9 Ağustos 2016 Salı

RENKLİ İPLİKLERİN İĞNEYLE DANSI-KANAVİÇE

                          Bir kanaviçe tutkunu olduğumu daha önce de yazmıştım.Kendimi bildim bileli elimde iğne iplik var.Kimi zaman dikiş,kimi zaman nakış yaptım bunlarla.Becerebildiğim iki tür nakış var;çin iğnesi ve kanaviçe.Aslında diğer nakış türlerini de öğrenmek istiyorum ama onlar için kursa gitmem lazım,ileride inşallah.Ama kanaviçe hesabı kitabı belli bir işleme türü olduğu için en sevdiğim olarak kalacak her daim.
                          Kanaviçe işlerken her zaman aşağıdan yukarıya ve sağdan sola doğru işlemek gerekir.Bu şekilde nakışınız mükemmel gözükecektir.Genel olarak verilen örneğin ve kumaşınızın ortasını tespit edip işlemeye ortadan başlamak en kolay yoldur.Ya da kumaşınızın karelerini sayarak beşli ya da onlu karelere bölerek işaretlemek işleme sırasında kolaylık sağlar.Ben kumaşın ortasını işaretliyorum.Örnekteki istediğim noktaları ortadan itibaren sayarak kumaşa aktarıyorum.Yani illa ortadan başlamıyorum.Ama bit kadar kareleri saymak zor olduğu için 16-18 ct'lik işlemelerime mutlaka ortadan başlıyorum.
                          En ilk işim bir bahar dalıydı.Orta ikideydim bunu işlediğimde,


Bundan önce aynı motiften bir yastık kılıfı işlemiştim.Sonra yine bu yaşımdayken bir dergide gördüğüm panoyu işlemek istedim.Öyle şablonu falan da yoktu hani,bildiğiniz orta boy bir fotoğraftı.İlla da bunu işleyeceğim diye tutturunca annem izin verdi malzemeleri aldım birikmiş harçlığımla.Bit kadar fotoğraftan işlediğim pano da işte şuydu,


                            Aradan geçen yıllarda çocuktu,evdi,işti derken çok işleyemediğim kanaviçe sanatına şimdi doyuyorum.İşte bir kaç yeni örnek;

Evde bol bol kanaviçe kitabım ve dergim var,bu kitaptan şu modeli işledim,

gördüğünüz gibi örnekler renkli etamine işlenmişti.Ancak küçücük pano için renkli etamin almak işime gelmedi.Ben de elimdeki beyaz etamini ,sulandırdığım akrilik boyada bekleterek istediğim renge getirdim.Bunun için bir süre bekletip duruladım,sonra tekrar beklettim ve durulayıp,kurutup ,ütüledim.Tavsiye ederim sulandırılmış akrilik boya ile her şeyi boyayabilirsiniz.Sonra işlemeleri yaptım,sonuç şöyle oldu,




                     Ben kanaviçe işlerken renklerde ufak tefek değişiklikler yapıyorum.Ya da üstteki panoda olduğu gibi desen üzerinde hafifçe oynuyorum.Buradaki çiçeklerin kenarlarına iğne ardı geçtim mesela,orjinal desendeki hali çok sönük gelmişti bana.Bunlarla beraber işlediğim kuş ailesinin çerçeveleri hazır değil,yarın öbür gün onları da yayınlayacağım.
                    Şimdilerde Kültür ve Turizm Bakanlığı devlet sanatçısı sayın Filiz Türkocağı'na ait bir desen işliyorum,yakında bitirip yayınlayacağım.Kendisi müthiş bir sanatçı.Geleneksel çini desenlerini kanaviçe olarak dizayn ediyor.Ayrıca pek çok modern tasarımı da var.Hikayesi ise ilham verici.Emekli olduktan sonra yoğunlaştığı kanaviçe sanatında ,devlet sanatçısı ünvanına kadar gidiyor.
                     Kalın sağlıkla.













18 yorum:

Unknown dedi ki...

Kanaviçe hep özenip, yapmaya fırsat bulamadığım bir el işi. Annemin de henüz genç kızlığından kalma kanaviçe tabloları var, hala duvarımızda asılıdır Sevda Hanım. Çok güzeller, çok beğeniyorum. Umarım birgün bende vakit ayırıp kanaviçe işleyebilirim.
Sevgiler ;)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Bir başlasan,elinden bırakamazsın,bebek önlükleriyle başla mesela😍

Handan dedi ki...

