29 Ağustos 2016 Pazartesi

HEP SIFIRDAN BAŞLIYORUM HAYATA

                      A dostlar,eşim güneşimle ben tuhaf insanlarız.Evlendiğimizden beri kaç kez tüm düzenimizi geride bırakıp,yeniden ve yeniden başladık hayata.Nerede ve ne konumda olduğumuza bakmaksızın balıklama atladık pek çok yeniliğe.Genelde insanlar,hayattaki üç amacı gerçekleştiklerinde ,daha atıl bir yaşamaya başlarlar.Çocuk,ev,araba.Bu üç hayal gerçekleşince,var olanın etrafında dingin bir hayat akışında yaşar normal insanlar.Yok kardeşim,bizde hiç öyle olmadı durumlar.Aşkım güneşim zaten yedi aylık,ben de dokuz aylıkken bir anda ayağa kalkıp koşmakla yürümeye başlamış bir insanım.Anlayacağınız bizim evde hep bir acelecilik hakim.Bir de sıkıntılı tipleriz ki sormayın gitsin.Hayatın tek düzeliği gerer bizi.İlla bir aksiyon olacak.Zaten eşim güneşim en çok aksiyon filmi izler,filim uzunsa da kurtlanmaya başlar,kıpr kıpır durmaz eli kolu.Sadede geleyim,biz iki deli bundan yedi ay önce tüm düzenimizi bir kez daha alt üst ettik ve aşkım Almanya'da işe başladı.Aslında bundan bir yıl önce asıl bombayı patlatıp ikimiz de yönetici konumda olduğumuz işlerimizi pıt diye bırakıp evde oturmaya başlamıştık o da ayrı konu.Neyse efendim,kırk küsür yaşında yeniden hasret ve aşk acısı çektiğimiz yedi ayın sonunda nihayet tekrar bir araya gelebildik.Bu yedi aylık süreçte de çocuklarımız liseyi bitirip üniversite giriş sınavlarını hallettiler.
                       Hı hı evet pek güzel,sınavlar kazanıldı,biz Almanya'dayız,hayat bize güzel.Ne yazık ki işin aslı öyle değil.Zaten bizim hayatımızın hiç bir dönemi ,kaba tabirle,tırmalamadan geçmedi güzel kardeşim.Elde ettiğimiz her şeye tırnaklarımızla kazıyarak kavuştuk.Ta en başa döneyim,gelinlik ve damatlıklarımızı bile kendi kendimize aldık,evlendiğimizde yemek masamız,bulaşık makinemiz gibi bazı temel eşyalarımız yoktu örneğin.Yedi ay yerde yemek yedik,yani ne demek istediğimi anlatabiliyorum değil mi?Bu hayatta maddi anlamda neyimiz varsa ,hepsini aşkım güneşimle birlikte çok çalışarak elde ettik.Şimdi Almanya'dayız ve her şey sıfırdan başlıyor gene....Bir evimiz yok,arabam yok,hayır bir mutfağım bile yok.Kedimiz henüz yanımızda değil.Bu arada kedinizi yurt dışına çıkarmakla ilgili ayrıca yazacağım çünkü prosedürü öğrenmek bile bir iki ayımı aldı,kimse doğru düzgün bilmiyor gereken işlemleri.
                        Şimdi bizdeki deli cesaretine bakın,ben de eşim de tek kelime Almanca bilmiyoruz.Evet İngilizce ile çoğu işimizi halledebiliyoruz ama sosyal hayatın içinde o ülkenin dilini konuşmak zorundasınız.Hoş çocukluğumdan beri pek severim Almanca'yı ama öğrenmek için hiç çaba sarf etmemiştim.Şimdi yeniden öğrencilik başlıyor,çocuklarımızla birlikte kursa gideceğiz,hani çocuğuyla birlikte üniversite okuyanlar oluyor ya.....Mesela burada ev bulabilmek ciddi sorun.Emlak işi internet üzerinden dönüyor.Ama tanımadığınız bir şehirde internet üzerinden ev bakmak ,Çince yazılmış bir fıkrayı okumak gibi.O yüzden çok beğendiğim bir sokaktaki insanlarla konuşabilmeliyim ki,evler hakkında fikir edinebileyim.Popülasyon oldukça yaşlı ve yaşlıların çoğu İngilizce bilmiyor.Hem zaten misafiri olduğum ülkenin dilini konuşmak benim görevim,ne dediklerini anlamayarak öyle mel mel bakmak ağırıma gidiyor.Bazen aşkım güneşimle oturup ,lan ne yaptık biz,elli yaşına geldik,gene sıfırdan başlıyoruz,diye söyleniyoruz.Ev bulamıyoruz kaaarrrdeşiiiimmm.Yok arada şöyle umutsuzluğa kapılıyor gibi oluyoruz ama biz bunu da hallederiz.Şey,biz geleli henüz üç gün falan oldu,yani daha iki gündür falan ev bakıyoruz,ay tamam,aceleciyiz diye yazdım ya zaten.
