20 Eylül 2020 Pazar

MERSERİZE AŞKINAAA TIĞ BENDE ARTIIIKK

                                    Daha önceden var olan, hiç giymediğim, atmaya da kıyamadığım iki adet merserize bluza, ya Allah diyerek giriştim. Canım anneciğim örmüştü ikisini de. Lakin, kendisi bir makine düzgünlüğünde örgü örer ama kolunu bacağını takarken sıkılır, işi savsaklar, ortaya çok düzgün ilmekleri olan ve fakat ağzı gözü bir tarafa giden, dikişi kafasına göre takılan, hilkat garibesi bir ürün çıkar. Kıramam alırım fakat hiç giymem. İşte bunlar da yıllardır, en az on yıldır, dolap bekçiliği yapan bluzlardı. İkisini de söktükten sonra YouTube'da örnek aramaya başladım. Niyetim tığ ile bir şeyler örmekti. Yıllardır örmemiştim ve çok özlemiştim. Neyse, harika kanallar keşfettim, pek çok yabancı kanalın yanında gerçekten başarılı yerli kanallar da buldum, gururlandım, helal olsun bizim hanımlarımıza. 
                                    İzlediğim videoların içinden tam benim iplerimin renginde ve kalınlığında iplerle çalışılmış olan bu iki örneği seçtim. Kanalın adı; Suna'nın Elinden. Hanımefendi son derece sakin ve tane tane konuşarak her bir sırayı anlatıyor. Bu sayede en acemi örgücüler bile bu modelleri çalışabilir. Kesinlikle tavsiye ederim. Her iki bluzun yapılışı da ikişer videoda anlatılıyor. Ben örnek olarak birinci bölümlerini paylaştım.
 
                                    İlk örneğimiz Yusufçuk Modeli. Örmesi çok kolay ve zevkli, duruşu da çok şık.




Ben örerken yanlardan eksiltme veya çoğaltma yapmadım.










İkinci modelimiz Suna'nın Elinden YouTube Kanalı'nda Ajurlu Bluz adı altında yayınlanmış.




Ben bu modeli örerken bel kısmına her iki yandan pens koydum.






                                         Burada görüldüğü üzere; göğüs altından başlayarak, her sırada, her iki yandan birer eksiltme yaparak pens oluşturdum. Aynı anda her iki yan kenarlarda da birer eksiltme yaparak bel oyuntusu verdim.




                                        Modelin ajurlu örneği çok şık duruyor. Hatta bu örneği, bir başka projede,  daha ince bir iple tüm gövde olarak örmeyi planlıyorum.

                                                   Kalın Sağlıkla, güzellikle. 



26 yorum:

uzmanamator dedi ki...

vov muhteşem olmuşlar elinize sağlık çok çok güzel olmuş hakkaten

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

🤗 çok teşekkür ederim, güzel bakan güzel görür 😍

deeptone dedi ki...

maşallah maşallah annen ve sunaaa sana ilham olmuşlaaaar :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ahahahahaha, kendime çok güldüm. Bazen o kadar şaşkın oluyorum ki🤗. Allah Allah, Derinciğim çocuğum kayınvalidemin adını nereden biliyor acaba, diye düşünürken bir anda aydım, örgücü hanımefendiyi kastediyorsun. Aynen , bana ilham oldular 😘😘

burcu dedi ki...

hilkat garibesi demesek mi :) ben de anneciğin gibi yola iyi başlıyor sonra gönüllü çıkıyorum.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

😁 ama annem istese mükemmel sonuçlar çıkarabilir ancak istemiyor. Ona göre bir araya gelmesi yeterli. Ben ise mükemmele en yakın sonuca ulaşmaya çalışıyorum 🤗. Sizde durum ne 😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ay ben de tanımadığım bir bloger arkadaşa yazıyorum sanarak sizli bizli hitap ettim. Blog adı da farklı ama ana sayfa fotosu çok tanıdık. Şöyle bir gezindim ki, bizim Burcu. Tekrar kavuşturana teşekkürler, her şey yolunda mı Ablam? Delikanlı nasıl, köpeciğin nasıl? Dur biraz karıştırayım blogunu 😘😘😘😘

oytunla hayat dedi ki...

