22 Nisan 2016 Cuma

PFAFF HOBBYLOCK 2.5 --- EVET ALDIM AMA BİR SOR NİYE ALDIM ???

                      Evet biliyorum benim süper bir dikiş makinem var zaten.Evet overlock dikişi de yapıyor ancak sadece dikiş olarak yapıyor,kesme yok.Küçük parçaların overloklanmasında işe yarıyor ya da overlok makinesi almak istemiyorsanız da iş görür ama overlok dikişini o kadar yavaş yapıyor ki bazen sabredemeyip zig zag geçiveriyorum.Geçen gün basitinden ikinci el bir overlok alayım diye bayiye gittim.Aslında fiyatları araştırmıştım zaten ama belki orada daha ucuz ,iyiden bir şey bulurum dedim.Sağolsun bayideki yetkili beni ikna etti ikinci el almamaya.Çünkü iyi bir ikinci el almak isterseniz fiyatlar 600-800 arasında değişiyor.Üstüne biraz daha ekleyip sıfır alın dedi bana.Mantıklı geldi kaptım makineyi.
                       Uzun zamandır araştırıyordum zaten,kesinlikle Pfaff alacaktım.Coverlock mu Hobbylock mu diye kararsızdım ancak makineyi aldıktan sonra incelediğim bir sitede Hobbylock'un acemiden profesyonele her kademede kullanıldığını okuyunca iyice içime sindi.Sitede ,bilinen belli başlı tüm markalar incelenmişti.Hobbylock 2.5 ,üstün performans ve kullanım kolaylığı derecelendirmesinde en yüksek oy alanlardandı.Pfaff,Brother,Janome,Juki,Babylock her makinesinde tam puan ( 5 ) ya da en düşük 4,7 puan almışlar.Hepsini güvenle alabiliriz,iyice inceledim siteyi.Ancak Hobbylock için ,bir overlok makinesinden daha fazlası demiş.




İşte hanım kızımız bu.Bir heyecan açtım,orasını burasını inceledim.Zaten bir yıldır sürüyle videosunu izlediğim için epey bir bilgim vardı.İçinden çıkan CD yi de izleyip vira bismillah dedim ve babama bir tişört diktim.Ömrümde hayatımda overlok makinesinin başına oturmamış bir insan olarak gayet rahat bir şekilde tişörtü bitirdim.Tam yaka biterken ip koptu.Overlokta 150 denye iplik kullanılıyor,bunu da araştıra araştıra bulmuştum internetten.Muz iplik de deniyor.Kaliteli bir marka almak lazım,ben tuhafiyede ne varsa onu aldım,pek iyi kalite değilmiş ki kopuverdi.Makineyi açtığımda iplikleri takılıydı ben sadece kendi kullanacağım iplikleri ,hazırdakilere bağlayıp boş zincir dikmiştim,böylece makine kullanıma hazır olmuştu.Tabi iplik kopunca iş başa düştü.Neyse öyle zor bir iş değil,hatta çok basit bu makineye iplik takmak.Ancak ben taktım,o dikmedi,ben taktım o dikmedi.Tekrar tekrar baktım,iplik takmamda hata yok,kafayı yemek üzereyken normal makara ipliği takıp bir bakayım dedim,ne oluyor???Meğer boş zincir yaparken ,zincirin ucundan fazla kuvvetle çekiyormuşum,içerdeki iplik kopuyormuş.Şimdi,yeni alacaklara ip ucu,overlok makinesi kullanırken mutlaka makinede boş zincir bırakmamız lazım.Ve deee,boş zincir çekerken fazla kuvvet uygulamadan tutmamız lazım.Neticede her şerde hayır vardır hesabı,makineye iplik takmayı iyice öğrenmiş oldum.



Beyaz parça makineden çıkıyor,siyah yerler de benim ilk denemem,süper..



 Bebişim onunla oynamamı istiyor,aklınca kumaşın üstüne yatıyor ki bırakayım.Çapi beyi öpüp koklayıp kenara koyduktan sonra tişörte devam..




