18 Eylül 2015 Cuma

KABARIK TÜL JÜPON

                     Eveeet,uzun zaman önce dikeceğimi söylediğim jüponu nihayet diktim.Aslında bitirmek üzere olduğum saten elbisenin altına diktim,yoksa dikeceğim falan yoktu uzun süre daha.Elbiseyi yayınlamadan önce jüponu yayınlayayım dedim,aksi takdirde çok uzun bir yayın olacaktı.
                     Öncelikle iç etek için istediğiniz bir kumaşı seçin,ben kumaş çıkınımda olan eski bir ipek astar parçasını kullandım.Kumaşı basen ölçünüzden biraz daha geniş olacak şekilde enden,diz üstü olacak şekilde de boydan kesin.Ben kesmedim,her zamanki gibi cıırrtt diye yırttım.Dikdörtgen bir parça olacak.Durun heyecanlanmayın,henüz bu parçanın yanını dikmeyeceğiz.Dikersek ne olur derseniz;tülü üzerine monte ederken evirip çevirmesi zor olur.
                      İç eteğimizin kumaşı hazır,şimdi tülün boyunu istediğimiz yerde bitirmek için ölçü alıyoruz.Ben elbisenin altından biraz gözükmesini istediğim için yaklaşık 40 cm tuttum her iki katı da.Ay,durun telaşlanmayın,ne demek istediğimi fotografı görünce anlayacaksınız.Tüllerin eni 3 metre imiş.Bu durumda yaklaşık 75 cm'lik standart etek boyu için 1 m tül yetiyor.Daha kısa yapacaksanız yarım metre iş görür.Şimdi,tülün enine doğru ilk 40 cm'lik parçayı kesip büzüyoruz ,büzgü genişliğini dikdörtgen parçamıza göre ayarlayıp,tülü parçamızın üst kenarından yaklaşık 25 cm altına boydan boya dikiyoruz.Her iki kenarda da yarım cm'lik dikişsiz yer bırakın çünkü daha sonra iç eteğimizin kenarını dikeceğiz.



Şimdi anlattıklarım biraz anlam kazandı değil mi?Ortada gördüğünüz topluiğneyi ikinci katın yerini belirlemek için koydum.Gelelim ikinci kata,bu katın daha tok durmasını istediğim için,bu sefer geriye kalan tüm tülü iki kat yapıp öyle büzüyorum ki,daha kalın dursun.Sonra aynı yöntemle onu da üstteki tülü kaldırıp alta dikiyorum.Bu arada kolaylık olması açısından tülü monte edeceğiniz hattı önceden çizebilirsiniz.


Şimdi iki kat tülümüzü monte ettik,iç eteğin yanını makineye çekiyoruz.Bu arada tülleri yan dikişe kaptırmamaya dikkat edin.Yan dikiş bitince açıkta kalan tül dikişlerini de kapatıyoruz.Etek ucuna zigzag ya da overlok çekiyoruz.Nihayet belimizin ölçüsüne göre kestiğimiz lastiği de bel hattına monte ediyoruz ve jüponumuz hazır.Lastik montajını daha önce Divitin Etek yayınımda anlatmıştım,oradan bakabilirsiniz.Ne yazıkki iped ile linkini yapıştıramıyorum buraya,dikiş başlığı altında bulabilirsiniz.


İşte sonuç,kızım aynısından kendisine bir etek dikmemi istedi,valla haklı,neden olmasın??




13 yorum:

Terzi Begum dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız, ben de bunlardan hem bir iç etek hem de bir normal etek dikmeliyi :) Ellerinize sağlık, sevgiler...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağol Begümcüğüm,aslında bu yayın sana zaten ama esas parçayı ütüleyip giydiğimde sana itafen bir yayın olacak bu sefer.Aslında süpriz olacaktı ama dayanamadım ,hep aceleciyim ne yapayım.

Terzi Begum dedi ki...

Ama şimdi çok merak ettim beeeen!

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Belkim de akşama yayınlarım,hehehehee !!!!

Unknown dedi ki...

Hayırlı günler abla ben bu işlemi bi eteğimi kabartmak için yapmak istiyorum terzilere götürdüm fakat yoğun olduklarını söylediler bana da bir kaç güne lazım dikiş makinem Yok bunu nasıl dikebilirim

Unknown dedi ki...

Hayırlı günler abla ben bu işlemi eteğimi kabartmak için yapmak istiyorum fakat dikiş makinem Yok nasıl yapabilirim yardımcı olabilir misin?

Unknown dedi ki...

Slm.cok uzun zaman olmus fakat sormak istiyorum bu jupon mu bende elbisemin altina dikmek istiyorum uzun bir elbise kabarik durmsini istiyorim

Unknown dedi ki...

Abiye elbisenin altina dikebilir miyim

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Kusura bakmayın ne olur,internet yokluğu ve taşınma işlerim nedeniyle görmemmişim yorumunuzu.Sanırım artık çok geç oldu.

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Her tür elbise altına dikebilirsiniz,daha kabarık durması için daha sert bir tül kullanın ve çok büzgü verin.Cevabım geç oldu kusura bakmayın,internetim yoktu da.

Unknown dedi ki...

Çok faydalı oldu benim için cvp larda bana tam zamanında gelmiş oldu Allah razı olsun

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Sağolun,sizden de 🤗

Unknown dedi ki...

Merhaba Simli yümusak kumaş tül abiyem var altına ne yapsam kabarık durur bilgi verir misiniz