Translate

27 Mart 2015 Cuma

DİKİŞ SEVDA'SI: PFAFF SEN NELERE KADİRSİN !!!!

DİKİŞ SEVDA'SI: PFAFF SEN NELERE KADİRSİN !!!!:                   Bugün diğer elbiseler de bitti.Bir de kızıma elbise kestim.Makineme iyice ısındım.Kullandıkça daha çok beğeniyorum.Bu arad...

PFAFF SEN NELERE KADİRSİN !!!!

                  Bugün diğer elbiseler de bitti.Bir de kızıma elbise kestim.Makineme iyice ısındım.Kullandıkça daha çok beğeniyorum.Bu arada kullandığımız ipin de dikiş kalitesini ne kadar etkilediğini bu makinede daha iyi anladım.Sanırım Pfaff ,Coats marka iplikle iyi anlaşıyor.Bugünkü düz dikişler sırasında kullandığım markaya göre dikiş kalitesi de değişti.Oltacı markayı pek sevmedi,Güttermann la eh işte bir performans aldım ama Coats'la süper düzgün bir dikiş oldu.Kumaş da etkilemiştir tabii.Gelelim elbiselere,kumaş ekleyerek uzattığım elbisede kumaşı iki kat yapıp elbisenin etek ucuna overlok yaparak  ekledim.Süper bir overlok dikişi oldu.Mucize gibi bir şey bu,dikiş makinesi overlok yapsın,inanılmaz.

Bu önden görünüşü


Bu da arkadan görünüşü


Bu da iki kumaşın overlokla birbirine birleştirilmiş hali


Dantelli elbisede işim daha basitti,önce danteli elbisenin etek ucuna iğneledim,


Sonra da düz dikiş yaparak birleştirdim.Dantelin birleşmesini ise zigzak yaparak hallettim.Pfaff'ın ekranında zigzağın genişliğini ve sıkılığını görerek ayarlayabiliyorsunuz,çok pratik.Yani deneme dikişine gerek kalmıyor.


Ve netice,







Hoşçakalıııınn..










26 Mart 2015 Perşembe

DİKİŞ SEVDA'SI: PFAFF SEN BİR HARİKASIN

DİKİŞ SEVDA'SI: PFAFF SEN BİR HARİKASIN:                      Elbiselerden ikisini bugün bitirdim.Makineye yabancı olduğum için biraz yavaş gittim malesef.Önceleri bayağı bir cebell...

PFAFF SEN BİR HARİKASIN

                     Elbiselerden ikisini bugün bitirdim.Makineye yabancı olduğum için biraz yavaş gittim malesef.Önceleri bayağı bir cebelleştik birbirimizle ancak dilini çözdükçe ne kadar keyifli bir makine olduğunu anladım.Bir kere kullanımı oldukça pratik,çok sessiz veee inanamadım ama beş çeşit overlok yapıyor.Bir yandan dikip bir yandan overlok çekebiliyorsunuz.Harika bir özellik.
                     Öncelikle dantelli elbisemi ele aldım.Alttaki vual kumaştan astarı uzattım.Üste de güpür danteli diktim.Astarı aynen dediğim gibi overlok yaparken diktim.Allahım o nasıl bir keyif!!! Hem emekten,hem zamandan tasarruf.




İkisini de denedim alttaki tam hayal ettiğimiz dikişli overlok gibi oluyor.



Tam anlaşılmıyor ama dikerek overlok böyle görünüyor.Sonra çiçekli elbiseye geçtim.Bunda ise alttaki şifon kısmı tamamen çıkarıp aynı şekilde ama daha uzun olarak diktim.


Bu overlok ayağı.Gördüğünüz gibi kırmızı vidaya kumaşı dayayıp dikiyorsunuz,çok kolay.Arkadan kumaşı tutmanız gerekmiyor çünkü IDT diye bir sistemi var,kumaş kesinlikle kaymıyor.


Aslında iki kumaşı aynı anda hem dikip hem de overlok yapabilirdim ama şifonu ikiye katlayıp dikmem gerektiği için ve makinede yeni olduğum için krem rengi şifonu öncelikle diktim.Sonra çiçekli şifonu ve krem rengi şifonu aynı anda overloklayarak birleştirdim.


Sanırım burada daha net olarak izlenebiliyor,altta düz dikiş var üstte de overlok.Burada göründüğünden çok daha düzgün bir dikişi var.Veee perdeeee,









Tabi ki Çapi'nin denetimi


Yarına da diğer iki elbiseyi bitiririm sanırım.Hoşçakalın.








25 Mart 2015 Çarşamba

DİKİŞ SEVDA'SI: ÜMRANİYE KUMAŞ PAZARI'NA MASUM BİR YOLCULUK

DİKİŞ SEVDA'SI: ÜMRANİYE KUMAŞ PAZARI'NA MASUM BİR YOLCULUK:                          Aslında her şey hadi biraz tadilat yapayım da makineme alışayım diye düşünmekle başladı.Biliyorsunuz P1.0 la aramız...

ÜMRANİYE KUMAŞ PAZARI'NA MASUM BİR YOLCULUK

                         Aslında her şey hadi biraz tadilat yapayım da makineme alışayım diye düşünmekle başladı.Biliyorsunuz P1.0 la aramızda seviyeli bir birliktelik var,henüz birbirimizi tanıma aşamasındayız :) Hal böyle olunca,uzun süredir ertelediğim tadilatları yapayım da makineme de alışmış olayım diye gerekli malzemeleri almak üzere Ümraniye'ye gittim bu sabah.
                         Kumaşçılar sokağı,dikiş severler için açık büfe yemek gibi.Sağdan soldan tezgahlar aklınızı çelip bakmadan geçme der gibiler.Yahu ben sadece tuhafiyeye geldim desem de dinlemediler,beni kendilerine çektiler.



En öndeki jakarlı kumaş 5 TL, diğerleri 4 er TL.Pembe kumaş hariç her biri 2,-3 m.



Jakarlı kumaşın altındaki mavimsi kumaş hafif likralı kalın bir kumaş,kapri olacak.Onun üzerindeki bilin bakalım ne? PAZEN buldum yahu,hiç parça halinde rastlamamıştım,sanırım 6 m kadar var ve sadece 12 TL tuttu.Toptan kestirseydim 42 lira tutardı :))))) Koyu mavi kumaş buklet ve en arkadaki karışık renkli pembe kumaş da şifon.Toplam 29 TL na yedi parça almış oldum.
                  Gelelim tadilata,hepsini çok uygun fiyata bulup aldığım ama kısa oldukları için giyemediğim dört tane elbisem vardı.Yahu neden elbise boylarını hep genç kızlara göre yapıyorlar ki :)) Kısa dediysem,ciddi kısalar yani .....

Bu elbisemi gövde kısmındaki dantelle uzatmayı düşündüm.




Bunu da belindeki kumaşla uzatacağım.




Bu güzeller güzelini de güpür dantelle uzatacağım



Bu çıtır hanımı da alttaki şifonla uzatacağım.


Tabi dikildiklerinde daha orjinal gözükecekler.Ne yazık ki orjinal hallerini giyip gösteremiyorum.Ben 167 cm boyunda bir kadınım,fotoğraflardan anlayacağınız üzere bu elbiselerin tamamı tunikle gömlek arası bir yerlerde duruyor bende.Bitmiş hallerini giyeceğim artık :))