                         Hani ha bire nazar boncuğu işliyorum ama sebebi var,sonra yazacağım demiştim ya,işte bu yüzden işliyorum onları.Ev bulur bulmaz ilk iş onları asacağım.Efendim bizim bu bitmek bilmez hicretlerimizin ana nedeni çocuklarımıza daha iyi bir yaşam sağlayabilmek çabasından kaynaklanıyor.Tıpkı hepimizde olduğu gibi.İstedik ki hem dünya insanlarıyla bir arada olsunlar, hem de köklü bir üniversite eğitimi alsınlar.Baha bey bilgisayar mühendisliğini kazandı ve burada da bu dalda eğitim alacak.Almanya mühendislik eğitimi konusunda en kabul gören ülke.Beliz hanım da mütercim tercümanlığı kazandı,o da bu dalda eğitim alacak.Burada üniversitelere kayıt olabilmek için her üniversiteye tek tek başvuruda bulunuyorsunuz.Kabul edilirseniz okuyabiliyorsunuz.Türkiye'de sınav kazanmak,burada lise bitirme sınavı yerine geçiyor.Yani anlayacağınız bu konuda da ciddi risk altındayız.Ay,dua edin ne olur çocuklarımızın baş vuruları kabul edilsin.Yok anacığım,daha okullara baş vuramadık çünkü okula başvurabilmek için de belli seviyede Almanca gerekiyor.Kız,nereden tutsak elimizde kalıyor,hahahha.Allah'tan çocuklar lisede Almanca eğitimi aldılar,sadece kur yükseltecekler.Ahan da sana pozitif bir şey....
                         Gelelim bana,ben mesleği bırakalı bir yılı geçti ama meslek beni bırakmıyor tabi ki.Yolda izde sürekli bir olay yaşıyorum ve ' açılın,ben doktorum ' şeklindeki klasik repliği sıkça kullanmam gerekiyor.Öğrenciliğimden beri bu hep böyle oldu,çekiyorum anacığım belayı.Daha uçağa binmeden bir kaç gün önceden aklıma geldiydi,şimdi uçakta da bir vaka çıkar,o daracık yerde al gözüm seyreyle,yaparım bir şeyler diye.Neyse,olaysız bir şekilde uçtuk,pilot o karizmatik konuşmayı yaptı,yirmi beş dakika sonra alana inmiş olacağız dedi.Kemerler bağlandı,uçak alçalmaya başladı ki ön taraftan bir cayırtı koptu,Çığlıklar,imdatlar,yetişin ölüyorlar falan,ben fırladım yerimden.Aynen o repliği kullanarak insanları uzaklaştırdım,baktım genç bir kız nöbet geçiriyor ama bayağı ciddi.Bu arada kapalı da bir yavrucak,eşarp boğazını sıkmış iyice ,çocuk morardı,solunumu durmak üzere.Allahım o eşarp çıkmamak  üzere başa bağlanmış,ellerime battıkça yerlerini keşfettiğim iğneleri söküp attıyorum ama eşarbı sökemiyorum çocuğun boynundan ,sadece boynunu açsam yetecek oysa.Baktım olmuyor,ensesinden tutup öne doğru çektim aldım eşarbı da çocuğun hava yolu açıldı.Baş bağlayan arkadaşlarım,lütfen eşarplarınızı boynunuzun etrafına bu kadar sıkı bağlamayın.Çünkü bir şeyiniz yokken de zararlı,boynun iki yanında beyne giden iki ana damar var ve bunların üzerine baskı yapmak sağlığınız açısından riskli.Sağlık uyarımı da yaptıktan sonra konuya geri döneyim;yavrucağı uygun pozisyona soktum ama iki koltuk arasında tabutta röveşata yapıyorum ,o arada bir doktor daha varmış uçakta,ben yaşlarda Alman bir bey o da geldi,( anons falan yapmışlar,doktor varsa gelsin demişler ben onları hiç fark etmemişim ),çocuğu toparladık inişe geçtik yeniden.Ha,bu olay sırasında tekrar havalanmışız sonradan anlattı çocuklar.Ben iki koltuk arasında,yan vaziyette indim yere.Olsun yavrucak sağlıkla ambulans görevlilerine teslim edildi ya,önemli olan o.Ertesi gün belediye,sağlık sigortası falan uğraşırken doktor olduğumu öğrenen tüm çalışanlar burada mesleğimi yapmam konusunda ciddi anlamda ısrarcı oldular.Almanya'da şehir merkezleri dışında kalan yerleşim bölgelerinde doktor ihtiyacı hat safadaymış.Hadi bakalım buradan yak,ben zaten zor duruyorum hekimlik yapmadan,güya artık çalışmayacağım diye de kendime söz verdim ama ciddi de taciz görüyorum hayattan.E,yap o zaman mesleğini dediğinizi duyar gibiyim ama kazın ayağı öyle değil ne yazık ki.Diplomam geçerli değil burada.Hekimlik yapabilmem için önce C1 düzeyinde Almanca öğrenmem gerek ki ,bu en üst seviye.Sonra da iki yıl stajyer hekim olarak hastanede çalışmam lazım.Yani en az üç senemi bu işe ayırmam gerekiyor.Yani bir kez daha her şeye sıfırdan başlamam gerekiyor.Başlar mıyım,şimdi ay bilmem ki falan diyeceğim ama inanmayın,düzenimizi kurduktan sonra kesin kurtlanacağım ve bu işe el atacağım,biliyorum kendimi.
                             Evet işte benden son haberler böyle.Bir süre sadece yazı yayını yapacağım gibi görünüyor.Başımızı sokacak bir ev bulup,kedimizi ve eşyalarımızı Türkiye'den alana kadar beni idare edin.Ve lütfen bizim için dua edin de kısa sürede ev bulalım.Hepinizi vatan hasretiyle kucaklıyorum ayol,hihihihi.

