19 Ekim 2020 Pazartesi

VAY BEN DUYMADIM, VAY BEN GÖRMEDİM DEME

                        



                                             Anlatacağım konuyu ve siteyi bilenler çoktur eminim. Özellikle genç arkadaşlarımız çok önceden keşfetmişlerdir. Ancak bu yayın, bahsedeceklerimi benim gibi yeni keşfedenler için bir hazine niteliği taşıyacaktır. Efendim, malumunuz veçhile, gurbetçi tabir edilen biz ‘ dışarıda yaşayanlar’ın Türkçe basım kitaplara ulaşımı bayağı bir sıkıntılı. Hadi ulaştınız diyelim, atıyorum Türkiye’de 25 TL olan kitap, burada 25 €. İnsanın canı sıkılıyor, o paraya kaç tane kitap alırım diyor da, eli gitmiyor bir tek kitaba o kadar parayı vermeye. Hal böyle olunca, kitap almak için memlekete gelişler bekleniyor. Ne çare ki, yaşadığımız pandemi bu şansı elimizden alınca başka çözümler üretmek şart oldu. Uzun zamandır elimdekilerle öyle böyle idare ediyordum, hatta ne yazık ki artık çok az okuyordum. Gerçi, her kitap kurdunun zaman zaman içine düştüğü ‘ okumama ‘ halini de yaşıyor olabilirdim. Derken bizim sevgili Kafa Dergi Mert bir kitap kulübü başlattı. Bu ay Martin Eden okunuyor. Ben de ne zamandır bu kitabı gözüme kestirmiştim ama nereden bulacağımı henüz bilmiyordum. Derken, hadi bari internetten bulup okuyayım diye karar verdim. Gugul hocaya danıştım, Ekşi Sözlük’te sömürülesi e kitap siteleri başlığı altında zilyon tane site buldum. Biraz inceledim, daha devam edeceğim, bir tanesini gözüme kestirdim. Bulduğum sitenin adı Hattuşa, kitapları tamamen ücretsiz olarak çeşitli formatlarda ve çeşitli cihazlara indirebiliyorsunuz. Siteyi nasıl kullanacağınız, hangi cihazda hangi işlemi yapacağınız vs ayrıntılı olarak anlatılmış. Özellikle ben ve benim gibi, teknolojiyi deneme yanılma yöntemiyle kullananlar için bulunmaz nimet 😁. Aylık on adet kitap indirme hakkınız var, ki bence çok yeterli bir rakam. Adamlar diyor ki, hamsterlık yapmayın, ihtiyacınız kadar alın 😂😂. Neredeyse aradığım her kitabı buldum, çok geniş bir skalası var. Tavsiye ettikleri ePub isimli kitap indirme programı ise bir harika. Bilenler zaten biliyordur, ben yeni tanıştım, tıpkı kitap gibi görünen bir sayfa okuyorsunuz. Hatta aynen kitap sayfası çevirir gibi sayfa çeviriyorsunuz.  Üstelik yazının büyüklüğünü ve küçüklüğünü, sayfanın aydınlık ya da karanlık oluşunu falan da ayarlayabiliyorsunuz.  Yani kısacası, enfes bir okuma keyfi yaşıyorsunuz. 

                             E hadi ben sizi tutmayayım, gidin dalın siteye 😁. 

28 yorum:

sessizkaldım dedi ki...

Çok güzelmiş gerçekten keyifle oku canım benim 😊sevgiler...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hoş geldiniz, çok sağolun. Size de Allah sabırlar versin.

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Sevdam ;
Çok değerli bir proğrammış,tesekkür ederiz yararlanmaya çalışacağım.
Ben arada kitap alsam da ''Sesli Kitap '' dinliyorum,o da çok güzel ,tiyatro sanatçıları seslendiriyor.,harika diksiyonları ile kulaklarımla birlikte tüm duyu organlarım ve elim ayağımda başka başka işler, işliyor.Eski radyo tiyatrolarını dinlerken keşfettim.
Malum biz hobi manyakları boş duran organları sevmiyoruz.
Kitap okuma ayrı bir keyif tabii.Şenol bey mesela alışamadı,o kitap almayı saatlerce kıtapçıları dolaşmayı seviyor eee bende nemalanıyorum ondan.

Doktorum,canım arkadaşım,
Harika işlerini muntazam calışmalarını inceledim hepsi birbirinden güzel.
Ellerine sağlık canım.
Bu ara demek hobici teyzeler kırkyamaya sarmış durumdayız ne tesadüf,neler yaptım bende bilmiyorum,seninkier cok cici hele en son dikiş makinesi hanıma yaptığın organize örtüsü...Bayıldım ,bayıldım ...
Taşınırken dikiş makinemi ihtiyaç sahibi bir hatuna bıraktım.
Kendime şöyle okkalı bir makine almak niyetiyle.
gel gör ki bir senedir,annemin 70 yıllık kıyıpda kimselere veremediğim 'SINGER el makinesi ile dikiş yapmaya çalışıyorum.Doktorum bir psikolojik durum yaşıyorum ama adını koyamadım...Geçecek hepsi geçecek buna da inanıyorum.
yine de Doktoruma sorayım dedim ben manyakmıyım neyim...

Ama şunu iyi biliyorum kendim gibi,pardon biraz iddalı oldu,senin gibi çılgın,hamarat,akıllı kadınları tanımayı çok seviyorum.😻😻😻

deeptone dedi ki...

hattuşa ivit daha büssürü var, google play store'da e-kitap oku, örneğin, veya google a yaz, daha var yani bidolu böle site filan, yaşasın yaaa, bi de kitap okuyucu alırsan daha da rahat okursuuun :)

bücürükveben dedi ki...

