Translate

16 Ocak 2016 Cumartesi

ÇOK AMA ÇOK AĞIR BİR KONU

                          Sevgili Deep Tone;blog tanıtımında, bir bloger arkadaşımızın yaşadığı bir olay var diye yazmış.Gittim okudum,şu anda acayip sinirliyim.Arkadaşımıza moral vermek için yazdım bloguna ama buradan da yazmak istedim.
                        http://okumagunlugum.blogspot.com.tr/2016/01/can-skc-bir-olay.html

                        Bu bağlantıya tıklarsanız,olayı anlayacaksınız.Bir tür taciz yaşamış arkadaşımız.Hatırlayanlarınız vardır,ben de feys üzerinden bana arkadaşlık isteği yollayan ve ya beni dürten hiç tanımadığım erkekleri ifşa etmiştim bir kaç ay önce.Başlangıçta eşim dahil bazı arkadaşlarımdan olumsuz tepkiler almıştım.Hatta olumsuz tepki verenlerin daha çok kadın arkadaşlarım olması beni çok üzmüştü.Efendim,susup oturmalı ve sessizce bu insanları engellemeliymişim.Hatta bir kadın arkadaşım,feys kullanıyorsam bu durumu kabul etmem gerektiğini ve bunun feys kullanımı kurallarına uygun olduğunu söylemişti.Ya kardeşim,feyse uygun olabilir de,bana uygun değil....Zaten ifşa etme olayına başlamadan önce uzuun bir yazı yayınlayıp,tanımadığım erkeklerden gelecek arkadaşlık tekliflerini taciz olarak algılayacağımı açıkça anlatmıştım.Akabinde de,tanımadığım adamlardan gelen tüm arkadaşlık tekliflerini adamın sayfasının ve arkadaşlık isteğinin fotosunu paylaşarak ifşa etmeye başladım.Bu arada da,feysin sahibi çocuk bir açıklama yayınladı tüm dünyaya,özetle,feys kullanım kurallarının ülkelerin gelenek ve göreneklerine uygun olarak,ülkeler arasında farklılıklar göstereceğini bildirdi.Böylece bana feysin kuralı bu diyen kadın arkadaşım da morarmış oldu.Neticede artık feys üzerinden tacize uğramıyorum.
                         Hanımlar;yolda izde,markette,sinemada,tiyatroda,alışverişte her yerde taciz ediliyoruz.Şöyle bir yoklayın kendinizi,bakışla,konuşmayla vs ile hep taciz altındayız.Deli deliyi görünce sopasını saklar misali,herhangi bir şekilde tacize uğradığınızı hissettiğiniz an çekinmeden tepki verin.En fazla deli herhalde derler.Bırakın hanımefendi ve ağırbaşlı olmayı,hadlerini bildirin.Sürekli susan ve baş eğen kadınlara alışkın olan bu tür adamlar,siz tepki verdiğinizde şaşırıp kalıyorlar önce.Sonra inkar ve suçu size atma aşaması geliyor,o aşamada sağlam durup,etrafta bunca adam varken niye sana laf ettim demek, topluluğun dikkatini sizden tacizciye kaydırıyor hemen.Sonra girişin,annen,teyzen,kardeşin bu yaptığını görseler ne derler falan,iyice apışıp kalıyorlar,etraftan da tepkiler gelmeye başlıyor.Sustukça yaptıklarına devam ediyorlar,toplumda kadın kuyruk sallamazsa söylemi öyle yerleşmiş ki beyinlere,o sırada sizin haklılığınız, ne kadar yüksek tepki verirseniz o kadar ortaya çıkıyor.Çekinmeyin,duymazdan görmezden gelmeyin,tepkinizi gösterin.Yanlış anladınız lafı en çok kullandıkları savunma,tamam kardeşim ben yanlış anlıyorum,uzaklaş etrafımdan deyin,deliyim ben ayağına yatın.İnanın tırsıyorlar.Hiç bir erkek bir fahişeyi ya da travestiyi taciz edemez,neden diye düşünün bakalım.Çünkü bu kardeşlerimiz çekinmeden tacizcinin haddini bildirirler de ondan.Erkeklerin gözünde fahişeler ve travestiler rüştlerini ispat etmiş,onlara karşı gelmiş ve onların dünyasında güçlü bir konum elde etmişlerdir de ondan.Tüm fahişe ve travesti kardeşlerime de saygılarımı yolluyorum,ön cephede savaştıkları için.
                            Bayanlar ve de özellikle baylar,aydınlık ve çağdaş bir tolum olabilmenin tek yolu kadına değer vermekten geçiyor.Kadınlarına değer vermeyen toplumlar geri kalmaya mahkumlar.Buyrun tüm dünyada en geri kalmış topluluklara bir bakın,açık açık yazmama gerek var mı??Biz tacizlere karşı tepki verirken en büyük desteği erkeklerden bekliyoruz,çünkü taciz bir gün sizin yakınınız bir kadının da başına gelebilir.Oto kontrolü erkekler kendi aralarında sağlarsalar biz kadınların işi kolaylaşacak.Son not,üzülerek yazıyorum ama çantanızda cebinizde biber gazı bulundurun bayanlar.Ülkemizin ortadoğu havaları çalması bittiğinde kaldırıp atarsınız.
                             Hadi kalın sağlıcakla.
                           

