21 Nisan 2015 Salı

NİRVANAYA ÇEYREK KALA


                       Kişisel hırslarımdan arınalı çok zaman geçti....Hatta,belki de hiç kişisel hırsım olmadı benim.En lerle pek ilgilenmem.En iyisi,en güzeli,en pahalısı gibi kavramları anlamam,yanıma yöreme yaklaştırmam.Tek bir en im vardır benim,yaptığım iş neyse onda en olabilmek.Çocuklarımı da böyle yetiştirmeye çalışıyorum,bir tek yaptığınız işte en olun diye.Bunu da övünebilmek için değil daha faydalı olabilmek için istiyorum.Ne demiş şair; dünyayı güzellik kurtaracak,kişisel hırslarımızı bir yana bıraktıkça da bir insanı sevmeyi,her insanı sevmeyi öğreneceğiz ve başlayacak her şey.....
                       Ben yaptığım işlerde takdir peşinde koşan biri değilim.Anlayan zaten takdir edecektir,bana söylemesine gerek yok.Anlamayana ise saz çalsam faydasız.Ben işimi yapar geçerim,geriye bakmam,fayda gören olursa çok mutlu olur beslenirim.Yok,kimse o işimden bir şey alamazsa,başka bir şey yapar onu sunarım.Deniz yıldızı misali,tek bir kişi faydalansa kardır bana.Belki anlattıklarım masal gibi geliyordur,sallıyorum hissi de uyandırıyor olabilir ama her bir kelimesi doğrudur.Ben huzuru bu yolla buldum.En leri hayatımdan çıkardığım andan itibaren ruhum yıkandı,paklandı,insanlara anlayış göstermeyi hatta anlamayı öğrendim.Bu sayede üzülme katsayım çok çok düştü.Güçlü bir insan oldum.Bu işler olduğunda daha onlu yaşlarımın da başlarındaydım ha.Ama canım annemin bana kazandırdığı bir alışkanlığım vardı,kitap okumak.Okudukça öğrendim,bilgilendim,ufkum açıldı.Ne yazık ki kitaba ayıracak çok paramız yoktu,o nedenle konu komşuda ne varsa okudum,zaman zaman boyumu haddimi aşan kitaplar da okudum o yaşım için.Belki de bu yüzden çok erken yaşta olgunlaştım,hedeflerimi çok erken yaşta belirledim.Böyle olunca da zaman zaman tuhaf kız oldum .Sonrasında Allah bana hekimlik mesleğini armağan etti ki,bu meslek sayesinde tam anlamıyla nirvana durumuna yaklaşmış oldum.Hergün,her saat hatta her dakika ellerimin arasına doğan ya da ellerimin arasından kayıp giden hayatlar bana çok şey öğretti.En lerin anlamsızlığına defalarca ve defalarca şahit oldum.
                        Bu hayatı yaşamamızın bir anlamı olmalı değil mi?Giderken hiçbir şey götüremediğimize göre,demek ki buradayken yapmamız gerekenler var.Yapacaklarımızın ise en lerle ilgisi yok.Tüm inanç sistemlerinde ,hatta inanç sistemini geçtim,felsefik ve sosyolojik iyi insan tanımında,canlılara faydalı olmak ön şart olarak belirlenmiş.Tek bir canlıya faydanız olursa işte yanınızda götüreceğiniz tek şey odur.Bu yüzdendir ki yaptıklarımla övünemem,övgü bekleyemem,yaptığımı birileri faydalansın diye yaparım.
                        Yazımın başlığındaki nirvanayı bilenler bilir,bilmeyenler de olabilir,bilmeyenler için yazayım ,işte dünyevi tüm arzulardan sıyrılmak demektir özetle.Tam nirvanaya erebilmek çok zordur,Budist rahiplerin erdiği varsayılır,o yüzden nirvanaya çeyrek kaldı derim ,ben ve benim gibi olanlara.Hatta anlatırken de,nirvanaya çeyrekliklerden,diye söz ederim.Hah,işte size de en kısa zamanda nirvanaya çeyreklikler diliyorum......


11 yorum:

Nuray dedi ki...

