7 Mart 2015 Cumartesi

GÜMÜŞ TEPSİ

            Benim yaşımdaki her genç kızın çeyizinde mutlaka vardır bir gümüş kaplama tepsi ! Çoğunlukla hiç kullanmadığımız ancak annelerimiz aldığı için atamadığımız soğuk yüzlü ,keskin kenarlı,önce nişan yüzüklerinin sonra da çay tabaklarının sunulduğu metal tepsiler....

             Geçen gün dolap temizliği yaparken buldum onları.Bir değil,iki değil tam üç tane varmış bende.Ne zamandır da şöyle şık bir tepsi edineyim diye düşünmekteydim ben de.E malum çoğunlukla İkea tepsileriyle ağırlıyoruz dostlarımızı,eski zerefetimiz kalmadı pek.Hal böyle olunca,dur ben şu soğuk yüzlü metal tepsilere bir el atayım dedim.Yine malumunuz üzere dekupaj merakım hat safhada ya,aldım boyaları fırçaları başladım boyamaya.Eşim canımın içi de umutsuz gözlerle beni takip etmekte.
   Bu bilmem kaç kat boyanmış hali.Yapmak isteyenlere ipucu,bu tür aşırı pürüzsüz yüzeylerde ilk kat boyayı sulandırmadan sadece fırçayı arada ıslatarak boyamak,sonrasında da hafif sulandırılmış boyayla devam etmek en iyi sonucu veriyor.Biliyorsunuz bu işi internetten öğrendim ben.Dolayısıyla yaptıkça daha doğru yapma yolları keşfediyorum.
      Boyası kuruduğunda seçtiğim deseni tepsiye aktardım,hafifçe eski bir görünüm vermek için de iyice boyası alınmış fırça ile kenarlarına hafif dokunuşlar yaptım.Daha cilasını atmadım ama dayanamayıp paylaşıyorum,buyrun,

Hiç yorum yok: