi çok büyük değişikliler olmuş. "Sen artık burada yapamazsın, o senin bıraktığın Almanya değil" diyorlar. Ben de elbette bu görüşe katılıyorum.

Size sağlık, sıhhat ve afiyetler dilerim. Selam ve saygılarımla birlikte Allah'a emanet olun.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun Recep Bey; geçti gitti, sizlerden uzak olsun. Ben o yıllardaki durumu bilmiyorum tabii ama Almanya’nın çok değiştiğini pek çok kişi ifade ediyor, haklısınız. Aslında daha önce de yazdım, tekrar yazmakta bir beis yok; çocukların okulu nedeniyle buradayız. Aynı zamanda eşimin aldığı iş teklifi de buraya gelmemize sebep oldu beş yıl önce. Elbette ki okullar bittiğinde dönüş yapacağız. Çok selamlar ve saygılar.