32 yorum:

  1. Çok iyi dirseklerim, bir kere dönüp gidip basbas bağırıp iki üç tane de indirmişliğim vardır. Sonra baktım iyi vuramıyorum kickbox yaptım bir müddet. Ne yazık ki çok kısa sürdü. Öğretmenimize biri bize saldırsa ne yapalım diye sorduğumuzda parmağınızı burnuna sokun cevabı aldık. Aklınızda bulunsun biraz tiksinç ama çok acıtıcı bir şeymiş :) Dediğin gibi pusar bu adamlar iki laf edince. Azıcık hadlerini bildirmek gerekiyor. Hiç de bana mı öyle geliyor demeyin, niye herkes için gelmiyor da onun işin geliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. he valla Handancığım,tepki verince bir pusuyorlar ki şerefsiz haysiyetsizler.Ne utanacağım,onlar utansın deyip dalıyorum ben de,kickbox ben de yaptım az bir müddet,lazım ama yani :))

      Sil
  2. Cocuklugumdan beri yaz tatillerinde Türkiye'ye gittigimizde, orada bu konudan cok rahatsiz olurdum ve Almanya'da nereye gidersem gideyim tek basima, asla kimsenin tacizine ugramazdim ve hala ugramam. Bircok konuda oldugu gibi bu konudaki zihniyet de cok ama cok rahatsiz edici, son derece sinir bozucu.

    Böyle igrenc zihniyetlilerin karsisina hangi kiyafetle cikarsan cik önemi yok taciz ederler. Öte yandan burada, yani Avrupa'da hangi kiyafetle cikarsan cik önemi yok, etmezler (edenler de yine Türklerdir genelde). Hersey o kafanin icinde bitiyor, o lanet olasi zihniyetlerde.

    Burada insanlar levhalarda yaziyor diye degil, kendi duyarliklari yüzünden basilmamasi gereken cimlere basmazlar, TR'de levhalarda yazdigi halde basarlar. Sadece kücük bir zihniyet, duyarlilik, sag duyu, sorumluluk örneklerinden birtanesi.

    Ne desek bos Sevda'cim... ne desek bos bazilarina...Allah kahretsin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'ın yanında biz de kahredelim ki,utanmayı sıkılmayı öğrensinler.Mahalle baskısı denen şeyi geri getirmek lazım.Ama haklısın işte,zihniyet iyice geriledi,pislikler her yerdeler.Yılmak yok,burada yaşadığımız sürece mücadele etmek zorundayız.Bak iki günlüğüne geldiğinde ne kadar rahatsız oluyorsun değil mi,ben kızımın rahat yaşamasını istiyorum Ayşeciğim yaa.Aman oraya gelince bir süreliğine rahat edeceğiz inşallah.Döndüğümüzde de bakarsın her şey değişmiş olur :))

      Sil
  3. Ne güzel yazmışsın Sevda'cım... Dediğin gibi üstlerine üstlerine gitmek lazım... Susmamak lazım...
    Aman olay büyümesin diye susmayı ve uzaklaşmayı tercih ediyoruz genelde... Buna bende dahil...
    Ama dediğin gibi bağırmak lazım, dikkat çekmek, üstüne üstüne gitmek lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklarımızın rahat yaşaması için çaba göstermeliyiz Şebnemciğim ya,korkmayı geri durmayı öğrenmeliler

      Sil
  4. Ben de yurt dışında doğdum büyüdüm.Türkiye'ye geldiğimizde ki çocuktum 14 yaşımda özellikle yaşlı erkeklerin sözlü taciziyle karşılaştım.Yaşadığım şoku çok net hatırlıyorum.Pislikler her yerde.Oturduğum mahallede karşımızdaki bir apartmanda oturan böyle biri var.Balkonlara çıkamaz olduk.Bir gün balkon yıkıyorum fanilasıyla oturmuş bakıyor.O arada kızım bir şey sordu mutfaktan zaten sinirlenmiştim adama bir bağırdım senin de karın kızın var,torunların var oturmuş balkondan kadın dikizliyorsun diye.İçeri kaçtı.Karısına herhalde anlattı bir şeyler kadın beni görünce bir tavırlara giriyor.Şimdi aklıma geldi apartmanımızda bir tane var yine ''MORUK'' beni her gördüğünde konuşmaya çalışıyor.Haddini bildirdim şimdi benim için ev sahibine çok kurumlu diyormuş.Bir de kabahatli oldum.Türkiye 'de Kadın olmak sanırım bir SUÇ....Çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte sizin gibi yapmalı herkes,susunca tepemize çıkıp yaşam hakkı tanımıyorlar,tebrik ederim sizi,kibirli desinler,deli desinler uzak dursunlar.

      Sil
  5. İşte böyle durumlarda hep tüm kız çocuklara karate, judo, kick box bilimum kendini savunma dersleri verilmesi tezimi yeniliyorum. Yıllardır bunu savunurum, kızlarımıza piyano, mandolin, yabancı dil eğitiminden önce veya onlarla birlikte mutlaka kendini savunma öğretmeliyiz. (Bunu da kadın hocayla öğretmeliyiz çünkü bu sefer de öğretmen cibiliyetsiz çıkabilir!) Yani Kill Bill filmindeki (görenler varsa) Uma Thurman gibi olmalıyız. Bak bir daha kimseyi taciz edebiliyor mu?


    Bu arada facebook'da arkadaşlık ekleyen oluyor kabul etmiyorum geçiyorum. Takma kafanı, ben doğduğum yılı özellikle belirttim 1958 diye, gören "60'a gelmiş" diyor:)) aynı soyadını taşıdığım akrabalar ve yeğenlerim dışında, facebookta erkek olarak sadece iki blog arkadaşım vardır biri evli, çolcuk çocuklu güvendiğim bir eğitimci bey kardeşim), öteki Utku kardeşim (daha lise öğrencisi bana abla der), işte Bücürük'ün veteriner hekimi (aile babası yıllardır gidip geldiğimiz) gibi beyler eklidir sayfamda. Kalan, çoklukla aynı soyadı taşıdığım akrabalar, lise matematik öğretmenim Zeynep hanım, yine bir hanım öğretmenim, blogdan hanım arkadaşlarım, apartman komşum (iki hanım komşum) ve Balyoz kurbanı asker eşlerinin sayfasından güvendiğim hiç tanımasam da birkaç subay eşi veya kızı hanımefendi, vs. bunun dışında yani blog arkadaşım olmayan, komşum olmayan, akrabam olmayan hiç tanımadığım erkekleri asla eklemiyorum...sen de korkma kafaya takma olmazsa doğum tarihi olarak 1940 yaz bak kimse eklemek istemez:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha Müjdeciğim,başörtülü foto koydum,sonra hani deliyim dediysem yazımdaki korkunç fotomu koydum gene de baş edemedim de,ifşa ettiğim zaman akıllandılar.Bende de akrabalarım ve sınıf arkadaşlarım dışında kimse yoktur,uzaktan veya az tanıdığımı eklemem ama pislik her yerde

      Sil
  6. Facebook ta seni eklemelerini engellemek için çok basit bir yol var, bunu yaptım ben, şöyle ki,
    sayfanda "arkadaş ekle" bölümünü görmüyorlar dolayısıyla seni ekleyemiyorlar,
    ayarlara giriyorsun, orada kimler seni arkadaş olarak ekleyebilir? seçeneğinde HERKES var, ARKADAŞLARIMIN ARKADAŞLARI seçeneği var, sen HERKES i değil, arkadaşlarımın arkadaşlarını işaretlersen rahat edersin benim öyle...sayfama gelen ekleyemiyor zaten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah Müjdeciğim,işin en acı tarafı da bu zaten,benim ayarlarım da arkadaşlarımın arkadaşları.Anla şerefsizlerdeki cesareti,arkadaşımın arkadaşı yolluyor bana arkadaşlık isteği.Rezillik diz boyu.Neyse hallettim arkadaşlarımın da desteğiyle.İfşa ettiklerimi çıkardılar listelerinden arkadaşlarım.Birlik olup hallettik.

      Sil
  7. Memleketimin ortadoğu türküleri ne zaman susar bilmem ama tüm sözlerinize birebir katılıyorum. Sessiz kalmak taciz durumlarında tacizciyi haklı ve güçlü kılan yegane durum. Etrafınızdaki insanlar destek versin veya vermesin, siz haklı olduğunuzu biliyorsanız bitmiştir. Belki bizim bu tür sözlerimize, "aman canım, ülkenin her yerinde kadınların sizin gibi sesini yükseltme hakkı var mı sanki!" diyen olursa da ben hep aynı cevabı veriyorum: onlar sesini çıkaramıyorsa, biz çıkarabiliyoruz. ne kadar çok birbirimizin sesini duyarsak, o kadar güçlü hisseder, birşeyler yapmaya cesaret buluruz. o yüzden biz sesini çıkarabilenler, ülkenin "şanslı coğrafyaları ve ailelerinde doğmuş" kadınlar, tüm hemcinslerimizin başına gelenlerde sorumluluğumuz var, unutmayalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel yazmışsın çakıltaşı,yüreğine sağlık.Biz sesimizi çıkaralım ki ,çıkaramayanlara umut olalım

      Sil
  8. Duyarlilik gosterdiginiz icin , desteginiz icin cok cok tesekkur ederim. Harika bir yazi, sonuna kadar katiliyorum, eylem plani da super, insallah ihtiyac duymayiz ama gerekirse kullanmak sart, cok sag olun, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım,yazınızı okurken o kadar sinirlendim ki tutamadım kendimi.Ben de çok yaşadım yaşıyorum da hala bu yaşta.Ama küçücük bir gençkızken yaşayıp da sessiz kaldığım tacizler için çok sinirleniyorum,niye şöyle yapmadım böyle yapmadım diye hayıflanıyorum.İşte bu yüzden de kendi kızım dahil tüm kadınlara tepki versinler diye destek olmaya,itici güç olmaya çalışıyorum.Valla hiç utanmadan ortalığı birbirine katmaktan çekinmeyin.Akşama eve giderken yüzünüzde keyifli bir gülümseme olacak.

      Sil
  9. Bu gün hep bu konuları konuştuk biz de.önceden ben de o sessiz kalanlardandım Sevdaa,ama artık öyle değilim ama senin kadar cesur da değilim,ama olmak zorundayız,yazın insana güç veriyor, ifşa etme fikrini de çok sevdim,sağol canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurayım biz utanacak bir şey yapmıyoruz ki,bizim kişisel alanımıza saldıran şerefsizler utansın.Birken iki olacağız ve çoğalacağız.Gerekirse onların dilinden konuşup küfür bile edeceğiz çünkü savaşırken her şey mübahtır.Ben trafikte çok el freni çektim tacizcinin önüne kırıp.Öyle belden aşağı laflar etmeye kalkana da aynı şekilde edeplice cevap verdim.Çevreden hemen destek geliyor inan.Hele bizim yaşlarımızda karşı durmak daha kolaylaşıyor çünkü toplumun değer yargılarında yer alan bir çok aşamayı geçmiş durumdayız.Öyle böyle destek gelecektir.

      Sil
  10. Merhabalar.

    "Bizleri karınlarında taşıyan analarımıza duyduğumuz saygı, bütün kadınlara yansımalı." Ben bu söylemi "Çağrı" filminde, Habeşistan kralına sığınan bir avuç Müslümanı geri Mekke'ye götürmek üzere Habeşistan'a gelen Mekke müşriklerinden Amr'ın kadınlar hakkındaki düşüncelerini Krala: "Biz kadınları satın alırız, giydiririz, yediririz, içiririz, kullanırız, işimiz bitince de dışarı atarız" deyince, işte Müslüman kafilenin başındaki Cafer burada: Amr'a hitaben: "Amr, seni karnında taşıyan anaya saygın, bütün kadınlara yansımalı" demişti.