Kol ağızlarını ve etek ucunu Pfaff Ambition 1.0 makinemde çift iğne ile diktim.Önce kumaşın ucunu overlokladım.Hobbylock  bu dikişi yapabiliyor mu henüz bilmiyorum.Coverlock'da bu özellik var,Hobbylock da var mı bakacağım daha.Ama yoksa da sırf bunun için 1000 lira daha fazla para vermem ben.Neticede oldu işte :))



Efendim bu tişörtü böyle hazır gibi nasıl diktin derseniz; buyrun buradan öğrendim derim :))


Avusturalyalı bir hanım anlatıyor,İngilizce bilmeseniz bile anlayabilirsiniz çünkü aynı anda dikerken anlatıyor.O Coverlock kullanıyor o yüzden sonunda kol ve etek uçlarının yapımı farklı benimkinden.Bu hanımdan çok şey öğrendim ben,mutlaka izleyin derim.
                       Ah bir overloğum olsa deyip hayal kuranlardansanız,sakın ertelemeyin derim.Vallahi şimdiye kadar niye almamışım ki diye üzüldüm tişörtü dikerken.Şifonlara geçince esas bayram edeceğim gibi görünüyor.Çünkü Ambition ince kumaşlara overlok çekemiyordu,Hobbylock ile direkt overlok çekerken dikmiş olacağım.Allahım sana geliyorum,kız dikişe döndüm ötesi var mı ?????
              













60 yorum:

Handan dedi ki...

Gidip bir tane alasım geldi ama nereye koycam şimdi ben onu, mutfakta da hiç yer yok :)

Neyse ben elimin ( ay bi mariferim de yok ki, hamuru desem olmaz şişi desem olmaz, en kullandığım kısım olan tersiyle diycem o da duruma uymayacak :) on parmağıyla hiç anlamadığım bu işten sessizce sıvışıp, sana güle güle kullan diyorum. Leylak rengi diyorum bir de en sevdiğim renklerden, şöyle güzel bir tişört diyorum. Anlatabiliyor muyum bilmem :D

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hahahaha,tişört köpeen olur bacım,dikeriz 😘

BenBirHexe dedi ki...

Sevda hanım,güle güle kullanın.İnşallah günün birinde bende dikişe bulaştığım an alacağım.Anacığım teee Alamanyalardan aldıydı bize dokundurtmadı ve nihayetinde bozuldu.Öyle bir kenarda durur evinde.Emekli olunca önce kursa gideceğim sonra makina alacağım.Bayılıyorum siz terzilere :)))

bücürükveben dedi ki...

Ooooo!! Sen işleri büyütmüşsün maşallah diyorum nazar değmesin, hani seri üretime geçmen kalmış. :) güle güle kullan canım, harika şeyler dikeceksin bununla eminim. :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Nur hanımcığım,aman diyeyim o makineyi bir yerlere vermeyin.Öylesi artık üretilmiyor.Yetkili servise götürün,eminin ufacık bir sorundur,taş gibi makinedir o.Emekli olmayı beklemeyin bence,you tube dan dikiş videoları izlemeye başlayın :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

İnşallah Müjdeciğim..

bücürükveben dedi ki...

Çapi'yi unutmuşum, çapi unutulur mu?:( benim Bücürük'e de ne kadar benziyor,ikisi de beyazlı tekir, öpüyorum pamuk patilerinden şappadak:))

Ayselce örgüler dedi ki...

Makinan hayırlı olsun güle güle kullan şekerim artık gelsin yeni yeni modeller :)) babacığında sağlıcakla giysin, çapiyi yedim yuttum maşallah çok güzell senin yakışıklı :)

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Kiz Sevdoosss, hayirli olsun. Gule gule kullan hayatim. Bende aliyorum birtane daha, kirmizi ip icin olani eksikti de:))) (koca kisine oyle dedim:)
Dikisi daha bir ozenli daha bir temiz gosteriyor degil mi? Insanin icine sinincede diktikce dikesi geliyor.
Babaciginda gule gule giysin, saglik ve mutlulukla...

