14 Haziran 2016 Salı

DİKİŞ MAKİNESİ AYAKLARI/BAKMADAN GEÇME HAANIIIMMM!!!

                 Dikiş makinelerimiz ve overlok makinelerimiz için standart ayaklar dışında onlarca çeşit alternatif ayaklar var hepimiz biliyoruz.Biliyoruz da,kaçımız kullanıyoruz?Emekli olana kadar çok seyrek dikiş diktiğim için pek fazla bilgi sahibi değildim malzemeler hakkında.Emeklilikle birlikte dikişe yoğunlaşınca aslında ne büyük kolaylıklar olduğunu keşfettim.Çeşit çeşit ayaklar işleri öylesine kolaylaştırıyor ki şaştım kaldım.Yalnız burada bir sorun var,ayaklar çok pahalı.Bu durumda ben ne yaparım,elbette ki internete dalarım.
                 İlk denemem Ali express'ten oldu ancak büyük bir hayal kırıklığı çünkü siparişlerimin neredeyse tamamı gelmedi.Bunu geçin.Klasik sitemiz e-bay e döndüm yüzümü.Site iyi işliyor.Siparişlerimden sadece biri gelmedi,o da Çin meşeli idi malesef.Şimdi e-bay den alırken mutlaka yanında şu kadar satıldı yazan satıcılardan alın.Şöyle ki,

Satıcı Çinli ama bakın,66 sold yazıyor,altta da 412 sold yazıyor bunlar çok satış yapmış satıcılar,yani bu satıcıları tercih edebilirsiniz.Bir de top rated seller yazıyor,yani çok tercih edilen satıcılarmış.Bu satıcılar da Çinli ama sorun olmuyor bunlarda çünkü para iadesi alıyorsunuz bir sorun olunca.Resimde görünen bias binder foot yani biye ayağı.Ben de buradan aldım,yaklaşık 5 lira falan tuttu.Normalde bayiden 30-50 lira arası bir fiyata alıyorsunuz.Diktiğim pembe bluzları bu ayakla biyeledim işte.
                             Yalnız ayakları alırken makinenizin low shank mı,high shank mı olduğu da önemli.Aldığınız ayağın makinenize uyması gerekiyor.Almak istediğiniz ayağı tıkladığınızda ,açılan sayfada hangi makinelere uyacağı belirtiliyor.Modern makinelerin neredeyse tümü low shank.Shank dediği şey makinenizin ayağı taşıyan kısmı,


Bazen aldığınız ayak yine de makineye uymuyor,o zaman da dönüştürücü denen ayağa ihtiyaç oluyor.Benim başıma geldi,dönüştürücü aldım ve ayağı kullanmaya başladım.O da şöyle bir şey,


Makinenin ayak taşıyan kısmını tamamen çıkarıp bunu takıyorsunuz ve tıkır tıkır çalışıyor.Ayrıca alacağınız ayağın ev tipi ya da sanayi tipi makineye göre mi olduğuna dikkat edin.Ev tipi makineler Domestic Sewing Machines diye sanayi tipi olanlarsa Endustrial Machines diye geçiyor.

        Bu kadar bilgiden sonra gelelim ayaklara,çok çeşit var.Öncelikle ihtiyacınızı belirlemeniz lazım.Sonra ısmarlama kısmı ,sonra da ayak gelene kadar nasıl kullanacağınızı öğrenme kısmı geliyor.Ben tüm bildiklerimi youtube videolarından öğrendim.Bir de ısmarlama yaparken satıcıların yazdıkları açıklamaları okudum bol bol.Ayakları ısmarlayınca,şuradan videoları izlemeye başlayın.Çoğu İngilizce ama dil bilmeseniz de görsel olarak bir şeyler kapabilirsiniz.Janome ve Singer'in bir iki tane Türkçe videosuna da rastladım.

En baştaki sewing machine presser foot tutorials yazan videoyu bile izleseniz neredeyse hepsini görürsünüz zaten.Ben burada gördüğünüz videoların tamamını izledim sanırım.
                             Gelelim bendeki ayaklara,

Bu kenar kıvırma ayağı,bunun çeşitli kalınlıkta kenar kıvıran tipleri var,kumaşı araya sıkıştırıyorsunuz ve dikiyorsunuz.Alışınca süper kolaylık oluyor.Roller hem foot.

Bu çoğunuzda vardır,gizli fermuar ayağı.Olmayanlar hemen alsınlar,inanılmaz bir kolaylık.Invisible zipper foot.

Bu nervür ayağı,gömlek yakalarını,etek uçlarını süslemek için şahane.Pintuck foot.

Bu biye ayağı,istediğiniz kalınlıkta biye çevirmek için.Katlanmış ütülenmiş biyeyle çalışılıyor.Bias binder foot.