Benim annem de böyledir :))) Çabuk bitmesi onun için en makbul olanıdır :)) E hal böyle olunca gaydırı gubbak cemilem eseri çıkan şeylere çok uyumlu olmakta ;)
Ellerine sağlık kuşum, her zamanki gibi şahane ♥

Yurdagül Çelik dedi ki...

Pek de güzel olmuş .Bu arada ben de yaşa takılmıştım ve yaşı tamamlayıp emekli olabildim :)) Çok şükür.Yaşasın emeklilik :) Ama tabi üretmeye devam.Ben de online danışmanlık veriyorum,uğraşıyorum kendimce.Bir türlü örgüyü beceremedim :))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ahahahahaha gaydırı gubbak hakikaten Şebom. Çok sağol, sen de şahanesin 😘

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Oo süper, gözün aydın Yurdagülcüğüm. Aslında örgü ciddi anlamda terapi. Ben çalışırken psikiyatri hastalarıma şiddetle önerirdim. Hatta toplu örgü günleri yapmalarını tavsiye ederdim. Bir nevi akran çalışmadı işte. Belki de danışanlarınla böyle bir etkinlik yapabilirsin 😁😘

bücürükveben dedi ki...

Çok güzel olmuş canım, eline sağlık. Bu arada profil resmin değişmiş, bayıldım. Gözlükler çok yakışmış. Hayatta en yeteneksiz olduğum konu dikiş, nakış, el becerileri. Çok imrenirim ama elimden gelmiyor Allah öyle bir yetenek vermemiş bunlar doğuştan geliyor ya da genetik bilemiyorum. Bende yok. Arkadaşlarımın yaptıklarını izlemek de güzel. :) Kal sağlıcakla...:)

(Not: Deep'in sayfasında kitapla ilgili yanlış bilgi vermişim düzelteyim dedim amazon.com.tr olacak.)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim Müjdem☺️ Amazon’ da aradım bulamadım zaten 🤗 Türkiye ‘ ya gidip gelen olursa ısmarlayacağım. Olmadı yaza inşallah gelebilirsek kendim alacağım. Calla beklemedi bile zevkli inan bana 😘

minikmini dedi ki...

Çok güzel olmuşlar, elinize sağlık.
Seviyorum böyle dantelli bluzları...

Handan dedi ki...

Beden ölçülerimi gönderiyorum hemen :D

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun, hoş geldiniz, mutluluk verdiniz. Evet ben de çık seviyorum dantel bluzları, yapabilirsem Irish Lace deneyeceğim, onlar birer efsane 😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hii kıyamam, emir telakki ederim, gurur duyarım, büyük bir mutlulukla örerim, renk ve model seç hemen 😘😘😘😘

Sevda ÜNLÜ dedi ki...

Ellerinize sağlık harika görünüyorlar.

Nuray Çiçek dedi ki...

Bende örgü öğrenmek istiyorum yaa

Yurdagül Çelik dedi ki...

Huzurevi çalışmalarında annemden yardım alıp örgü düşünmüştüm ama korona girdi ve sonra hiç bir çalışma gerçekleşemedi zaten :((

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun, hoş geldiniz 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Vardır etrafınızda örgücüler, mutlaka bir öğreten çıkar, hadi inşallah 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sevgili adaşım ve meslektaşım, blogunuza geldim, upuzun da bir yorum yazdım ancak yorumu gönderdiğimde hata kodu geldi. Yazınızı çok beğendim, yüreğinize sağlık. Sevgi ve güvenle kalın ❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ne yazık ki öyle Yurdagül...

Birpembesever dedi ki...

Çok güzeller, emeğinize sağlık. :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hoş geldiniz, mutlu ettiniz. Çok teşekkür ederim 😍