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Kıskandım ben şimdi,penye dikerken,şifonları fıfırlayıp kıvrımlarda uğraşmadan vııın hop kumaşlarla savaşmadan ben de istiyorum ya,ne güzel şeyler dikip Sevda hanım,bizleri heveslendircek ne yapmal etmeli almalı artık.( Şaka bir yana Tişört dikmek,harika görünüyor,güle güle kullanın,giydikleriniz hep mutlu giyinik olsun Maşallah size.

Merih'in Atmosferinde dedi ki...

Pardon sahi niye aldın ? diye sormayı unuttum.Çapiyi yerim ben onun mırıltılarını buradan hisederim bizim köpişimiz var ama ben çocukluğumdan beri kediciyimdir o kendini sırt üstü yere atmalar yokmu bayılırım mıncık mıncıkla benim içinde annesi onu.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sen de al hemen narinim,dikiş dikmek keyif oluyor vallahi.Beyazlı tekir candır can.Firuze,Bücürük ve Çapi hepsi birbirinden tatlılar.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Allaam ya,zaten vardı iki tane,ama tabi kırmızı ip için olanı yoktu,hihihihi.Vallahi başına oturunca kalkası gelmiyor insanın :))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Merih hanımcığım,derhal alın derim,niye şimdiye kadar almamışım diye kendime kızdım,o kadar yani.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Bir de kedi alın olsun bitsin,köpeklerle kediler çok iyi dost oluyorlar.Köpekleri de çok severim ama kedi başka bir şey,miss gibi kokarlar bebek gibi.Hele de beyazlı tekir candır.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Oyy teyzesi o da öper ki seni ve Bücürük'ü.Beyazlı tekir candır,en iyi huylu kedi türüdür bana göre.Aysel'in Firuze'si de beyazlı tekir,üç kafadarlar gibiyiz :)

oytunla hayat dedi ki...

Ahahahaaaa bir overlok makinası ancak bu kadar aşkla anlatılır :)))
Ama doktorcum seni tebrik ediyorum, o ipi kendin takmışsın ya :)
Anneminde çin işi minik bir overlok makinası var, minicik bişey...
Ama kendinden büyük ip takma şeması hazırlamış ona ahahaaaa :))) 2 sene boyunca her ip koptuğunda o makinayı ip takmak için yetkili servise taşıyan benim çünkü. En son gittiğimde o oraya bu buraya şema çıkarttırdım da rahatladım :))))

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Heheheh,valla aşk yaşıyoruz,seviyeli bir birliktelik içindeyiz.Kız bu makine çok pratik,yoksa kolay değil overlok makinesine ip takmak.Sen çok akıllıca bir iş yapmışsın :)

Yelek dedi ki...

Güle güle kullan hayatım. Hayırlı uğurlu olsun. Darısı başımıza olsun. Bol dikişli günlerin olsun.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hemen al bacım,almamk büyük hataymış onu anladım.Kız taksitle anlamadan ödeyiverirsin.Zaten bir şeye para harcamıyoruz bizler.

♕Süslü Püslü ♕ dedi ki...

Hayırlı olsun çok güzel dikmişsiniz hayran kaldım maşallah:)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok teşekkür ederim,darısı başınıza :)

Gökçe dedi ki...

Süpeeer, güle güle kullan. Benimkiyle küslüğümüz bitti ama henüz tam olarak anlaşabiliyor sayılmayız. O yüzden detaylı overlok kullanım yazıları bekliyoruz senden :) Hatta beklemiyim, maille taciz edeyim seni en iyisi ;)

nurtenbegendi.blogspot.com dedi ki...

Sevdacım kaç gündür yazıcam aksilikler denk geldi. Neyse inşallah bu yorum gider. Güle güle kullan yeni cicini. Ben de alıcam ama hangisini alıcam bir türlü bilemediğim ve karar veremediğim için alamıyorum. Madem içimizden biri kendini bu konuda feda etti, dik bakalım bir kaç parça daha ve deneyimlerini paylaş bizim gibi kararsızlarla. Overlokla eski makinalarımızın zigzag hızı nasıl onu bir karşılaştır. İp ne kullanmak gerekiyor, drimalar kalın mı gelir bu konuda bir şey söylediler mi? Ay valla sosyal sorumluluk procesi yap işte bu konuyu. Deriiiin derin bilgiye ihtiyacımız var. Dilerim mükemmel bir iş yapmışsındır bu makinayı almakla. Bol dikişli günler diliyorum sana.