Bu da yine biye ayağı ama standart kalınlıkta biye dikiyor.Hazır ya da evde yapılmış biyeyle çalışabiliyorsunuz.Bende olan ayak bu,sonuçlarını da gördünüz zaten.Bu ayakta biyenizin ille de katlanmış ve ütülenmiş olması gerekmiyor.Kumaşı kes,ayağa tak,biyele.Aslında bunun da çeşitli kalınlıkta biye yapanları var ama biraz nadir oluyor sitede.Bias binder foot.

Bu pile ayağı.İstediğiniz aralıklarla pilise yapıyor.Acayip havalı bir şey.Pilise ayarlama işine son.Henüz dikemedim ama,mutfaktaki açık dolaba dikeceğim örtüyü bununla yapacağım.Denemelerim çok başarılı ve zevkliydi.Ruffler foot.

Bu da büzgü ayağı.İster tek kat,ister ana kumaşın üstüne büzgü yapıyor.Bendekinin şekli biraz değişik ama en çok bunu görüyorum.Büyük kolaylık.Gathering foot.

                     Eveeet iyice kafanızı şişirdim.Ben aylardır uğraşıp didiniyorum,şimdi sıra sizde.Tüm ayakların İngilizce adlarını da yazdım ki bulmanız kolay olsun.Az buz ders çalışmadım haaa,gördüğünüz gibi bir sürü de şey öğrendim.İnsan oğlunun yapabileceklerinin sınırı yok,şu küçücük aletlerin yaptıkları işlere inanamayacaksınız.Haydi kolay gelsin.











25 yorum:

sevdicann dedi ki...

Komşum özledim ben seni. Yazılarına denk gelemedim bir türlü. Okuma listesinde kabarınca böyle oluyor. Bu ayaklar her dikissevere lazım. Pratiklik katıyor ise. Çok faydalı olmuş bu yazı. Cinden ürün getirmek için dikkat edilecek şeyleri yazmışsın

Handan dedi ki...

Ehehehe uzaylıya bakar gibi baktım :D Şu büzgü yapanından alıp elalemin ağzını büzmek dışında yapabileceğim bişey yok ama ellerine sağlık bacım harika bir yazı olmuş :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ne zamandır yazmadım zaten komşum.Hoş geldin.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hımm,çok pratik bir düşünce tarzı olmuş bu,tuttum bu düşünceyi.Hayata geçirebilirsek süper olur.

Gökçe dedi ki...

Gule gule kullan hepsinii:))
Birkaçı var bende de, gizli dikiş ayağını keşfettiğimde onsuz gečen günler için ağlamak geldiydi içimden! Şu büzgü ayağınıysa hiç kullanmadim, bi inceliyim tekrar kendisini. Biye ayagi konusunda onerilerini deneyecegim ilk firsatta. Bendeki plastik parcali olandan, bi tane de seninkinden mi edinsem.. Aliexpress'ten gelmeyen hic siparisim olmasi benim sansima:) biye yapma aparatlarimi da ordan aldim, 4 adet farkli boyutlu aparatin toplam fiyati, burada satilan bir tanesinden daha dusuktu ben aldigimda:))

Calimero dedi ki...

Ayaklar oldukça pratik oluyor. Normalde saatlerce uğraşacağın bir işi bir kaiç dakikada zorlanmadan halledebiliyorsun.

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Goncanin selami var, simdi uyumaya gidiyormus, eve gidince inceden inceye didikleyecekmis bu yazini. Cunku bir yil once ayni seti almis ama bakip neyin neye yaradigini kesfetmemis. Yazin cok isine yarayacacakmis. Senide opmus.

Sevdam overlok ayaklarindan basladin normal makina ayagina mi gectin, benmi oyle anladim?
Dur bende iyice bir inceleyeyim, tekrar konusalim bu yazi uzerine.
Optum en kocamanindan

Nuray dedi ki...

Sevdaaaa merhabaaaaa :)) çokkkk faydalı bilgiler vermişsin sen kıss,benim bir fermuar ayağım bilem yok mesela :)) isimleriyle vermen çok iyi olmuş canım ,teşekkürlerr :)))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Plastik parçalı olan süper zaten,bana gelmeyen parça da o.Ali express de işim ters gitti ne yazık ki.İlk parti siparişlerimin hepsi geldi,ikinci partinin de hiçbiri elime ulaşmadı.Sendeki biye ayağıyla bendekinin farkını yazdım yukarıda,sendeki daha iyi aslında.Biye yapmaya gelince,üşendim aslında ama madem sen almışsın kıskandım ben de alacağım şimdi,hihihihi

