10 Mart 2015 Salı

OLMAZSA OLMAZ,MAKYAAAAJJJJ

      Bugün,sevgili Terzi Begüm'ün blogunda dolaşırken makyajla ilgili yazdıklarını okudum da biraz,benim de söyleyeceklerim var diye düşündüm.Oldukça iyi hatta profesyonele yakın makyaj yapabilen biriyim ben.Porselen makyaj malzemelerim bile var,haa yapar mıyım,porselen makyaj beni kaşındırdığı için hayır,yapmıyorum ama isteyene yapıyorum.Yirmili yaşlarımın sonundan beri makyaj yapıyorum.İnternet çıktıktan sonra doğru makyaj nasıl yapılırmış öğrendim tabii.Mia Maya isimli youtubberı şiddetle tavsiye ederim,ben ondan çok şey öğrendim.
       Allerji yapmayan tüm markalarla makyaj yapabilirsiniz,sonuç aynı oluyor inanın.Çok pahalı markalara hiç gerek yok.Pratik olarak,alacağınız ürünün içindekiler bölümünü markalar arası kıyaslamak güvenilir ve sağlıklı bir ürün olup olmadığı konusunda size yol gösterecektir.Hangi markanın allerji yapacağını asla bilemezsiniz.Çok pahalı markalar da allerjik olabilir kişiye göre.Eğer çok allerjik bir kişiyseniz,almayı düşündüğünüz ürün ne olursa olsun test edin.En emin yol,alacağınız ürünü bileğinizin iç kısmına sürmek ve en az 15 dakika beklemek olacaktır.Her türlü ürünü bu şekilde test edebilirsiniz.İlk 15 dakika,24 saat ve bir hafta sonra sürdüğünüz yerde problem yoksa o ürün size uygundur.Allerjinin değişik tipleri olduğu için bu süreleri veriyorum.
         Gelelim önerilerime; Begüm'e de yazdığım gibi,her markanın rimelini denemiş biri olarak söyleyebilirim ki Rimmel marka rimeller,özellikle de yeşil rengi bir harika,takma kirpik efekti yaratıyor.Ancak unutmayın ki,hangi rimeli alırsanız alın ilk kullandığınızda hayal ettiğiniz görünümü yakalayamazsınız.Çünkü ilk başta fazlaca likit olurlar.Yaklaşık bir hafta içinde istediğiniz hale gelirler.Bu süreyi kısaltmak için rimelinizin kapağını hafif açık bırakıp günde bir iki saat havalandırabilirsiniz ancak açık unutursanız rimeliniz kurur.Rujlarda ben renkli parlatıcıları tercih ediyorum günlük hayatta.Parlatıcıyı sürüp sonrasında uygun renkli bir kalemle çerçeve yaparsanız doğal ve dolgun görünümlü dudaklarınız olur.Kalemi asla resim çerçevesi gibi belirgin sürmeyin ve de dudak hattınızdan taşırmayın.İnce dudakları dolgun göstermek için taşırmak kötü bir görüntü yaratır.Dolgun gösterme tekniklerini daha sonra konuşuruz.Far kullanımı başlıbaşına bir sanat onu da ayrı bir yazıda yazayım diye düşünüyorum.Günlük makyajınızda gözkapağınıza  ve göz pınarınıza çok açık renk bir far ,mümkünse ışıltılı bir far,sürmek sizi genç ve büyük gözlü gösterecektir.Kirpik diplerinize siyah kalem çekip hafifçe dağıtırsanız çok doğal görünümlü büyük gözleriniz olur.Üst göz kapağınıza da kalın uçlu bir fırça ile sağa sola yayarak göz kemiğinizin hattını izleyecek şekilde doğal tonlarda bir far sürdünüzmü makyajınız tamamdır.Yine Begüm'e yazdığım gibi eyeliner sürmenin en kolay yolu iki kat rimel sürdükten sonra rimelin kurumasını bekleyip kirpik diplerinizi takip ederek eyeliner çekmek bence.Bir deneyin ve bana dua edin kızlar.
            Kremler ayrı bir dünya,ben son keşfim M.Asam markasını kullanıyorum.İçinde resveratrol denilen hücre yenileyici bir madde var.Ayrıca sıklıkla doğal yağlar kullanıyorum serum niyetine,bu konuyu da daha sonra ayrıntılı yazacağım.
             Bugünlük bu kadar sağlıkla kalın.

1 yorum:

Terzi Begum dedi ki...

Rimellerin bekledikçe daha iyi olduğu tespitinize katılıyorum kesinlikle! Tavsiyeler için çok teşekkürler, sevgiler :)