Terzi Begum dedi ki...

Güzel günlerde kullanın, bol dikişli günleriniz olsun :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Tamam prenses,bekliyorum mailini

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Nurten'ciğim,yazıda da belirttim,hız konusunda kesinlikle overlok makinesi al derim.Cırt cırt kesip dikiyor.Belirttiğim markaları güvenle alabilirsin iyice inceledim.Sadece cover dikişi istiyor musun ona bakacaksın,ben de alıp diktikten sonra fark ettim.Şu üstü ikili altı overlok dikişi olan şeye denirmiş cover dikişi meğersem.Benimki onu yapmıyor,coverlock tipi almam lazımmış.Ama sırf bu dikişi yapmak için bin lira daha fazla vermem gerekiyordu.Hiç gerek yok,çift iğne ile yaptım oldu işte.Kumaşın ucuna zaten overlok geçmiştim,görüntü aynı oldu.Yani alırken dikkat edeceğin soracağın şey bu bence.Bir de ince kumaşlardaki performansını sormalısın,hepsi dikemeyebilir ince kumaşı.Benim fikrim,ev tipi üst beceride bir overlok istiyorsan Pfaff 2.5 harika makine,iplik takması bike basit.Overlok makinelerinde her tür iplik kullanılabiliyor ama esnek dikiş istiyorsan 150 denye kullanacaksın.Ama sadece alt iplikleri 150 denye kullanıp üst iplikleri istediğin iplikle de kullanabiliyorsun.Bu arada Guttermann marka iplikler overlok makinelerinde de kullanılabiliyormuş onu da öğrendim.Ben denenme dikişkeri yaptım ipliklerle ve esnekliklerine baktım,bu şekilde de kullanabilirsin.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol Begümcüğüm

deeptone dedi ki...

overlok hobilock uygunmuş yaaa. çapi de çok meraklı yaaa. kanaviçeleri de inceliyodu, kumaşlara da yatıyor. bence ondan iyi detektif olur bak :)komiser çapi :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Eveet,eve giren her şeyi,yediğimiz-içtiğimiz her şeyi kontrol eder.O onay vermeden başlamayız hiçbir şeye,dedektif Çapii😍

nurtenbegendi.blogspot.com dedi ki...

Çoook teşekkürler canım benim. Ellerine sağlık. İçine sine sine, tepe tepe, güle güle kullan. Darısı benim gibi olmayanların başına artık. Hatta şimdi alsam hafta ortası ürün gelir değil mi? Uçuşa geçtim ayol bu gazla :)
Sevgiler.

Fatma Basaran dedi ki...

Gerçekten overlok büyük yardimci dikiş dikerken. Hayırlı olsun güle güle iyi günlerde kullanın:)

nurtenbegendi.blogspot.com dedi ki...

Aldım gitti, aldım gitti :) Yarın kargoyu bekliycem artık :) Kaç senedir heveslendiren çok arkadaş oldu hepsi sağ olsunlar. Seninle noktayı koymuş oldum. Teşekkürler, mcuk :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ayy,çok sevindiimm,Mevlüde de gördü benim makineyi yakından,çok beğendi.Güle güle kullan bacıcan

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Bu ara boynumdan dikemiyorum ama yakında vururum kendimi dikile :))

Adsız dedi ki...

merhaba. bende aynı makinayı kullanıyorum fakat şifon için bir türlü ayarlayamadım. alt lüper ipisürekli kopoyor,iğneden geçip düğümleniyor öylesine berbat bi durum. siz denediz mi acaba? bir püfü var mıdır bildiğiniz?