Tamam tamam kibrit kutusundan hallice tablomu alıcam elime bir ara, nispet yapıp durma :D Hastaydım biliyosun o yüzsen şeedemedim.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hihihihi,çevremde gaz vericiliğim ve zorlayıcılığımla tanınırım aplaaa 😜

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Sevdam helal sana;Müthişsin.
Filiz Türkocağı'nın yolunda hızla ilerliyorsun bravo.
Ben de de var yarım duruyor,sandalye kaplamak için başladım,sonra saçmalama dedim kırlente çevirdim,biterse artık.Filiz Türkocağı örneği,hayranım ben de kendisine.
Kızlar da seviyorlar bazen tatiller de başlıyorlar bir heves sonra tamamlamak bana kalıyor.
O bahar dalını yapan küçük kızı severim ben..,vazoda çiceklerin hepsi de birbirinden güzel olmuşlar ellerine sağlık.Maşallah sana kuzum dikkat et,boynuna fazlada çoşma,mümkünse yavaş yavaş yap,Sen Dr. değilsin ya akıl vereyim dedim.
Çiceklerin etrafını çok güzel düşünmüşsün üç boyutlu gibi olmuşlar.
çerceveleri de ucuza kapadın anlaşılan ;

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Merihciğim,aslında boyun fırığım var ve o kadar sabırsızım ki,başına otursum mu kalkmak bilmiyorum.Bir an önce bitsin de göreyi istiyorum.Ama çok ağrım olunca işlemeyi bırakıp dikişe geçiyorum.Hoş o da sırtımı ağrıtıyor ya neyse.Çerçeveler hakikaten hesaplı İkea'da,Bir sonraki yayınımda boyadığım çerçeveler gelecek.Kız coştum,durdurabilene aşk olsun 😜

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Bir Nakkaş ustası tanıdım tv de izlemiştim.İsmini yazmıştım bulursam yazarım sana,kadın evinin en alt katında atölye yapmış sadece nakış işlemek için ama öyle böyle değğil,üst düzey yönetici iken bırakmış galiba bunu sanat gibi yapıyor.Ve araştırmalarını Türkiye dışında da yapmış.
Sonuç da bir çk Türk nakışının yurtdışın da başka işleme adında işlenmesinin izini bile bulmuş.
Ben ce terapi gibi bir durum.Göz-bel-el bozulmasa da hep yapsak de mi..?
İyi geceler,iyi işlemeler bacım...

Calimero dedi ki...

Ellerin dert görmesin de kendini de hesaplı harca lütfen. Daha yapacak çoook proje, paylaşacak çoook desen var :D

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok öptüm,ayrıca nasıl biliyorsun bak Bahar Dalı desenini,anca eski kanaviçe meraklıları bilir bu desenin adını 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ah neredeee,o desiğimi annem,ablam da söyler bana ama sınırım yoktur benim.Çok aceleciyim,gördüğüm şeyi hemen bitirmem lazım.Arada helak oluyorum ama huy bu,değiştiremiyorum 😊

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Kanaviçe kumaş boyama süper fikir ayrıca.Demokrasilerde care tükenmez.

Yelek dedi ki...

Yaaa vallahi pes dedim. Sulandırılmış akrilik boyayla kumaşı boyamak. Helal kadın sana. Akıl küpü doktorum. Bayıldım kaneviçelerine. Ellerine sağlık.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Heheh,insan istemeye görsün,bahane kalmaz.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hoş geldin atomum,özledik valla.Çok sağol 😘

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Ooo etamini boyamak süper fikirmiş. Ellerine sağlık bayıldım

deeptone dedi ki...

jane austen da yapardı bunlardan :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Abla,o kadar pahalı ki etamin,kulaklarıma inanamadım.DMC'nin metresi 75 lira!!!E ,ben durur muyum,hemen bir çare düşündüm ve de oldu,bundan sonra metrelerce betüyz alıp istesiğimiz renge boyarız.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sevgili deep,belki de ben önceden Jeyn idim,kim bilir???😳😳