    Bu bağlamda, erkeklerin annelerine duyduğu saygı, tüm kadınlara yansımalı. Bu bilinç ve şuur gerçekleştiği ölçüde kadınlarımız da rahat bir nefes alacaktır. Aksi halde hiç bir yaptırım tacizin önünü kesemeyecektir. Ya da bu konudaki müeyyidelerin çok daha ağırlaştırılması gerekir.

    Bir erkek okuyucu olarak, şu yazılan ve çizilenlerden dolayı karşı cinslerimden utanıyorum.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağolun Recep bey,ne yazık ki kendi evleri dışındaki kadınlara her şeyi yapabileceklerine hak sahibi olduklarını düşünen erkek müsveddeleriyle birlikte yaşamak zorundayız.Aslında en büyük görev gene analara düşer,düzgün erkekler yetiştirmeleri gerekir.Elbette ne yaparsan yap fikri bozuklar da olacaktır.Bu yüzden diyorum işte mahalle baskısı geri gelmeli bu konuda ama global dünyada bu da mümkün gözükmüyor.Vicdanlara seslenecek öğretici spotlar gerek.Ama bizim aile ve sosyal bilmem ne bakanımız boş işlerle meşgul olduğundan hemcinslerinin yaşadıklarıyla ilgilenmiyor ne yazık ki.Sağolun tekrar desteğiniz için.

      Sil
  11. Dün yayınını gördüm okudum öyle sinirlendim ki anlatamam o sinirle sayfayı kaplayacak kadar birşeyler yazacaktım klavyenin tuşuna bastım vazgeçtim. Sadece kısaca şunu söylemeliyim ki tarifsiz bir cahillikle yaşamamızı sürdürüyoruz herşey ayıp yasak günahla yetiştirilen çocuklar bilinçaltlarına gizlediklerini yetişkin olduklarında etraflarına sapkınca davranışlarla gün yüzüne çıkarıyorlar, bu engellenemez ki sadece caydırıcı olması için senin yaptığın gibi deşifre edilirlerse bir daha cesaret edemezler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen Ayselciğim,bağırıp çağırmak karşı saldırıya geçmek tek çözüm,başka türlüsünden anlamıyorlar çünkü

      Sil
  12. Yazdığınız her cümleye harfi harfine katılıyorum. Ağzınıza sağlık. En "eğitimlisi"nden en "medeni" olduğunu söyleyene kadar yaşanabiliyor bu durum. Hatta ve hatta maalesef ki kendi içimizde de taciz mevcut. Kadınlar kadınlara yapıyor. Farkında olarak ya da olmadan oğullarına öğretiyor. Erkekler de kadınlara yapıyor. Belki de küçük yaşta erkek çocuğa küfür öğretip, söyleyince gülüp alkışlayanlar, haydi amcalara /kızlara göster oğlumlarla başlıyor.
    Susmamak, ses çıkarmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle,tepki alma riski kafalarına yer ederse yapmaktan çekinirler.

      Sil
  13. feyste mi ifşa ettin yaaa pes valla bravoooo haklısın ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heheheh,aynen öyle yaptım,rezil ettim onları,evet hakettiler

      Sil
  14. Linkteki olayi okuyunca sizin bu postunuzu hatirladim. Paylasmak istedim. Ozellikle yazinin sonundaki twitter hesabi tacizci ifşası icin faydali olabilir diye dusunuyorum.
    http://onedio.com/haber/sosyal-medyaya-yansiyan-bu-taciz-olayi-kadinlara-guven-tacizcilere-korku-verecek-665176

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açılmıyor Gökçe,aradığınız link bulunamadı diyor

      Sil
  15. Aaa, ama ben açıyorum. Dün telefondan göndermiştim. Şimdi bilgisayardan tıkladım linke yine açıldı. Eksik mi kopyaladınız acaba ?
    Yazının sonundaki twitter hesabı şu: @kadintimi , https://twitter.com/kadintimi
    http://onedio.com/haber/sosyal-medyaya-yansiyan-bu-taciz-olayi-kadinlara-guven-tacizcilere-korku-verecek-665176

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu açıldı,okuyacağım şimdi

      Sil
    2. hehehe,süper süper,dediğimi yapmış aslanım kız,susmicaksın,taciz edilen değil tacizci utanacak,çok beğendim,eferin Garficiğim,otur 100

      Sil