57 yorum:

Handan dedi ki...

Deli kadın :) Tabii ki her şey harika olacak. Kocaman öpüyorum seni :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ay inşallah Handan ya,acıcık ucundan umutsuzluğa kapıldım ev konusunda 😊

ESMANUR dedi ki...

İnşallah ev konusunu tez zamanda halledersiniz.
İnsan bazen gerçekten çok cesaretli olabiliyor.

2001 Doğumlu dawn sendromlu oğlum var.2009 doğumlu birde kızım tamam yetti artık çocuk falan yok dediğimiz sırada 39 yaşında tekrar evlat sahibi olma cesareti gösterdik.

zaman neyi gösterir işler nasıl gelişir bilmiyorum ama çok büyük değişiklikler beni hep heyecanlandırır.Biraz da tedirgin eder.

sevgilerimle.

bücürükveben dedi ki...

Aaa! Büyük cesaret gerçekten. Bizim ülkenin geleceği belirsiz (yani şeriatçı gruplar, 3 milyon Suriyeli ile iç savaş olasılığı vs.) o yüzden daha hayırlı olabilir ancak çok da büyük zorluk olmuş, inşallah bir an önce hepsini halleder ve Çapi'yi de yanınıza alırsınız. :) Kıyamam şimdi nasıl mutsuzdur:( yalnız aklında olsun yeni eve gelince alışana kadar kapı, pencere, baca, 10 cm. delik bulsa eski evi bulmak üzere kaçacaktır. Sakın unutma. Allah yardımcın olsun canım, hem sevindim çocukların için, hem de üzüldüm sıkıntıların için. Hakkında hayırlısı olsun.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun inşallah.Evlatlarınıza da Allah sağlık versin.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Müjdeciğim,Çapi 20 eylülden önce çıkamıyor Türkiye'den,prosedürler yüzünden.O arada da inşallah ev işini hallederiz.Allah'tan bebekliğinden beri bir yazlıkta,bir evde,bir yuvada,hayvancağız mekan değiştirmeye alışkın.Başlatda bir iki kez tasmayla gezdiririm,sonra salarım bahçeye.Zaten burada kedileri eve hapsetmek yasak.Mutlaka içeri dışarı hareket izni vermemiz gerekiyor.Ancak kedi çok az,şimdiye kadar iki tane gördüm onlar da sahipliydi.Yani biraz korkuyorum ama özgür de olsun istiyorum.Bunun da altından kalkacağız inşallah.