Sevdacım yine ne güzel anlatmışsın,zevkle okudum ..Hırs ,ihtiras uzak olsun zaten bizden,ne yapıyorsan onda en iyisi olmak en güzeli zaten,hani “Eğer sizden sokakları süpürmeniz istenirse, Michelangelo’nun resim yaptığı, Beethoven’ın beste yaptığı veya Shakespeare’in şiir yazdığı gibi süpürün. O kadar güzel süpürün ki gökteki ve yerdeki herkes, durup “Burada işini çok iyi yapan bir çöpçü yaşıyormuş” desin.''diyor ya onun gibi...kitap okuma alişkanlığını kazanmak gibisi var mı...güzel ve mutlu geçirilen bir çocukluk da çok önemli sonra gerisi de güzel geliyor,hele insanlara faydalı olmak en en güzeli bu..sevgiler

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Bir de ne mutlu ediyor insanı biliyor musun Nuraycığım;anlaşılabilmek,çok çok teşekkür ederim,güzel gönüllü öğretmenim...

Nuray dedi ki...

Anlaşılmak ne kadar mutlu ediyorsa yanlış anlaşılmak da bir o kadar mutsuz ediyor insanı,bazı insanlar sen ne yaparsan yapmak seni anlamak istemiyor ya da anlıyor ama anlamazdan geliyor..Daha kötüsü bilerek ve isteyerek üzüyorlar insanı,enerjin fazla geliyor onlara ve onu yok etmek için çabalıyorlar,sürekli şikayet etsen mutsuz olsan,kendinle barışık olmasan daha sevinecekler...Bu tür insanlar için zaman zaman o kadar üzdüm ki kendimi,tabi o sıkıntılar sedef olarak geri döndü bana .Allahtan fazla değil... Bu yüzden burda buluştuğumuz ortak paydada sohbet etmek beni o kadar mutlu ediyor ki :) :) :) İyi ki pazen sevgisi buluşturdu bizi ....

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Biz diğerlerinin mutluluğundan beslenirken,onlar mutsuzluğundan besleniyorlar da ondan.Sedef duygusal insanların hastalığıdır zaten.Kendini mutlu tutmaya çalış,yüksek serotonin iyileştirir sedefi.Bir de bol A,C ve E vitamini....

Nuray dedi ki...

Sevgili doktorum çok teşekkür ederim tavsiyeler için, :)) Çok neşeli biriyim aslında :)) Bu güzel günün sebebine sağlık ve huzur diliyorum herkese..Sevgiler

Mevlude Turk Topal dedi ki...

Nirvanaya ceyrek kalmasi icin saglik lazimmis en once. Bir hafta once bunu anladim. 1 haftalik nirvana yetti bana.:)) Tum dunyevi seylerle iliskimi kestim sayilir mi bu hocaammm? :)))) Olayi basite indirgedim, takilmayin siz bana:))
Bir haftalik yoklugumda neler olmus buralarda, oku oku bitiremedim sizleri. Ohhhh enerjiniz bol, sagliginiz heeeppp yerinde olsun. Keske herkes kendi ozune donup, ben buyum diyebilse, paylastikca mutlulugun katlandigini anlayabilse...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Ah Mevlüdeciğim,hiç tanışmadığım uzaklardaki arkadaşım,sen zaten nirvanaya çeyreklik bir kadınsın ki...Çok geçmiş olsun.

Suzy dedi ki...

Selamlar, bloğuma yazdığınız yorum üzerine şükür ki bu yazınızı buldum:) İyi ki paylaşmışsınız... Nirvana'ya ermek değil benim amacım sadece hayat akarken mutluluğu tatmak:) Ama yazınızdan anladığım kadarı ile bunu yapınca erilirmiş oralara;) Süpersiniz. İyi ki varsınız!

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Teşekkür ederim,zaten anlamışsınız nirvana mutluluk ilişkisini,daha ben ne diyeyim,siz de iyi ki varsınız,hoş geldiniz,sefa getirdiniz,sizinle nirvanaya bir çeyrek daha yaklaştım işte :)

siyah kuğu dedi ki...

Çok çok ama çok teşekkür ederim mesaj alınmıştır efenim ...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hehehe,eferim kupu,ollacaksın sen