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Merhaba,öncelikle ipliği çıkarıp tekrar takın,inanılmaz bir şekilde işe yarıyor,İpliğin kaliteli bir iplik olması da çok önemli.Bazen de makineyi kapatıp on dakika kadar sonra tekrar açıyorum ben,bu da işe yarıyor.Makinenin içinde biriken havları mutlaka temizleyin.Ben elektrik süpürgesiyle çekip sonra da kendi fırçasıyla temizliyorum.Haftada bir de iç aksamı makine yağıyla yağlayın.Hala iplik kırıyorsa ya da dolanıyorsa servise bir sorun.Ancak en önemli nokta ipliği doğru takmak.Mutlaka ipliği takma videolarına bakın.İnşallah hallolur.

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederim cevabınız için.ipleri defalarca takıp çıkardım.en sonunda masamı değiştirdim.biraz fazla sallanıyordu.şimdilik daha iyi bakalım.çok sağolun tekrar :)

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Evet iyi yapmışsınız,zemin bu makinelerde önemli,sabit düzgün bir zemin olmalı.İnşallah sorunsuz çalışıyordur artık.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Overlok ipi değil de normal makara denediniz mi bu arada.Gutterman,Drima,Maderea iyi sonuç veriyor.

Unknown dedi ki...

Merhaba ben bu makineyi 2 yıl önce aldım ve bir türlü kullanmayı beceremedim cd anlatımı bana yeterli gelmedi iple ilgili sanırım , ben makara ipliği ve bobinlerde olan incecik tüğ gibi olan iplerle denedim yapamadım izleyebileceğim anlatımlı video adresleri var mı acaba

Adsız dedi ki...

İyi günler aynı makinadan aldım fakat ipler gergin olmuyor malesef yardımcı olur musunuz

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ben her türlü dikiş ipliği ile ve naylon ipliklerle denedim,sonuç gayet başarılı.Makinenin taşıma kolunu yukarıda tutmanız lazım,buna dikkat ettiniz mi acaba?Yani iplikler taşıma kolunun altından geçecek ve kol inik olmayacak.Ben başlangıçta iplikleri taktıktan sonra taşıma kolunu indiriyordum,haliyle iplikler sıkışıp kopuyordu.Taşıma kolunun inik olmayacağını anladığımdan bu yana sorun yaşamadım.Bir de ipliklerin doğru takılması çok önemli.Doğru taktığımdan emin olsam da ,makine teklemeye başladığında mutlaka yeniden takıyorum iplikleri ve her seferinde de bir yerde hata yapmış plduğumu fark ediyorum.Cevap biraz geç oldu ama kusura bakmayın,internetim yoktu.Videoya gelince,yerli video yok,Avusturalyalı bir bayan var,onun videoları güzel.Şimdi hatırlayamadım ama benim tişört dikme yayınımda fotısu vardı,bir bakın.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sorunu daha ayrıntılı yazabilir misiniz? Bir de yukarıdaki yorumların hepsine bir göz atın,belki aynı sorunu yaşamış olan vardır.Görüşmek üzere.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Çok güldüm kendime,sözünü ettiğim bayanın cideosunun fotosu zaten bu yayınımdaymış,yukarıda bakın 🤗

nisanem dedi ki...

Merhaba sevda hanım ben de bu makineden aldım ama overlok yapmiyor sebebi ne olabilir sizce

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Merhabalar,öncelikle ricam yukarıdaki tüm yorumları okumanız.Çünkü pek çok soru geldi,sizin sıkıntınız aralarında yer alıyor olabilir.Sonrasında,overlok yapmıyor derken sorunu biraz daha açmanızı isteyeceğim.İp mi atlıyor,zincir mi yapmıyor vs gibi.Bir kaç gün içinde bu makineyle ilgili ayrıntılı bir yayın yapacağım zaten.Yanında belki aradığınız cevabı bulursunuz.Belki de yukarıdaki yorumlarda vardır cevabınız.Sorun hallolmazsa yekrar yazın lütfen ama sorunu ayrıntılı olarak anlatın.Hiç korkmayın,aldığınız makine süper bir makine.Ben en son tüllerimi yeni eve göre diktim bu makinede 😀

nisanem dedi ki...

