8 Kasım 2014 Cumartesi

                                        AŞURE
Bu sene da yapıp dağıtmak kısmet oldu hamdolsun.Yapmışken,tarifi de paylaşayım,bir de benden dinleyin istedim.Öncelikle,bir kg buğdayı güzelce ayıklayıp yıkıyoruz.Sonra bir taşım kaynatıp süzüyoruz ve soğuk sudan geçiriyoruz.Tekrar kaynamaya bırakıp,bir iki taşım kaynayınca altını kapatıp demlenmeye bırakıyoruz.Ben bu işlemi bir gece önceden yapıyorum,buğday sabaha kadar güzelce şişiyor.
Bu arada yarımşar kg kuru fasulye ve nohutu da akşamdan haşlarsanız ertesi güne işiniz kolaylaşır.Ertesi gün,buğdaya suyunu ekleyip yarım saat kadar kaynatıyoruz.1 kg buğdaya 10 lt ye yakın su koydum ben,yani her şeyi göz kararı yaptığım için tam ölçü veremiyorum.Bu arada kuru üzümleri,kayısıları,kuru incirleri ayrı ayrı kaynatıp siyah sularını süzüp,soğuk sudan geçiriyoruz.Eğer bu işlemi yapmazsak aşuremiz mor-kahve bir renk alır.
Buğdayımız yarım saat kadar kaynayınca nohut ve kuru fasulyeyi de ekleyip bir yarım saat daha kaynatıyoruz.Bu aşamada hala şeker katmadık,dikkat edin,şekeri erken katarsak bakliyat sıkışır ve sertleşir.
Yarım saatin sonunda toz şekerimizi ekliyoruz,bir kilo buğdaya 10 bardak şeker tam geliyor.Yalnız bardak standart su bardağı,yani 200 ml.
Şekeri ekledikten sonra da bir yarım saat daha kaynatıp,önceden haşladığımız meyveleri,bir tatlı kaşığı tarçını veeee püf noktası,3-4 yemek kaşığı portakal reçelini ekliyoruz.Evet ben her zaman aşureye evde yaptığım portakal reçelinden koyuyorum,çok hoş bir aroma veriyor.Portakal kabuğu da koyabilirsiniz ama portakal reçelinin yerini tutmuyor.Bu aşamadan sonra 15-20 dakika daha kaynatıp,ikinci püf noktası,2 su bardağı sütü yavaş yavaş karıştırarak aşuremize ekliyoruz.Bir iki taşım kaynatıp altını kapatıyoruz.Arada karıştırarak yarım saat kadar dinlendirdikten sonra servis edebiliriz.Üzerine, beraberce kalın olarak çekilmiş;yer fıstığı,ceviz ve fındık ve biraz da nar serpiyoruz ,afiyet bal şeker olsun.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Yılın en iyi Aşure'si....

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Afiyet olsun kocam,nice aşureler yiyelim birlikte inşallah :))

Nuray dedi ki...

Elinize sağlık,Allah kabul etsin,ne güzel hiç üşenmemiş yapmışsınız denesem mi dedim iştahlı anlatımınız beni heveslendirdi .Afiyet olsun :)) Eşten tam puanı almışsınız...

Dikiş Sevda’ sı dedi ki...

Hiç üşenmeyin yapın derim,bir zorluğu yok ki.El oyalıyor azıcık ama pişirip dağıtmanın keyfi ölçülemez.Ve evet,eşim tam not verdi,gelip gidip yiyor :))