Translate

23 Haziran 2016 Perşembe

MAXİ PUANLI ŞİFON ELBİSE

                        Hem maxi,hem puanlı olunca bu elbise kime ithaf olunur sizce???Çoktandır Puanlı Kraliçesi ilan ettiğim Funda Çağlayan,nam-ı diğer Funda'nın Penceresinden 'e gidiyor bu elbise efendim.
                        Yine yeni bir dergiden diktim bu elbiseyi


Haziran 2016 Burdasından şu modeli gözüme kestirdim


Gördüğünüz üzere yakası bir hayli açık bu modelin.Benim tarzım değil,o yüzden öncelikle kalıpta düzeltmeye gittim.Ön kalıp parçasını çıkardıktan sonra bir parça kalıp kağıdını yaka açıklığına bantladım


Sonra iletki yardımıyla işaretleyerek genişlettim


Kalıbın orjinal kenarına 0 noktasını dayayarak aşağıya doğru işaretleyerek indim.


0 noktasının dik çizgisini orjinal kalıp kenarına yaslarsanız hiç hatasız aşağıya kadar eşit aralıklarla inersiniz.

Noktaları birleştirince yeni kalıp hazır oldu.Tabi yana doğru genişlettiğim gibi aşağıdan yukarı da genişlettim.


İşte yeni kalıp.Öncelikle belirteyim bu kalıp biraz dar,her zamanki bedeninizden bir beden büyük çalışıp üzerinize göre düzeltin derim.Ben kağıt halinde üzerime tuttuğumda gözüme dar geldi de biraz genişletip kestim,yoksa yeniden kesmem gerekecekti.Ayrıca şifona aşina değilseniz bu kalıba bulaşmayın derim çünkü oldukça bol parçası var özellikle öndeki parçaları birleştirmek şifonla çalışırken işkenceye dönüşebilir.

           Yaka kısmı astarla beraber döndürülüyor.Ancak şifon kumaşta astarın yakadan taşma ihtimali oldukça yüksek.Şifon ütüyle barışık bir kumaş değil.Yakaya ince bir dikiş geçmek çözüm olabilir ama böylesine klasik bir elbiseye spor bir dokunuş da şık durmayabilir.O yüzden yakaya gizli dikiş geçtim.Şöyle ki

Gördüğünüz gibi dikiş payını astara doğru yatırıyoruz.

Dikiş payının şifon tarafını astar tarafına yatırıp,yakaya en yakın noktadan dikiyoruz.

Sonuçta astar üzerinde dikiş oluyor ama ön tarafta dikiş olmuyor.Böylelikle astar yakadan dışarı taşmıyor.
                            Sıcaktı,sınavdı,oruçtu derken nihayet bitti elbisem.En zor kısmı da ütüleyip fotoğraf çektirmekti inanın.


E böyle elbiseye böyle oje olur













Ay bu sıcakta o kadar poz vermişim,dedim hepsini yayınlayayım,giydiğime deysin.

                           Al gözüm seyreyle,kalın sağlıcakla 😊😊😊























45 yorum:

  1. Ellerine sağlık sağlıkla kullan çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülen hanım ya,ben sizi kumanda paneline ekleyemiyorum.Sadece google + ya bakmak aklıma gelirse görebiliyorum.O yüzden de çoğu kez yaptıklarınızı kaçırıyorum.Kusura bakmayın e mi ☺️

      Sil
  2. Bu kolları çok seviyorum ben Sevda Hanım. Öyle rahat püfür püfür bir elbise olarak görünüyor ki. Güle güle giyin. Yine harikalar yaratmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel görüşüne yeşekkür ederim sevgi pötürcüğü,öyle harikalar falan,havalara girdim

      Sil
  3. Ellerinize sağlık. Çok hoş olmuş.
    Tabi size de çok yakışmış.
    İyi günlerde kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenen gözler,güzel söz yazan eller dert görmesin efenim 😊

      Sil
  4. Dikiş diken insanlara imreniyorum. Harika olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında başlarsın sen de,ben sana inanıyorum

      Sil
  5. Nasıl da yakışmış, ellerine sağlık :)
    Şifonu ben ütülerken bile deliriyorum, sen dikerken iyi delirmemişsin.
    Şapka falan çok artistik pozlar yalnız :))) Öpüyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eheheheheh,içime sıkışmış artizlik ne yapayım ayol.Yalnız şapka rol icabı değil,şapkasız çıkmam abi,seviyom ne yapayım,hihihigi

      Sil
  6. Kalıba model uygulaman da elbisenin bitmiş hali de harika olmuş, güle güle kullan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,daha iyisi sana olsun

      Sil
  7. Tam yazlık, ferah ferah giyilecek bir şey:)

    Pozlarını yesinler senin :)