Zaten bu makineyi sizin 5avsiyeniz üzerine almıştım zincir yapmiyor maalesef bütün cevapları okudum size sormadan önce cevap verdiginiz için de teşekkürler ayrıca yayınınızı da merakla bekliyor olacam çünkü kullanımıyla ilgili hiçbir bilgi bulamıyorum

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Zincir yapmamasının en sık nedeni yanlış ip takma oluyor genelde.Makinenizi sallanmayan bir zemine oturtmanız da çok önemli.Makaraları doğru yerleştirmek ve ipliklerin serbestçe boşaldığından emin olmak lazım.Küçük makaraları sabitlemek,büyük makaraların altına iplik dolanmadığından emin olmak lazım.Soldaki iğnenin A,sağdaki iğnenin B olduğuna dikkat etmek gerekiyor.Ben uzun süre yanlış iğneye yanlış iplik takmış ve zincir yapamamıştım.İpliklerin makinenin taşıma kolunun altından geçmesi gerekiyor.overlok yaparken de taşıma kolu yukarı kalkmış durumda olmalı.İplikleriniz iyi kalite dikiş ipliği olmalı.Oltalı,Gütermann gibi.İpliklerden biri bile tek bir kılavuz noktadan sapsa zincir yapmaz makineniz.Hiç telaşlanmayın bir kez yoluna gşrdi mi,başından kalkmak şstemeyeceksiniz. Tüm kontrollerinize rağmen başarılı olamazsanız mutlaka servise ya da aldığınız yere danışın çünkü bazen alt lüperlerim iğneyle birleştiği yerde bir ayar yapmak gerekiyormuş.Başlarda ben de sorun yaşamış ve servise sormuştum,bu şekilde söylemişlerdi.Sonra iplik takmada hata yaptığımı fark ettim ve sorun halloldu.Yakında yayın yapacağım.Sevgiler 😀

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Makinenizin iğnesini hiç değiştirdiniz mi?Doğru iğne seçilmemişse ya da iğne yanlış takılmışsa makineniz zincir yapmayacaktır.Aldığınız yerde deneme yapmış mıydınız?Yukarıda videosu olan hanımın bu makineye iplik takma ile ilgili vşdeosu da var.Youtube a Hobylock 2.5 yazıp ararsanız ya da kanalının adını yukarıdan bakıp yazarsanız bulursunuz.Bu makinede EL-705 kodlu iğneler kullanılıyor,iğneniz ters takılmış olabilşr ya da yerine oturmamış olabilir.Dediğim gibi hepsini kontol edin,tekrar yazışalım.😀

nisanem dedi ki...

Tekrar bi kontrol edeyim çok teşekkürler 😊

Aynur Özçelik dedi ki...

Sevda hnm meraba.Benim dikiş makinam pfaff ambition 2.0 overlok makinamda sizinkinden.Penye dikerken yan dikiş leeden bahsediyorum.Penye iğnesi 11 numaramı kullandınız? Teçme makinam yok sizin gibi.Ama çift iğnem var.Çok sey dikiyorum tekstil tarzı.Ama nedense overloktan zevk alamadım.Sürekki takip etmem gerekiyor.Pek nazlı bir makina.Ip koparıyor sürekli.Sanırım bu yüzden ve belkide bazı dikiş tekniklerini bilmediğimden ay sevemedim şu dikişi.Çok çıldırttı beni bu makina

Unknown dedi ki...

merhaba, hobyylock 3.0 modelinde on kapakta bir yer çıkıyor ve recme icin baska bir aparat takılıyor. hobblock 2.5 ta da üzerinde A yazılı olan bir yer cıkıyor, ama bunun yerine takılacak bir aparat mevcut degil. Bu yer ne işe yarıyor. Bilgisi olan var mı