Meltem sert dedi ki...

cesaretinize hayran kaldım!ben 25 yaşındayım ve mutsuz olduğum bir şehirdeyim buna rağmen, gitmek istediğim memlekette iş bulamam korkusuyla çakılıp kaldım yerime! Eşinize olan aşkınız, seslenişiniz ne güzel, bir sürü şey yazmak istiyorum aslında ama kelimeleri seçemiyorum, cidden tebrik ederim!

Ersin DOĞAN dedi ki...

Ya inanamıyorum. Okurken, bir alt satıra gözümü kaydıracak kadar sabırsızım bende. O kadar hızlı okudum ki tekrar okuyacağım.
Çok heyecanlandım çok sevindim! Umarım bende bir gün... <3

Kocaman kalp yolluyorum size!

Yurdagül Çelik dedi ki...

Burada yıllarca eğitim alıyoruz ve yurt dışında diploma denkliği olmuyor.Buna canım sıkılıyor benim :(

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Teşekkür ederim,hiç bir zaman hayallerini erteleme Meltem.Korkak olma,iş mutlaka bulunur,tam istediğin iş olmayabilşr sadece.Onu da bir yandan çalışır,bir yandan ararsın.Bizler doğu kültürüyle yoğrulduğumuz için kök salmaya eğilimliyiz.Oysa ki atalarımız yerleşikken bile göçebeydi.En azından yazları yaylalara göçerlerdi.Değişiklik iyidir,ruhun umutla dolar,yenilenir enerji dolarsın.Mutlaka git hayallerindeki şehre,düşlediğin gibi olmazsa geri dönersin ya da başka yere gidersin.Ya hayallerinin ötesine geçerse o şehir........

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol ablacığım,inşallah ve mutlaka git sen de.Hatta yolun düşerse gel,bekleriz ❤️

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ne yazık ki öyle,üniversitelerimizin vir çok ülkeyle akreditasyonu yok.Oysa ki kolayca halledilebilecek bir şey.Mesela Avrupa'nın pek çok yerinde tıp fakülteleri 4 yıldır.Mezun olduktan sonra 2yıl hastane çalışması yapınca uzman pratisyen olursunuz.Bizde tıp fakülteleri 6 yıl,son iki yılımızda direkt hastahanede çalışırız.Yani aldığımız eğitimler aynı aslında ama işte akredite değiliz.Yollarla,köprülerle olmuyor bu işker işte.

Terzi Begum dedi ki...

Çok cesursunuz :) Çok güzel, sıcacık bir eviniz olsun!

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağol Begümcüğüm,sen nerelerdesin,özledim seni.

Cigdembigo dedi ki...

Sizin için çok sevindim. Allah yolunuzu açık etsin. Çiğdem

Cigdembigo dedi ki...

Sizin gibi çok başarılı bir insana da bu yakışır bence.Durduğunuz yerde durmamanızı çok takdir ettim. Almanya'daki emeklilik yaşına göre çok gençsiniz ve gayet aktifsiniz. Allah yolunuzu açık etsin, yardımcınız olsun, tüm ailenize esenlikler dilerim. Blogunuzu ilk açtığınız zamandan beri takip ediyorum ve yeni yazılarınızı da merakla bekleyeceğim. Sevgiler

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok çok teşekkürler,beni takip ediyor olmanız da ayrıca mutlu etti beni,sağolun,hep gelin 😀

ÖZLEM TURAN dedi ki...

Allah yardımcınız oldun. Başka bir ülkede düzen kurmak nedir bilirim. Umarım herşey istediğiniz gibi olur. Sevgiler...

BirTatlıHuzur dedi ki...

Merhaba,blogları dolaşırken sizinle karşılaşmam ne güzel oldu. Yazınızı okurken hayatlarımızın bazı noktalarında benzerlik olması da ilgilendirdi beni. Özellikle düzen değiştirmeleriniz çok tanıdık geldi bana. Ve kanaviçe...Filiz Türkocağı,ayrıca dikiş. Yazılarınızı da severek okudum. Yeni ve mutlu paylaşımlarda buluşmak dileğiyle hoşça kalın."dildennagmeler.blogspot.com"

siyah kuğu dedi ki...

Bana Almanyadayım dediğinde ben seni tatile gittin sandım:) yeni bir hayat Allah yardımcınız olsun. Sen emeklilik için ideal biri değilsin bunu iyi anladım:))
İnşallah güzel bir şato bulursunuz kendinize:)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hoş geldiniz,çok teşekkür ederim,amin inşallah

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ve sanırım siz de Ordulusunuz,hoş geldiniz.Kanaviçe,kilim hepsi pek güzeldi.Mutfak için cırt cırt bant kullanabilirsiniz belki.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Amin kuğu,inşallah.Sürekli bir şeyler yapmam lazım,yoksa huzursuzlanıyorum,huy işte.Aslında yorucu da ama bir şeyler üretmediğimde yaşadığım suçluluk duygusu daha kötü 🤗

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Haydi hayırlısı,

yolunuz,iziniz açık,her şey gönlünüzce olsun.

Tahmin etmiştim,güle güle kalın inşallah

çocukların,başvuruları hemen olur,
iyi ev bulur,
sevdiğin mesleğini adam gibi yapabilecek imkanını bulur,
güneşinle-yavruların-kedinle istediğin nere ise
sağlıkla orada olursun.

Sevgilerimle,öpüyorum .

( ay birden yurtdışı olunca hasretlik bastı ) gurbet işte....! OLSUN sen Başedersin delifişek arkadaşım. H A Y D E E E E...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Amin Merihciğim,aynen beni de bir gurbetlik bastı bu yazıyı yazınca.Oysa ki ben kendimi hiçbir yere ait hissetmedim ömrüm boyunca.Bukalemun gibi hemen adapte olurum her yere.Sanırım henüz dillerini bilmediğim için böyle hissediyorum ama dediğin gibi ben baş ederim kız,aynen katılıyorum hadi hop HAYDEEEE 😍

Cigdembigo dedi ki...

Bu büyük adımı atmaya da cesaret gösterdiniz ya, bunun da başarıyla yürümesini candan dilerim. Bence mutlaka - elbette çok daha insani koşullarda çalışarak- mesleğinizi yapmalısınız. Bir insan ve bir meslek bu kadar uyumlu olabilir. Hem de çok genç ve aktif bir döneminizdesiniz. Neden olmasın ki? Çok çok sevgiler...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkürler.

Calimero dedi ki...

Hayat yolu nereye kıvrılırsa o yöne devam etmekten başka ne gelir ki elden? Hepimiz çocuklarımız için imkanlarımız dahilinde bir takım fedakarlıklar yapıyoruz, siz de farklı değilsiniz. İnşaallah gönlüne gözüne göre bir ev bulursunuz. kolay gelsin, Çapi miydi çipi mi, kedi canııım, onu da en yakın zamanda yanınıza alırsınız. Mutluluklar :D

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Aynen Calimero,amin.

Yelek dedi ki...

Yemin ediyorum nefesim daraldı okurken. Zaten senin bu bol aksiyonlu hayatını okurken hep bi nefes darlığı çekiyorum ben. Abi bi düz durun Allah rızası için yaaa. Bi hüzün kapladı içimi kız. Karşıliklı gelip tanışmak kısmet olmadı ama gitmen bi koydu bana. Ama varya helal olsun kız yaşlanmazsınız siz. Sürekli bir değisim bi yenilenme. Enişteyede helal olsun. Çok cesur insanlarsınız. Çocuklarınız için en iyisini düşünmüşsunüz. Dilerim önlerine hiç engel çıkmasın. Ve doktorcum eminimki Almancayı hatmedip doktor ihtiyacı olan o insanlara yardım edeceksin. Sen busun arkadaş duramazsın. Durmada hiç yaşlanma hep ışığını saç dört bir yana. Yeni hayatında hayal ettiğin herşeyin gerçekleşmesini dilerim. Güzel bir ev bulun yerleşin ve çoook mutlu olun inşallah benim güzel arkadaşım.