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sormayın,hem de nasıl.Senelerce kör gözüm kör parmağıma dikiş diktiğimi sanmışım.Ama vakit olmayınca ilgilenemiyor insan.Valla internet derya deniz,her baktığımda başka bir ley öğreniyorum.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ona söyle dursun beklesin beni orada,iki hafta sonra yanınızdayım,hihihi.O öpülmeyi pek sevmiyor gibi duruyor ama yakalarsam koca gözlerinden öpeceğim onu.Takıldığı bir şey olursa sorsun valla hatmettim tüm ayakları.Burada yazmadığım yığınla ayak var daha.Anlattıklarımın hepsi dikiş makinesi ayağı Mevlüdem,overlok ayakları daha az ve daha basit.Herkeste overlok yok ve de dikiş makinesi varken overlokta bunlarla uğraşmaya da gerek yok diye yazmadım onları.Ben de çok öptüm.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sana bir ley diyeyim mi Nurayım,dikiş dikmiyormuşuz biz,eziyet çekiyormuşuz.En kısa sürede bir kaç çeşit ayak edin.Hatta makinenin parçalarını bir karıştır,eski makinelerin yanında verilşyordu böyle çeşit çeşit ayak.Senin makine high shank makinedir ona da dikkat et.Ben de seni çk özledim 😍

Yelek dedi ki...

Cicim bu bolll ayrıntılı süper işe yarayan paylaşımın için valla helal olsun. Emeğine sağlık. İnternet alışverişlerinde nelere dikkat etmemiz lazım geliyor bir bir anlatmışsın. Milletin gözü açılsın kız. Çok öptüm şeker.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol atomun,olur kız bir seferinde de onu yazayım

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Teşekkürler çok yararlı bilgiler.Bende de var bazılarının ne işe yaradığını okumaya bile fırsat bulamadım desem,bun kadar iş kolaylaştıran parçalar olması çok iyi.Kullanmaya çalışmalı.
Sevda teyzemiz vakit bulursa,bir dakikalığına bana uğrasan,en önemli eserlerimi görseniz memnun olurum diyorum.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hemen geliyorum Merih hanımcığım,aslında hep geldim de yorum yazamadım nicedir.Sade sana değil kimselere yazamadım.Dur geldim...

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Bu ayakları bir kısmı ben de mevcut yıllarca elimde duran ayaklardan şu büzgü ayağını tesadüfen fark ettim ya ben:))) İzmir'e döndüğüm de daha ayrıntılı okuyacağım bu yazını. Şimdi Diyarbakırdayım (salı döneceğim) Tuğba kızıma ve toruna eşlik ettim yolculukta gelir gelmez de minik hastalandı bu gün 3. gün daha ateş anca kontrol altına alındı evle hastahane arasın da mekik dokuduk iyi ki gelmişim çocuklar çok yıpranacaktı yoksa ilk kez böyle bir durumu oldu Duru'cuğumun.
Sevgiler canım rabbim cümlemizi sağlıktan ayırmasın

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Yine dikiş yazarken acayip bir kelime yazmışım da sildim yorumumu.Öncelikle çok geçmiş olsun.İyi ki gitmişsin ablam.Yavrular hasta olunca hayat duruyor gerçekten.Bu ayaklar bir harika ablacığım,işleri öyle kolaylaştırıyorlar ki,insan daha önce niye kullanmamışım diye hayıflanıyor.

acemigül dedi ki...

Dün kemeraltindan 10 tl ye buzgu ayagi aldım ve bugun de sizin yaziniza rastladım. Bende çin den set almayi düşünüp vazgecenlerdenim.parcalar makinama uymaz diye guvenemedim. Yazınız çok faydalı oldu teşekkürler emeğine bilginize

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Faydalanmanıza çok sevindim,kullandıkça yeni yeni ayaklar alacaksınız, bende öyle oldu çünkü 😀 Kolay gelsin,her zaman beklerim.

Unknown dedi ki...

Harikasınız tam da duymuş gibi aklimdaki soruları yanitlamışsiniz

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok sağolun siz de

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar.

Evet dikiş makinaları için çok zengin ayaklar icat ettiler. Düğme dikebilen ayaklar bile vardı. Sizin de dikiş merakınız sonucunda elbette dikiş makinaları ve onların aksesuarları ile ilgili zengin bir birikiminiz olmalı. Dikiş gerçekten çok zevkli, yararlı ve güzel bir uğraş.

Ben de 1971-1975 yılları Arasında Almanya'nın Achim nahiyesinde ki J.C.Runken & Co. Kadın ve çocuk giyimi üzerine kurulmuş tekstil firmasında çalışırken dikiş, düğme, overlok ve otomatik pensleri diken makinalarla tanışmıştım. Otomatik dikiş makinalarının hepsi hava kompresörleri ile çalışıyordu. Makina her bir kesilmiş pantolon kumaşını kendi kasadan tek tek alıyor, pensini dikiyor ve öbür kasaya geri bırakıyordu. Ben Almanya'ya (1971) gideli tam elli sene olmuş. Dile kolay. Aradan geçen bu elli sene bana Almanya'dan hiçbir şeyi unutturamadı.
Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Tertip, düzen, insanca yaşam sizi etkilemiş demek ki Recep Bey. Üstelik de o zamanın şartlarında. Dikiş gerçekten çok güzel bir uğraş. Siz de en Güzel’e emanet olun efendim.