Benim yeğen de kitap almıyor, e-kitap diye bir şey almış, içine yüklüyormuş kitapları, (ben anlamam)oradan okuyor. Valla iyi fikir doktorcum, toz olma derdi yok, taşınırsan taşıma derdi yok, kitap kolileri malum çok ağır oluyor. Ben de düşündüm yalnız e-kitap okuyucular çok çok pahalıydı! Bu daha iyi, bir de Gutenberg var benim bildiğim o da ücretsiz. İyi okumalar:)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Pamuğum, ben atölyede çalışırken, spor yaparken ya da ev işleri yaparken sesli kitap dinliyorum. Onun dışında kitabı elime alıp okumanın zevkinden vazgeçmem 😁. Eniştem haklı. Burada mecburen sanal okuyorum. O eski Singer gibi diken makine de bulamazsın yalnız. Bak taşındığını falan hiç bilmiyorum ki pamuğum. Güle güle oturun inşallah. Sen yavrularını özlemişsindir, ondandır sıkıntıların. 😘😘😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Evet evet, bir dolu var. Şimdilik bu site bana yetiyor, keşfettikçe açılırım artık 😁. Ipad’te ibook uygulaması var ya çocuğum, kitap okuyucunun görevini yapıyor zaten. Extra fanteziye gerek yok 😁😂😂😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Yanlışlıkla Deep’e verdiğim yanıt buraya yapıştı da, onu sildim 🤗

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

İşte Deep’in dediği şey o Müjdem. En bilineni Kindle sanırım. Ama gerek yok almaya çünkü elimizdeki herhangi bir cihazdan okuma yapabiliyoruz. Gençler en son teknolojiyi istiyorlar hep. Bize ise, iş görsün yeter değil mi Müjdem 😁😘😘😘

Beyda'nın Kitaplığı dedi ki...

Güzel uygulamaymış. Müsait zamanda detaylı inceleyeyim. Çok teşekkürler:)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Evet hariks, insana kütüphane miras kalmış gibi oluyor 😁

burcu dedi ki...

ben genelde akademik kitapları sömürüyorum. roman tarzı kitaplara mutlaka dokunarak okumalıyım, eşyalarla duygusal bağ kurmakta üstüme yok :)

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Bu siteyi daha önce duymuştum sanki ama kullanmamıştım. Sizin çağrınızla tekrar gidip bakacağım. Facebook gibi mecralarda da paylaşılıyor e-kitaplar, bilginize...

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Yavrular....hemde nasıl özledim...işte tam da bam telim beyaaa
,Sevdam.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Kesinlikle aynı düşüncedeyiz ama işte şu andaki şartlarım nedeniyle sanal okuyorum Burcu. Ehehehe benim de öyle bir durumum var, hatta bunun üstüne bir yayın bile yapmıştım zamanında eheheheheh😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Öncelikle hoş geldiniz. Kesinlikle memnun kalırsınız. Benim blog dışında herhangi bir sosyal ağ üyeliğim yok o yüzden o mecralardan haberim yok 🤗. Fakat internette yeteri kadar site var çok şükür. Harika zamanlarda yaşıyoruz vesselam 😃

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

😍🧿❤️

Manxcat / KuyruksuzKedi dedi ki...

Bahsettiğiniz site gerçekten güzelmiş. Üye olup ilk kitabımı indirdim. Paylaştığınız için teşekkürler :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hoş geldiniz. Çok sevindim işinize yaradığına, keyifli olumalar

Bigudili Anne Blogger dedi ki...

Ben de bu sira hem vakitsizlikten hem de seslendirme sanatçılarının olaganustulugunden etkilenerek sesli kitaplara dadandım. Cok guzel birsey paylaşmişşiniz, keza benim gibi hayat mücadelesi içinde hobileriniz telefonlarının içine sığdırmaya çalışan birçok insan var.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hayatı mücadele haline getirenler şeytanlarından bulsunlar ne diyeyim ☹️ Cesur olmaya devam edin, ileride bir gün gülümseyerek hatırlayacaksınız yaşadığınız zor günleri. Biliyorum çünkü ben de geçtim o yollardan 🤗. O zaman bol okumalar size ve küçük beye 😍

Handan dedi ki...

Özellikle ağır kitaplarda çok iyi oluyor. Yani kg olarak ağır olanlar. İki kilo kitap mı olur yaaa, bölün şunu ikiye de öyle basın.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ama o zaman maliyet artıyor ya Handan, böyle beleş çok güzel ihihihih. Yalnız kitabın kokusu bile özleniyor be ya 😁

oytunla hayat dedi ki...

Bulamadığım bazı kitaplar vardı, malum bu kriz ortamında baskıları çıkmadı, kapanan yayınevleri oldu gibi gibi... Ben de biraz deneyimleyeyim bu işi, çok fransızım şu an konuya :)))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ay Şeboo, valla derya deniz. Bak bir alış, vazgeçilmezin olacak😘

minikmini dedi ki...

Kitabı ele alıp hissederek okumanın tadı ayrı tabii ama bu siteler de iyi birer alternatif 👍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Evet, kesinlikle katılıyorum. Ancak kitaba istediği kadar bütçe ayıramayanlar ya da benim gibi ulaşamayanlar için cennet vallahi 🤗