Ayselce örgüler dedi ki...

Aman Allahım yazdıklarıma okuduklarıma inanamıyorum kız bacım siz karıkoca ne gözü karasınız vallahi büyük cesaret yeni ülke yeni yaşam valla bravo ama biliyormusun en iyisini yapmışsınız Türkiye artık eskisi gibi güvenilir olmaktan çıktı sonumuz belli değil en azından siz çocuklarınızı garantiye aldınız bunun için rahat olun en iyisini yaptınız dilerim mevlamdan yüzünüz kara çıkmaz herişiniz rast gider... ummadığınız anda mucizeler önünüze gelir .Sana tavsiyem sıkça Ayetel kürsi oku bende okurken seni aklımdan geçireceğim tatlım... Allah yar ve yardımcınız olsun evlatlarınızın yüzü gülsün öpüyorum çok iyi haberlerini bekliyorum.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Amanınn az bi uğramadım diye insan yurt dışına kaçar mı ablası:))))
Canım şaşırttın beni süpermen doktorumun süper aşığı yenilik katmış yaşama:))
Her işin yolun da rast gitsin kuzum ,Penguenlerin adını SEVDA&MURAT olarak tescilledim yazdım altına:))))
Kocaman sarıldım öptüm dikkat edin kendinize.
Yaa söylemeden edemeyeceğim sanki yan evde oturuyormuşsun dan iki gün evde yoktum o ara toplanıp gitmişsin gibi geldi bana:)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Kız ben daha sana kaş yapacaktım,Bakırköy oazarına gidecektik,araya yaz girip de bizim Almanya işi kesinleşince kaldı hepsi.Olsun bşr dahaki yaza hepsini yaparız.Güzel sözlerine,dileklerine can kurban.Çok sağol atomum 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol narinim,çocukluğumdan beri her sabah yesi Ayet el Kürsi okurum ben.Gücüne de çok inanırım.Ve evet,kendi ülkem artık yaşanmaz oldu,desiğin gibi çocuklar için en iyisi buydu.Tüm güzel dikeklerin sana da bana da gelsin,hasretle öperim seni 😍

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ablacığım,çok sağol.Beni özledikçe penguenlerle konuş,ben duyarım.Büyüklerin ,senin gibi pamuk annelerin duası kabul olur,inşallah her ilimiz rast gşder.Ben de ellerinden,yanaklarından öptüm ablam 😍

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Bu arada nasıl gidiyor ev işi.
İnşallah en kısa zaman da halline yoluna girecek her şey sakın daralıp üzülme bacım,malum kocalar daha bir daral getirir böyle bir durumda bebek gibi telaş eder dururlar,her şey çok güzel olacak sabır,sabır,sabır...
Öpüyorum.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Burada her şey yavaş çekim ilerliyor Merihciğim,ev görmeye randevuyla gidiliyor.Aradığımız bir kaç evden randevu bekliyoruz şimdilik.Bu sefer eşimde telaş falan yok,hallederiz deyip duruyor,normalde dediğin gibi telaş eder daraltır,çok sağol sorduğun için,sabrediyorum,sabrediyorum,sabrediyorum 😍

Adsız dedi ki...

Hosgeldiniz sevda hanim .ben sizin sessiz okuyucularinizdanim hangi şehirdesiniz acaba belki bir ev konusunda yada baska birseyde yardimci olmak isterim

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim,siz nerede yaşıyorsunuz?Biz geçici olarak bulunduğumuz şehirde olduğumuz için yazmadım adını.

deeptone dedi ki...

yaaaaaa hepsine çok sevindim yaaaa. olur hepsi düzelir. gerçekten de herkes yapamaz bunu. ya kardeşlerin okulunu en çok merak ettim. çok heycanlıııı :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Üniversite başvurularını henüz yapmadık,haftaya o işlere başlıyoruz inşallah.Burada tek tek okullara baş vuruyorsun,hangisi seni kabul ederse oraya kayıt yaptırıyorsun.Türkiye'de kazandıkları üniversite sınavı,burada lise bitirme sınavı yerine geçiyor.Kazandıkları okulun puan türüne ve lise başarı puanına göre okullar kabul ya da reddediyorlar.

Nuray dedi ki...

son yazıyı önce okuyunca asıl haber burdaymış meğer :)) Boşuna çılgın demiyorum ben sana :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Teveccühünüz efeemmm 😜😜😜

Adsız dedi ki...

Sevda hanim ben stuttgarta 40 km.uzagim .kusura bakmayin calistigim icin hemen yanit yazamadim .ismim nazan .sevgiler

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Nazan hanım,biz şimdilik Erkelenz'deyiz.Ama çocuklar Aachen'da okuyacakları için bu çevrede ev arıyoruz zaten.Yani size bayağı uzağız.Ama ilginiz için çok teşekkür ederim.Sağolun,var olun.

yeşimm dedi ki...

Hakkınızda hayırlısı olsun inşallah Sevda hanım :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim.

siyah kuğu dedi ki...

Bayramınız mübarek olsun kocaman sevgiler yolluyorum...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol kuğu sana da iyi bayramlar 😀

bücürükveben dedi ki...

Sevda'cığım epeydir haber alamadım ama koşturmacanı tahmin ediyorum. Umarım ev bulmuşsunuzdur. Bir de artık yapacak bir şey yok ama niye İngilizce konuşulan bir ülkeyi seçmediniz? Orada akraba filan varsa anlarım da...ama neyse ya artık olmuş bitmiş:))kafama takıldı işte:)
iyi haberlerini bekliyorum. Sevgiler...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Müjdem,bu ara giremiyorum bloglara,eşim Almanya'da çalışıyordu ya zaten,o yüzden geldik biz de ,daha ev bulamadık,ama umudum var hala.

complete_the_sentences dedi ki...

Merhaba Sevda. :) Sanırım ben gözden kaçırmışım blogları ihmal ededururken. :) Eşinin Almanya'da çalıştığını, gittiğinizi vs. kaçırmışım. Hayırlısı olsun. Eşinin işi neydi bu arada?

Sevgiler. :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Amin inşallah.Benim eşim üst düzey yönetici ( yani havasından değil,onların iş tanımı böyle ),prokurist.Bir Alman şirketinde çalışıyor.

beijaa vintage dedi ki...

bir süredir bloglardan uzaktım, yeniden okumaya başladım ve ilk sizinkinden başladım. aman allahım! ne kadar aksiyonlu bir hayat! bu yaşa rağmen bitek bilmeyen enerji, yapacağım azmi ve yeniliklere bu kadar açıklık.. size kocaman bir maşallah diyorum. sizin enerjinizin onda biri genç yaşıma rağmen bende yok... yeni yaşamınızda kolaylıklar, başarılar diliyorum...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok çok teşekkür ederim,ne güzel sözler,ne güzel dilekler....Hep gelin buraya,çok mutlu olurum,gurur duyarı 😊

Suna Yağcı dedi ki...

Oyy oyy oyy. Şimdi anladım size niye ulaşamıyorum. Herşey gönlünüzce olsun. Biz de çok istiyoruz oralarda yaşamayı ama nasip kısmet bu işler. Umarım Merve'm de orda bir üniversite hayatı yaşar ve orada kalır. Blogunuzda ilerledikçe neler yaşadığınızı gördüm. Allah yardımcınız olsun oralarda. Arada Köln yapiyoruz. Sizinle de görüşmek nasip olur umarım. Selamlar ve sevgiler.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol Sunacığım. Burada yaşamak çok da sanıldığı kadar kolay ve tatmin edici gelmeyebilir herkese. Hele İst.’da yaşamaya alışmış biri için bayağı zorlayıcı olabikir. Ancak üniversite için kesinlikle öneririm. Geldiğinde watsappdan yaz bana, müsait olabilirsem görüşürüz. TR numaram hala çalışıyor watsappta. Kursa gittiğim için her zaman vaktim olmuyor da 😊