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hobbylock 3.0 aslında kombine bir makine. Hem overlok hem de dekoratif dikiş yapıyor. Ancak tişört dikişi de denilen dekoratif dikişi yapabilmek için makineyi cover ayarına getirmek gerekiyor. Yani aynı anda hem overlok hem de dekoratif dikiş yapamazsınız, önce ayarlarını değiştirmeniz gerekir. Hobbylock 2,5 ise sadece overlok dikişi yapabilir. Sözünü ettiğiniz A yazılı yeri anlamadım. Bir foto atarsanız belki yardımcı olabilirim. drsevdasahin@gmail.com mail adresim. Buraya atabilirsiniz fotoyu.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sevgili Aynur Özçelik hanım; öncelikle cevabım geciktiği için özür dikerim, yorumunuzu yayınlamışım ama cevap verememiştim. Bloğumun yorum kısmında bir sorun var, bir ara hiç yorum yazamıyorum, şu anda da yorumlarınızın altına yorum yapamıyorum. Ayrı bir alana yorum yazabiliyorum sadece. İnşallah cevabımı görebilirsiniz. Haklısınız, Hobbylock 2,5 biraz nazlı bir makine ancak bir anlaştınız mı süper işler yapıyor. Benimki de iplik değişimlerini sevmiyor. Ben çareyi şöyle buldum; iplik koptuğunda sadece kopan ipliği değil, tüm iplikleri baştan takıyorum. İnanın bana, bu şekilde daha az uğraştırıyor. Ayrıca her iplik takışımda kullanım kılavuzuna mutlaka bakıyorum. Bunun yanında, yeni iplik taktığımda boş zincir yapmak yerine bir kumaş parçasında deneme dikişi yapmak boş zinciri elle çekmekten daha çok iş görüyor. Boş zincir çekerken sürekli kopma yapıyor ve tekrar iplik takmak gerekiyor. Penye dikerken overlok makinaları için üretilmiş penye iğnesi kullanıyorum ( jarsey needle ) diye geçiyor. 80 ve 90 numaraları var. Penyenin kalınlığına göre ikisi de oluyor. Aslında normal overlok iğnesi de kullanılabilir ancak tecrübelerime göre normal iğne ile diktiğim penyeler kullanıldıkça dikiş yerlerinden deliniyor. Eğer dikiş makinasında nasıl diktiğimi soruyorsanız; dikil makinasında sadece çift iğne dikişlerini yapıyorum. Onda da penye için üretilmiş çift iğne kullanıyorum ve kalınlığını penyeme göre seçiyorum. İğnelerin uluslar arası kodları var ve biraz kafa karıştırıcı. Dikiş makinesi malzemeleri satan yerlerden uğraşmadan alabilirsiniz. İnternetten almak isterseniz diye bloğumdan foto paylaşacağım birazdan. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Hobbylock 2.5 makinemde yer alan A kapağını ve çıkarılmış halinin fotoğrafını linklere ekledim.Bunun bir işe yarayıp yaramadığını merak ediyorum.

https://ibb.co/Z6kHV8P
https://ibb.co/nbqY2YM

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Linkler açılmıyor, elle yazınca da sayfa bulunamadı diyor. Linki kopyaladığınızda mavi renk olması lazım sanırım 🤗

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Pardon, mailinizi şimdi gördüm, bakıp size döneceğim 😊

Unknown dedi ki...

Uzun zamandir ovorlok almak istiyorum cok kararsizim. Bu makina icin duygularinizi yazinca gönlüm buna kaydi acaba ince tul icin ovorlok ve bebe ovorlogu yapiyormu beni bilgilendirirmisiniz. Güle gule kullanin makinanizi.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Tüllerde çok güzel overlok yapıyor, eski perdelerimi yeni eve uyarlarken makas bile kullanmadım, gayet düzgün dikti makinem. Bebe overloğu neşir bilmiyorum 🤗. Makinemden memnunum sadece iplik kırdığında ve iplik değiştirdiğinde bazen nazlanıyor ancak ne kadar çok kullanırsam o kadar iyi performans gösteriyor. Brother, Juki, Babylock ve tabii ki Pfaff overlok için en yüksek tavsiyeleri alan makineler. Ben Brother da kullandım, o da çok iyi performans gösteriyor. Gidin bayiye, deneyin, karıştırın. Hangisi içinize sinerse, hangisine kanı üz kaynarsa ve hangisi kesenize uyarsa onu alın. Umarım en güzeli sizin olur.