    YanıtlaSil
  8. Harika olmuşsun eline sağlık, ilk model de çok güzeldi, sarının gerçekten yakası çok açık, açık mavi şapkayla da çok iyi olur, (bu kötü demiyorum:)) güle güle giy canım. Çapi'yi öptüm :)

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yahu,valla havaya girdim ha 😜😜

      Sil
  10. Tam yazlık deniz kenarında giymelik bir elbise olmuş ellerinize sağlık;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah nasip olur da giyerim Aycan hanımcığım

      Sil
  11. Resminden bile ferahlıyor insan. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Özlem hanımcığım valla püfür püfür oldu 😀

      Sil
  12. Çok güzel, ellerinize sağlık! Pek de yakışmış, maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Begümcüğüm,peki sen neden yoksun ortalarda,özledik seni 😍

      Sil
  13. Heheheheeee tam buralik olmus o elbise, yagmur altinda efil efil ohhhh misss:)))
    Saka bir yana, gercekten sahane olmus, o yaka detayini uygulamali goster bana, unutma:))
    Rengi cok guzelmis yalniz sifonun bayildim. Guzel gunlerde kullan Sevdamm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız Murat hava ısındı otuz derece olacak siz gelince deyince,ben de dikiverdim.Ne bileyim yeniden yağacağını.Olsun,ben gene de fiyerim ki 😜😜😜

      Sil
  14. ayyy çook güzel olmşş çok da yakışmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol küçüğüm,içine bir badi ile sen de giyebilirsin bu modeli,eminin sana da çok yakışır 😍

      Sil
  15. Harika bir blogunuz var. Bloglar Yarışıyor kampanyası ile siz de blogunuzla kazanmaya aday olun, blogunuzu tanıtın, mansiyon ve promosyon ödüller kazanın. Sponsorlarımızın desteği ile bloglar arası etkinlik yarışmamızı 2016 yılı içerisinde 3.kez düzenliyoruz. Detaylı bilgiyi websitemizden öğrenebilirsiniz.
    İlginiz ve desteğiniz için teşekkürler!


    Web : http://www.bloglaryarisiyor.net
    Mail: iletisim@bloglaryarisiyor.net
    Tel : +90212 330 9707

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mesaj bir çok bloga gitmiştir ama yine de ruhum okşandı,teşekkürler

      Sil
  16. şifonun desenine ve renklerine bayıldım canım sağlıkla giy inş.

    YanıtlaSil
  17. Artisss harbiden artis gibi olmuşun maşallah diyerek sana da elbisene de bakakaldım mutlulukla giy şeker pek yakışıklı olmuşun :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehehe,doğru valla,artizlendim bu elbiseyi giyince,teşekkürler efeeemmm

      Sil
  18. Kumaş süper, elbise süper, içindeki süper, ee birde bana itafen dikilmiş. Ben bu kadina şöyle sanaldanda olsa bir sarılmazmıyım. Şöyle bir bağrıma basmazmıyım. Kız çok yakışmış. Elciklerine sağlıklar olsun güzel insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe,aldım bağrıma bastım sarılmanı,kız zaten bu sıcakta ancak sanal sarılınır hehehe

      Sil
  19. Harika olmuş ellerine-zevkine sağlık.
    Bilgilendirmek için gösterdiğin dikiş çabalarını paylaşmak çok güzel.
    Sınavlarınız için dua ettim,bütün çocuklara,Allah zihin açıklığı ve gönlünüze göre versin.
    Zor yıllar kolay-çabuk geçer inşallah.

    Gerçekten çok güzel görünüyor,artık marka olmaya aday çalışmalar bunlar tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi göğsüm kabardı Merih hanımcığım,sağolun var olun 😍

      Sil
  20. Sevdacığım cok güzel tam senin tarzına göre bir elbise olmuş,bir de şifon dikmenin zorluklarını bilince sabrına hayran olmamak mümkün değil...o yakadaki detayı ben de yapıyorum,yaka pervazlarında ,asla dönmüyor diğer tarafa...sağlıkla ve keyifle giy güzel arkadaşım 😀❤

    YanıtlaSil
  21. Burada bu saatte kopuyoruz haberin yok:)) ev sahibim bayıldı kaç yaşında bu kız evlimi diyor:))
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahaha,ilahi teyze,selamlar ellerinden öperim,kuğucuğum deki teyzeye kafa kağıdı biraz eskiymiş ama içi 23 'te takılı kalmış 😜

      Sil
  22. Aleyküm selam 😄 bizede diksin diyor . Eli çok yatkın maşallah diyor. Sorguya çekiyor beni şu an yapıp satıyormu diyor . Emeklimi şimdi o deyip mausuda aldı Allahtan yorumları okumuyor birde o beni görüyormu diyor 😂😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüyormuş seni de,az önce kafasını kaşıdı gördüm diyor de,hehe dikermiş sana da Almanya'dan de.

      Sil