3 Kasım 2014 Pazartesi



PERVAZ
E peki bu pervaz ne ola ki?Pencere pervazı değil tabi ki...Pervaz,dikişimizin son noktası,ütüden sonraki elbiseyi gösteren şey.Yakamızı,kolumuzu toplayan şey.Ama ama,bu Burda da pervaz kalıplarını vermiyor,nasıl yapacağız bu pervazı?E kolayı var,kalıbı kumaşın üstüne koyup sadece yaka ya da kol oyuğunu kılavuz alarak,dikeceğimiz modelin ihtiyacına göre bir genişlikte kesiyoruz,tabi dikiş payını unutmadan.
sonra kestiğimiz parçayı ters yüz edip bir tane daha kesiyoruz

ön pervazı çift kattan tek parça biçebilirdim ancak kumaşım yetmediği için o da iki parça oldu.
sonra pervazları kumaşın yüzü yüze gelecek şekilde yakaya yerleştirip teyelliyoruz,
sonra iki hamlede döndürüyoruz


ilk başta biraz marullanabilir telaş etmeden iğneleyin,teyellerken düzeltip teyelleyin.Pekii omuz birleşimleri nasıl olacak???Ben ön ve arka pervazları teyelledikten sonra omuzları birleştiriyorum,şöyle ki


sonra da fazlalığı kesip düzeltiyorum ve makineye çekiyorum.İşte hepsi bu kadaaarr,hadi kolay gelsin.

Hiç yorum yok: